برگزیده ها

مازندمجلس: نماینده موافق استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از وی خواست تا اسامی اعضای هیأت مدیره‌ای را که بر شرکت‌های زیرمجموعه منصوب کرده، معرفی کند.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار مهر، شهاب نادری نماینده مردم پاوه و جوانرود در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس و در موافقت با استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه بزرگترین مجموعه‌های سرمایه‌گذاری کشور از قبیل شستا در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، اظهار داشت: عدم کارآمدی و نرخ پایین سرمایه‌گذاری و بی‌توجهی به اشتغال، باعث ایجاد مشکل برای این مجموعه‌ها شده است.

وی افزود: همین نمایندگان مجلس ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای موضوع اشتغال اختصاص دادند، اما در ۹ ماه هیچ‌ کاری انجام نشد و کشور را معطل قرار دادند.

نادری خطاب به ربیعی گفت: معاون شما در روزنامه اعتماد، نرخ خط فقر را ۷۰۰ هزار تومان اعلام کرد تا شما را قهرمان نشان دهد در حالی که طبق نظر کارشناسان، حد نصاب خط فقر ۲.۵ میلیون تومان است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه ۴۰ درصد بنگاه‌های اقتصادی کشور در اختیار این وزارتخانه است، اظهار داشت: مطالبه مجلس این بود که اعضای هیأت مدیره‌ای را که بر شرکت‌های زیرمجموعه خود منصوب کرده‌اید، معرفی کنید.

وی ادامه داد: در نتیجه سیاست‌های غلط این وزارتخانه، ارزش دارایی و سرمایه کارگران به دو درصد تنزل یافته است، در حالی که اگر این را در بانک می‌گذاشتند، ۲۰ درصد ارزش افزوده می‌داشت.

نادری تصریح کرد: چه اقدامات مثبتی در نقاط صفر مرزی انجام داده‌اید که اگر یک جوان بیکار باشد، مشکلات امنیتی ایجاد می‌کند؟ شما باید فرق بین یک مسئله اجتماعی و یک تهدید امنیتی را بهتر درک کنید.

این نماینده مجلس خطاب به نمایندگان گفت: نمایندگان حواسشان باشد که اگر امروز کارشان در جامعه بازخورد خوبی نداشت، فردا باید از مردم رأی بگیرند؛ نمایندگان دنبال لابی و رانت نیستند، بلکه به دنبال پاسخ به مطالبات عمومی هستند.

نمایندگان نادری ربیعی اجتماعی ایجاد اشتغال اظهار تومان دنبال فقر امنیتی وزارتخانه اختیار دادند اینکه شرکت‌های اعضای استیضاح موافقت زیرمجموعه معرفی تعاون امروز نماینده سرمایه‌گذاری