برگزیده ها

مازندمجلس: یک عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه مدیریت اقتصادی ربیعی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نادرست است، گفت که وزارت ربیعی چه در دولت یازدهم و چه در دولت دوازدهم نادرست بوده و احوال کارگران به درستی مدیریت نشده است.

مازندمجلس: محمدحسین فرهنگی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه) و در جریان بررسی استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان موافق استیضاح ربیعی گفت: ربیعی با گذشت یک دوره کامل از وزارتش در دولت  یازدهم و نیمی از دولت دوازدهم نشان داده که توانایی لازم برای اداره این وزارتخانه را ندارد.
وی توضیح داد: براساس قانون برنامه ششم که یک سال از تصویب آن می گذرد وزارت تعاون مکلف به تسویه بدهی‌های خود به سازمان بازنشستگی به خصوص سازمان تامین اجتماعی شد. قرار بود این وزارتخانه از طرق مختلف مطالبات را از دولت دریافت کند. سوال این است که آیا وزیر چنین احساس وظیفه‌ای را دارد؟ عملا این اتفاق نیفتاده است و تنها اموال کارگران به حراج رفته است.
این نماینده اصولگرای مجلس ادامه داد: یکی از روزنامه های کثیرالانتشار در ۱۷ اسفند به نقل از مسئولان تامین اجتماعی اعلام کرد که قرار است ۱۱ هزار میلیارد تومان از اموال تامین اجتماعی واگذار شود در توضیحات قید شد که ۳۰۰۰ میلیارد تومان این اموال در سال سوددهی داشته است. سوال این است که کدام عقل سلیمی اموال در اختیار خود که سودده هستند را واگذار می کند تا قرار باشد از صندوق دیگری حمایت شود.
وی اظهار کرد: یکی از بنگاه‌ها در سال ۹۵ که سوددهی ۵۰ درصد داشته است نیز واگذار شود. باز سوال این است که کدام عقل سلیمی چنین بنگاهی را واگذار می کند؟ این یا سوء تدبیر یا سوءمدیریت است یا اراده ای برای ربودن اموال کارگران وجود دارد که این یک مصیبت است.
فرهنگی مدیریت اقتصادی ربیعی ر ا نادرست خواند و گفت که ربیعی نتوانسته اموال کارگران را به درستی مدیریت کند.
وی با اشاره به بیمه روستاییان و عشایر گفت: طبق مصوبه مجلس قرار بود روستاییان و عشایر از یک سن به بعد به اندازه ۱۰ روز حقوق بگیرند اما وزارت تعاون اجازه این کار را نداد. از طرف دیگر درباره صندوق روستاییان و عشایر نیز ۱۱ درصد از سهام شرکتی زیان‌ده از مجموعه وزارت کار به این صندوق به  قیمت ۵۰۰ میلیارد تومان واگذار شد که ارزش امروز آن ۳۰۰ میلیارد تومان است این یعنی از اموال روستاییان داده شده است.
این نماینده مجلس ادامه داد: ۱۰۰ میلیارد تومان از سهام صندوق بازنشستگی فولاد با مشکلات فراوان و زیان‌دهی بسیار با بیمه روستایی و از امول روستاییان خریداری شد. البته این کار هزینه داشت چون مدیرعامل و هیئت مدیره که مخالف بودند از کار عزل شدند. اقداماتی که همه به دست آقای ربیعی انجام شد.
فرهنگی با اشاره به تکلیف مجلس برای جذب مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای برای کسب مهارت آموزی گفت: در سال ۹۴ با برگزاری آزمونی بیش از ۳ هزار نفر قبول شدند که براساس اطلاعیه های رسمی ۱۲۳۱ نفر از این افراد به دستگاه‌های دیگر منتقل شدند. حال اینکه قرار بود آنها مهارت آموزی را در مدارس ما ترویج دهند.
نماینده مردم تبریز در پایان گفت: سوء مدیریت به گونه ای شد که اکنون از معلمان حق‌التدریس استفاده می کنند و همان فکر معیوب در وزارت آموزش و پرورش و سازمان فنی و حرفه ای در حال انجام است.

اموال ربیعی روستاییان میلیارد واگذار تومان وزارت صندوق فرهنگ اجتماعی فرهنگی مدیریت عشایر نماینده کارگران تامین تعاون آموزش امروز مهارت آموزی اقتصادی استیضاح اشاره وزارتخانه براساس سوددهی سلیمی ادامه بازنشستگی