برگزیده ها
فریاد مردم در اعتراض به بیکاری و رکود اقتصادی بود

مازندمجلس: نماینده اندیمشک در مجلس گفت:اعتراض مردم به بیکاری بود، گفتید من مسئول اشتغالم اما امروز که مردم اعتراض می کنند می گویید من مسئول اشتغال نیستم.

مازندمجلس: در ادامه جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی استیضاح ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی فریدون حسنوند نماینده مردم اندیمشک در موافقت با استیضاح ربیعی گفت: آقای ربیعی شما وعده جمع کردن باشگاه های سیاسی در شستا و صندوق های بازنشستگی را دادید اما عمل نکردید استیضاح شما به دلیل عدم وفای به عهد امضا شد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه ناتوانی و ضعف مدیریت از عوامل مهم استیضاح شماست، تصریح کرد: آقای ربیعی چرا از مسئولیت شانه خالی می کنید آیا شرکت نفتکش متعلق به این وزارتخانه نبود؟ آیا سانحه سانچی را به عهده گرفتید و عذرخواهی کردید؟ آیا هواپیمایی آسمان زیرمجموعه شما نبود؟ چرا در پی حادثه سقوط هواپیمای تهران یاسوج عذرخواهی نکردید؟

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی ادامه داد: شستا و صندوق های بازنشستگی نه یک وزارتخانه بلکه یک دولت هستند، هلدینگ های متعددی در آنها وجود دارد و هزاران کارگر در آن کار می کنند بیاعتنای شما به ورشکستگی شستا ما را وادار به این استیضاح کرد.

وی خطاب به ربیعی اظهار داشت: آیا در تقاطع ها هر روز کودکان کار را نمی بینید؟ آیا زنان بی سرپرست را مشاهده نمی کنید؟ آقای ربیعی بی خیال و آسوده در فکر حفظ منصب خود هستید.

نماینده مردم اندیمشک خطاب به ربیعی گفت: اقدام شما برای کاهش آسیب های اجتماعی چیست؟ مگر مقام معظم رهبری در جلسه محرمانه بر آسیب های اجتماعی نگریست؟ چرا برای حل آن اقدام نکردید؟ اگر ابزار نداشتید چرا استعفا ندادید؟

حسنوند اظهار داشت: دوستان خود را در روزهای گذشته با دو میلیارد تومان پول در روابط عمومی وزارت رفاه مستقر کردید تا به نمایندگان تهمت بزنید.

وی اظهار داشت: فراخوان دادید تا کارگران مقابل مجلس تجمع کنند اما این افراد کارگران نبودند این افراد خانه کارگر و حزب کار بودند شما شستا را به مرتضی لطفی عضو خانه کارگر دادید و شستا پشتوانه حزب شد.

نماینده مردم اندیمشک با بیان اینکه شما مجلس را به توپ بسته اید، گفت: بدیعی بدعتی جدید در حمله به مجلس  با کمک کارگران گذاشت.

وی گفت: فریاد اعتراض مردم فریادی در اعتراض به بیکاری و رکود اقتصادی بود. این کتابچه رای اعتماد شماست، شما در رای اعتماد گفتید من مسئول اشتغالم اما امروز که مردم اعتراض می کنند می گویید من مسئول اشتغال نیستم.

حسنوند در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: برادرم عباد فراموش نکن رفتارهای امروز شما شبیه گذشته شده است شما در ستاد موسوی مسئول اتاق فکر بودید و در انتخابات ۸۸ با آقای موسوی پشت تریبون آمده و اعلام پیروزی کردید ای کاش مردانه می گفتید از میرحسین دفاع کردم اما چند سال بعد به مجلس اصول گرا آمدید و گفتید من نفوذی نظام در ستاد موسوی بودم.

نماینده مردم اندیمشک ادامه داد: می ترسم لابی این روزها شباهت به آن دوران داشته باشد.

وی گفت: به فراکسیون امید می گویید چون به اصول گرایان امتیاز نداده ام می خواهند من را استیضاح کنند، کمک کنید. به فراکسیون ولایی می گویید چون به فراکسیون امید امتیاز نداده ام می خواهند من را استیضاح کنند به من یاری رسانید.

حسنوند با تاکید بر اینکه جنگ روانی شما علیه مجلس یک کودتا بود، گفت: تخریب مجلس و کمیسیون را در دستور کار قرار دادید، قومیت گرایی را ترویج کردید، دوستان تان با پیامک استیضاح وزیر دیگر را برجسته کردند تا شما نجات یابید.

نماینده مردم اندیمشک اظهار داشت: آقای ربیعی شما هر روز شستا و صندوق را با تغییر مدیریت مواجه کردید اگر مدیران تان توانمند نبودند چرا منصوب کردید، اگر توانمند بودند چرا حفظ نکردید؟

استیضاح ربیعی اندیمشک نماینده کردید حسنوند اظهار اعتراض فراکسیون دادید کارگر گفتید موسوی گویید مسئول کارگران نکردید؟ صندوق ادامه اینکه اجتماعی امروز فریاد بیکاری اقتصادی اعتماد موافقت امتیاز فراکسیون امید توانمند خواهند نداده نبودند افراد ولایی بازنشستگی نمایندگان کمیسیون نبود؟ وزارتخانه اقدام شماست مدیریت گذشته دوستان عذرخواهی