برگزیده ها

مازندمجلس: نماینده مردم دامغان گفت:‌ آقای ربیعی مگر شما در رای اعتماد اعلام نکردید که نگاه من جوان گرایانه است؛ چرا امروز به جوانان بها نمی‌دهید در حالی که همه می‌دانیم جوانان از ما با سوادتر، تواناتر و به روزتر هستند اما شما همواره به دنبال این هستید با نگاه احساس همان تیم را نگاه دارید.

مازندمجلس: ابوالفضل حسن‌بیگی در جلسه علنی صبح امروز مجلس که به بررسی استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اختصاص داشت از نمایندگان مجلس خواست تا بدون برخورد احساسی،‌ ربیعی را از پست خود برداشته تا جا برای حضور یک وزیر جوان و متخصص باز شود.
نماینده مردم دامغان با یادآوری اینکه از سال ۱۳۶۰ با ربیعی دوست است، اظهار داشت:  بنابراین وی دقیق می‌داند آنچه را به آن رسیده‌ام، خواهم گفت.
عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه زیر یک سقف هستیم و برای حفظ نظام و انقلاب باید سخن حق بگوییم، تصریح کرد: از منظر قرآن، آن کسی که در کاری توانایی ندارد خودش نباید پستی را قبول کند.
وی با اظهار تاسف از اینکه در دو، سه سال گذشته همواره با فشارهای گوناگون ربیعی در این پست باقی مانده است، گفت: این وزارتخانه بالغ بر ۱۵۰ میلیاد دلار سرمایه دارد و اگر این سرمایه را در اختیار بانک بگذاریم سالی ۳۰ میلیارد دلار سود به ما می‌دهد و اگر ضرب در چهار کنیم، سالی ۱۲۰ هزار میلیارد تومان برای ما سود ایجاد می‌کند بنابراین امروز نباید هیچ کارگر، بازنشسته و فردی در این کشور حقوق و مزایایش بماند.
حسن‌بیگی با اعلام اینکه نوبخت شب گذشته اعتباراتی را برای کارگران ذوب آهن اختصاص داد، خبر داد: حقوق، مزایا و عیدی کارگران ذوب آهن را پرداخت کردند تا بلکه ما در این حرکت بزرگ حضور نداشته باشیم اما ما در یک پروسه دو ساله و بیلان کاری که وی داشته است به این نتیجه رسیده‌ایم.
وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی با نیت خیرخواهانه بخشی از ثروت و سرمایه کشور را در اختیار این وزارتخانه قرار داده است، اظهار داشت: این کار برای این انجام شد تا بتواند از بودجه و اعتبارات خوبی برخوردار باشد و به بازنشستگان و کارگران و نیروهای مظلوم و مرحوم خدمت کند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی همچنین تصریح کرد: امروز شاهدیم یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های منطقه و سومین شرکت بین المللی یعنی نفتکش ایران به این وزارتخانه واگذار شده است همچنین و همواره ۶۰ درصد پالایشگاه‌های کشور به این وزارتخانه واگذار شده است.
وی ادامه داد: همچنین شاهدیم که پتروشیمی که باید سالانه ۳۰ میلیاد دلار سود داشته باشد و خزانه دولت را پر کند و کارهای عمرانی در شهرهای مختلف انجام شود به این وزارتخانه واگذار شده و این سود به خزانه ریخته نمی‌شود همچنین راه آهن و سهام رجا در اختیار این وزارتخانه قرار داد.
حسن‌بیگی با بیان اینکه شستا یکی از بنگاه‌های بزرگ اقتصادی نیز در اختیار این وزارتخانه قرار دارد، اضافه کرد: شستا باید سود دهی داشته باشد در حالی که می‌توانند یک کشور بزرگ را با سود خودش اداره کند.
وی با بیان اینکه همه متخصصان می‌گویند که خواهید دید ظلم‌هایی که امروز می‌شود ۱۰ سال آینده ما را به بن بست می‌رساند.
نماینده دامغان با بیان اینکه امکان سرمایه‌گذاری جدید نیست و پتروشیمی‌های ما در حال انهدام است، گفت: آن زمانی که عربستان ۲۰۰ میلیاد دلار سرمایه‌گذاری می‌کرد و ایران می‌خواست ۵۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند، نفوذی‌ها در کشور اعلام می‌کردند که برای  محیط زیست اشکال دارند و امروز پتروشیمی‌ها در حال نابودی است.
وی همچنین ادامه داد: ما وقتی به هواپیمایی آسمان نگاه می‌کنیم همه نیروهای توانا از این وزارتخانه رفتنه‌اند مگر ما به عنوان نماینده مجلس نباید ناظر باشیم و به حقایق بنگریم و قوانینی را برای حفاظت از حریم این کشور دنبال کنیم.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارگران، مهندسان و متخصصان ما خواستار نجات دادن کشور هستند، خطاب به جهانگیری گفت: این وزارتخانه یک وزیر قدرتمند که نگاهی اقتصادی، صنعتی و مدیریتی باشد و نگاه گریه و احساسی و جنگ روانی نداشته باشد چون این نگاه ما را به سراشیبی تنزل می‌برد و امروز باید در این خصوص کاری کنیم.
این نماینده موافق استیضاح خطاب به ربیعی پرسید: مگر شما در رای اعتماد اعلام نکردید که نگاه من جوان گرایانه است؛ چرا امروز به جوانان بها نمی‌دهید در حالی که همه می‌دانیم جوانان از ما با سوادتر،  تواناتر و به روزتر هستند اما شما  همواره به دنبال این هستید با نگاه احساس همان تیم را نگاه دارید.
اینکه وزارتخانه امروز همچنین ربیعی نماینده اختیار کارگران حسن‌بیگی سرمایه‌گذاری همواره سرمایه واگذار اعلام میلیارد نباید میلیاد کمیسیون جوانان امنیت اظهار شورای اسلامی ادامه شاهدیم خزانه اختصاص متخصصان استیضاح احساسی دنبال اقتصادی باشیم دامغان بنابراین گذشته نداشته تصریح سیاست نیروهای خارجی