برگزیده ها

مازندمجلس: نخست وزیر ژاپن امروز (سه‌شنبه) از کره‌شمالی خواست تا گام‌های راسخی را به سمت خلع سلاح هسته‌ای بردارد.

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوز به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن تاکید کرد، از هرگونه گفت‌وگو با پیش فرض خلع سلاح هسته‌ای استقبال می‌کند. او این سخنان را در آستانه نشستی در توکیو با سو هون، رئیس اطلاعات کره‌جنوبی مطرح کرد.
آبه در آغاز این مذاکرات گفت: کاملا مهم است که کره‌شمالی اقدامات راسخی برای دستیابی به آنچه می‌گوید، انجام دهد.     
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا پذیرفته است ماه مه با کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی دیدار کند و مون جائه-این، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی پذیرفته است تا اواخر آوریل با کیم جونگ اون دیدار داشته باشد.
رئیس سرویس اطلاعات کره‌جنوبی برای مطلع کردن مقام‌های ژاپنی درباره تحولات اخیر به توکیو رفته است. او بخشی از هیئت کره‌جنوبی بود که هفته گذشته با کیم در پیونگ‌یانگ دیدار داشت. یک مقام ارشد دیگر این هیئت یعنی چونگ ایویی یونگ، رئیس دفتر امنیت ملی کره جنوبی هم مقام‌های چین را مطلع می‌کند.
رئیس اطلاعات کره‌جنوبی می‌گوید، در سفر به توکیو انتقال پیام "مون" که در راستای همکاری میان دو کشور برای حرکت رو به جلو به سمت صلح در شبه جزیره کره حیاتی تلاش می‌کند و گفت‌وگو با آبه درباره تحولات اخیر در کره‌شمالی در دستورکار است.  
تارو کونو، وزیر امور خارجه ژاپن دوشنبه پس از دیدار با سو هون با اشاره به تغییرات اخیر در موضع کره‌شمالی برای افزایش فشار جامعه بین‌الملل بر این کشور گفت: این فشار باید تا زمانی که کره‌شمالی به وعده‌اش برای برداشتن اقدامات راسخ عمل کند،‌ ادامه داشته باشد.
چونگ ایویی-یونگ،‌ مدیر امنیت ملی کره‌جنوبی دوشنبه در پکن با شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین دیدار کرد و از نقش او در ایجاد تحولات مثبت اخیر در شبه جزیره کره قدردانی کرد. رئیس‌جمهوری چین به چونگ گفت، شبه جزیره کره با فرصتی مهم برای کاهش تنش‌ها و گفت‌وگو روبه‌روست.
تجارت خارجی کره‌شمالی که بیش از ۹۰ درصد از آن از طریق چین انجام می‌شود، از زمانی که پکن با تشدید تحریم‌ها طبق قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد موافقت کرده متحمل خسارت شده است. هدف از این تحریم‌ها توقف آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی و پیوستن مجدد به مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای است.
کره‌شمالی کره‌جنوبی دیدار رئیس‌ رئیس‌جمهوری هسته‌ای می‌کند تحولات امنیت جزیره مقام‌های توکیو اطلاعات گفت‌وگو زمانی دوشنبه رهبر تحریم‌ها درباره مذاکرات اقدامات می‌گوید پذیرفته ایویی