برگزیده ها

مازندمجلس: عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی سوءمدیریت ها در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هیچ اتفاقی برای دریافت مطالبات کارگران نشده و شروع به حراج اموال کارگران کرده اند.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در موافقت با استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: در ابتدای آغاز به کار آقای ربیعی از ایشان حمایت کردیم و احساس می کردیم که او می تواند در این مجموعه عظیم کار کند، اما با گذشت یک دوره کامل و بخشی از دوره جدید مشخص شد که چنین توانی وجود ندارد.

وی در ادامه با اشاره به نمونه هایی از سوءمدیریت در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در ماده ۱۲ قانون برنامه ششم دولت مکلف شده است که بدهی های خود را به سازمان های بازنشستگی و تامین اجتماعی به طرق مختلف تسویه کند؛ آقای ربیعی موظف بود از راه های مختلف از جمله از طریق املاک مشمول خصوصی سازی، اوراق بهادار قانونی و تهاتر بدهی ها ۱۰ درصد مطالباتشان را از دولت طی امسال بگیرد؛ عملا هیچ اتفاقی نیفتاده و از طرفی شروع به حراج اموال کارگران کرده اند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: در تیتر اول یکی از روزنامه های کثیرالانتشار ۱۷ اسفند اعلام شد که ۱۱ هزار میلیارد تومان از اموال تامین اجتماعی را واگذار می کنیم و در ادامه آن گفته شده است که برخی از این اموال ۳ هزار میلیارد تومان در سال سوددهی داشته است.

فرهنگی ادامه داد: کدام عقل سلیم اموال سودده را واگذار می کند تا فقط برای یک ماه برخی مطالبات صندوق ها را پرداخت کند و پس از آن دوباره دست به دامن دولت شود؟

وی با بیان اینکه مدیریت بنگاه های اقتصادی در اختیار آقای ربیعی بسیار نادرست است، خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه یک بنگاه اقتصادی که به شدت زیان ده بود پس از اعتراض ما و بعد از آنکه مدتی ما را با اصطلاحاتی مانند کار کارشناسی معطل نگاه داشتند، به یک مدیر موفق واگذار شد و روند سوددهی آن آغاز شد، اما پس از مدتی آن مدیر موفق را برکنار کردند و فرد دیگری مانند مدیر قبلی را آوردند و روند زیان دهی این مجموعه دوباره آغاز شد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه مجلس برای بازنشستگی روستائیان و عشایر و پرداخت مستمری معادل ۱۰ روز در ماه تصریح کرد: در مقابل این مسئله وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تمام قد قیام کرد و دولت را هم پای کار آورد که این اتفاق نیفتد.

فرهنگی گفت: در سال ۹۶ حدود ۱۱ درصد از سهام شرکتی را که زیان ده بوده به قیمت ۵۰۰ میلیارد تومان به صندوق بیمه روستائیان و عشایر واگذار کرده اند و امروز آن سهام ۳۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد، یعنی ۲۰۰ میلیارد تومان از اموال روستائیان پرید و صدای کسی هم درنیامد!

وی در ادامه با اشاره به احکام قانون تعیین تکلیف مربیان حق التدریس سازمان فنی و حرفه ای کشور برای نهادینه سازی مهارت آموزی در کشور، گفت: هیات وزیران در سال ۹۳ آیین نامه این قانون را تدوین کرد و در خرداد سال ۹۴ نیز آزمون استخدامی برگزار شد و بیش از ۳ هزار نفر پذیرفته شدند، اما پس از مدتی اعلام کردند که تنها تعدادی را می گیریم و بقیه را به دستگاه های دیگر منتقل می کنیم!

این نماینده مجلس افزود: طبق اعلام رسمی سازمان آموزش فنی و حرفه ای هزار و ۲۳۱ نفر را به دستگاه های دیگر منتقل کردند و به جای آنها نیروهای جدید حق التدریس گرفته اند تا همان چرخه معیوبی که در وزارت آموزش و پرورش وجود داشته، اینجا دوباره تکرار شود.

فرهنگی در پایان خطاب به نمایندگان تاکید کرد: طبق روایات دینی، حُسن تدبیر اموال قلیل را گسترده می کند و سوءتدبیر اموال گسترده را نابود می کند؛ حالا تصمیم با شماست.

اموال میلیارد اجتماعی فرهنگی تومان فرهنگ ربیعی وزارت ادامه واگذار اشاره دوباره اعلام قانون روستائیان تعاون منتقل دستگاه آموزش گسترده پرداخت عشایر صندوق اقتصادی بنگاه مانند التدریس تامین شورای اسلامی نماینده کارگران موافقت استیضاح امروز کردیم مختلف افزود بازنشستگی نمونه مجموعه سوددهی