برگزیده ها
موافقان استیضاح با استناد به آمار بگویند چند درصد از برنامه‌ها انحراف داشته‌ام/ مشکل فقر و بیکاری با پول پاشی حل نمی شود

مازندمجلس: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه استیضاح خود با اشاره به اعتماد نمایندگان به برنامه‌های وی اظهار داشت: مشتاق هستم استیضاح کنندگان شفاف و با عدد و رقم نه با کلیات، انحراف من و همکارانم را از برنامه‌ها اعلام کنند.

مازندمجلس: علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز(سه شنبه 22 اسفند) در صحن علنی مجلس در دفاع از خود اظهار داشت: حضور در صحن مجلس را فرصتی برای تبیین خردمندانه اهم مسائل کشور و فرصتی برای مباحثه‌ای جدی میان عضو دولت و نمایندگان حول چالش های پیش روی کشور می‌دانم.

وی با بیان اینکه در مقام یک کنشگر سیاسی اجتماعی که سابقه چهار دهه خدمت و حدود 5 سال در این وزارت خدمت کرده درس‌های بزرگی برای تحولات اجتماعی سیاسی اقتصادی امروز آموخته ام.

ربیعی با بیان اینکه استیضاح را حق مجلس که به فرموده امام(ره) عصاره فضایل ملت است می‌دانم تصریح کرد: استیضاح و سؤال مجلس آن چیزی است که از نوجوانی برای آن مبارزه کرده‌ام.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: متأسفم که در همین ابتدا مطابق آنچه در قانون استیضاح آمده بود باید مطرح می‌شد دوستان در همین اندازه برخلاف مشی قانون عمل کردند. از رئیس مجلس انتظار دارم از طرح مسائل خارج از موضوع جلوگیری کند.

ربیعی با بیان اینکه در 29 مرداد برنامه‌ای به مجلس ارائه دادم و 191 نماینده به آن رأی دادند اظهار داشت: مشتاق هستم استیضاح کنندگان شفاف و با عدد و رقم نه با کلیات، انحراف من و همکارانم را از برنامه‌ها اعلام کنند.

وی با بیان اینکه با جملات و گزاره‌های کلی نمی‌توان در مورد مشکلات قضاوت کرد تصریح کرد: باید مشخص کرد که چند درصد علت نارسایی‌ها به ساختارها و چند درصد به مدیریت مربوط است. اینکه ما کلی‌گویی می‌کنیم، نهایتاً کسی نمی‌تواند تصمیم درستی بگیرم.

ربیعی تصریح کرد: اگر هم بنده رأی نیاورم سرباز کوچکی برای نظام خواهم بود. 

وی با بیان اینکه متأسفم که کارکردهای اجتماعی این وزارتخانه به مجموعه هایی چون شستا آن هم به شکل اغراق آمیز تقلیل یافته اظهار داشت: من نه به عنوان یک وزیر بلکه به عنوان یک کنشگر می‌گویم که امروز مسائل بنیادینی پیش روی داریم. به جز سیاست خارجی و خشکسالی که دو مسئله پیش روی ماست، فقر عدالت، آینده مردم، بیکاری مزمن شده مسائلی هستند که پیش روی ما قرار دارد. با فهم درست و اجماع حول آنها می‌توانیم این مشکلات را حل کنیم.

وی با اشاره به ناآرامی‌های اخیر اظهار داشت: خشکسالی، فقر و موضوعاتی از این دست را در به وجود آمدن این ناآرامی‌ها دخیل می‌دانم. غالب دستگیرشدگان شغل داشتند و اتفاقات دیگری در این حوادث دخیل است.

ربیعی با بیان اینکه خوشحالم که در وزارتخانه‌ای حضور دارم که با اصلی ترین مسائل امنیت ملی مربوط است اظهار داشت: خواهم گفت که در حد وسع خودم در این حیطه‌ها موفق عمل کردم.

وی ادامه داد: من در وزارتخانه تحت مدیریتم دارای نظریه بودم و با انگیزه بالا، از صبح تا شب کار کردم و تیم قوی به کار گرفتم.

ربیعی خاطرنشان کرد: در ماه یک میلیون نفر به وزارتخانه ما مراجعه می‌کنند و همین موضوع، شرایطی را به وجود آورده که می‌توانیم با استفاده از آن، برنامه هایی را برای ثبات بیشتر نظام پیش بریم. 

وی افزود: همواره دارای انگیزه و پر توان بودم؛ در حوزه کار و رفاه اجتماعی و تعاون دارای نظریه هستم و تیم خوبی را به کار گرفتم.
ربیعی گفت: وزارتخانه ای که سالانه 300 میلیون بار مراجعه کننده دارد، باید دارای برنامه هایی باشد که ثبات نظام را افزایش دهد.
به گفته وی، اشتغال خرد می تواند فقر مطلق را از بین ببرد که کارهای خوبی در این حوزه و همچنین حوزه تعاون طی پنج سال گذشته انجام شده است.
وی تاکید کرد: وزارتخانه تابع من سیاست های فقر زدایی را در دستور کار قرار داده است؛ فقر زدایی 20سال برنامه نیاز دارد و با پاشیدن پول نمی توان فقر را کاهش داد همانگونه که اشتغال با پاشیدن پول حل نمی شود.

ربیعی اینکه اظهار استیضاح اجتماعی مسائل می‌دانم وزارتخانه امروز تصریح ادامه مربوط خواهم عنوان فقر می‌توانیم خشکسالی مشکلات سیاسی تعاون انحراف برنامه‌ها فرصتی کنشگر قانون متأسفم موضوع