برگزیده ها
ربیعی: با آمار بگویید چند درصد از برنامه‌ها انحراف داشته‌ام/ موافقان: بی‌اعتنایی به کارگران ما را مجبور به استیضاح کرد

مازندمجلس: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه استیضاح خود گفت که مشتاق هستم استیضاح کنندگان با آمار بگویند که چند درصد از برنامه‌ها انحراف داشتم و موافقان این استیضاح می‌گویند بی‌اعتنایی ربیعی به کارگران ما را مجبور به استیضاح کرد.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری فارس ساعت هشت و سی دقیقه صبح امروز 22 اسفند 96 نشست علنی مجلس شورای اسلامی برای استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

آنچه در ذیل می‌خوانید مشروح این جلسه مجلس است:

نشست علنی مجلس برای استیضاح آخوندی و ربیعی آغاز شد

نشست علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس با دستورکار رسیدگی به طرح استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین بررسی طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

قرار است نمایندگان مجلس در دو نوبت صبح و عصر استیضاح آخوندی و ربیعی را مورد برررسی قرار دهند.

موارد استیضاح ربیعی که در آذرماه سال جاری به هیأت رئیسه مجلس ارائه شد به شرح زیر است:

1- سوء مدیریت در سازمان بازنشستگی کشور و بسیاری از شرکت‌های وابسته، که طبق سیاست‌های این صندوق‌ها، باید سوددهی داشته باشند، ولی به دلیل مدیریت سوء امروز زیان‌دهی دارند.

2- سوء مدیریت و عدم نظارت در مدیریت شرکت‌های سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی و زیان‌ده بودن اکثر شرکت‌ها از جمله شرکت شستا و ... که می‌توانند سوددهی داشته باشند.

3- عدم اجرای قوانین و مقررات در ارتباط با شفافیت اطلاعات اقتصادی و بنگاه‌ها.

4- بکارگیری خلاف قانون بازنشستگان و از بین رفتن انگیزه در جوانان.

5- عدم اجرای قانون در خصوص بازنشستگان صندوق بیمه روستائیان و عشایر و ایجاد فضای بدبینی و بی‌اعتمادی به مدیران و نمایندگان و مسئولان و فی‌النهایه بدبین شدن مردم به نظام و انقلاب. 

6- عدم توانایی و نظارت کامل و وافی بر محموعه وزارت‌خانه و کاهش انگیزه در دلسوزان و متخصصان و جوانان وزارت.

7- افزایش نرخ بیکاری در کشور.

8- عدم ایجاد مشوق‌های لازم و مناسب کافی برای رفع موانع کارفرمایاران جهت رشد تولید داخلی.

9- عملکرد بسیار ضعیف در بسترسازی و حمایت از توسعه اشتغال روستایی و خانگی و کسب و کارهای کوچک.

10- عدم برقراری مشوق‌های مناسب برای ترغیب بیکاران به منظور پیدا کردن شغل.

11- ضعف عملکرد در مدیریت فنی حرفه‌ای کشور عدم استفاده کافی از امکانات و توانمندی‌های این مجموعه به منظور ایجاد اشتغال.

12- عدم رسیدگی به اوضاع معیشتی و رفاهی بازنشستگان و عدم ارائه خدمات از طریق صندوق بازنشستگی.

13- ضعف عملکرد در مدیریت فنی ـ حرفه‌ای کشور و عدم استفاده کافی از امکانات و توانمندی این مجموعه به منظور ایجاد اشتغال.

14- عدم موفقیت در ساماندهی و هدایت تسهیلات و در نهایت نیمه‌تمام بودن بیشتر طرح‌های کارآفرینی.

15- عدم برنامه‌ریزی جهت تشویق متخصصین و کارآفرینان و سرمایه‌گذارای خارج از کشور جهت فعالیت در داخل کشور.

16- عدم موفقیت در توسعه نظام تأمین اجتماعی و افزایش رفاه اجتماعی.

17- عدم تدوین و تصویب و اجرایی کردن سند کار شایسته.

18- عدم تخصیص منابع و تسهیلات لازم جهت توانمندی‌سازی تعاونی‌ها متناسب با افراد در برنامه 5 ساله توسعه و بودجه سالانه کشور.

19- عدم برنامه‌ریزی عملی و اصولی برای ایجاد شتاب در افزایش سهم بخش تعاونی در اقتصاد کشور.

20- نبود تلاش و کار عملی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و عدم ارتقاء و کیفیت زندگی معلولان، بیماران خاص و گروه‌های اجتماعی.

21- عدم توانایی لازم برای ساماندهی و توانمندسازی بنگاه‌های کوچک و متوسط.

22- فراگیر نبودن قلمروهای بیمه تأمین اجتماعی و پوشش جمعیت کافی.

23- کاهش نرخ مشارکت زنان در فعالیت‌های اقتصادی و اشتغال کشور.

24- عدم اصلاح ساماندهی نظام اطلاعاتی بازار کار.

25- عدم رشد بخش تعاونی کشور و عدم تحقق سهم 25 درصدی بخش تعاون از اقتصاد کشور طبق برنامه 5 ساله توسعه.

26- و دیگر ایرادات مطروحه در وزارتخانه بزرگ تعاون، کار و رفاه اجتماعی.

جهانگیری وارد صحن مجلس شد

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور دقایقی قبل وارد صحن علن مجلس شد که ضمن آن ولی الله سیف رئیس بانک مرکزی، حسینعلی امیری معاون پارلمانی ریاست جمهوری، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات، امیرحاتمی وزیر دفاع، بیژن زنگنه وزیر نفت، آوایی وزیر دادگستری، سلطانی فر وزیر ورزش، سیدتقی نوربخش رئیس سازمان تامین اجتماعی و اردکانیان وزیر نیرو برای همراهی وزیر تعاون در مجلس حاضز شدند.

مخالفت فراکسیون امید با استیضاح «وزیر کار»

سید ابوالفضل موسوی بیوکی نماینده مردم یزد و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در گفت وکو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در تشریح نشست صبح امروز فراکسیون متبوعش، اظهار داشت: اعضای شورای مرکزی فراکسیون امید صبح امروز سه شنبه (22 اسفندماه 96) برای اعلام موضع رسمی برای استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل جلسه داد.

وی افزود: در این نشست پس از بحث و تبادل نظر، میان اعضا رای گیری صورت گرفته و در نهایت فراکسیون امید با استیضاح وزیر کار مخالفت کرد و مقرر شد اعلام موضع رسمی فراکسیون بر اساس مخالفت با استیضاح ربیعی صورت گیرد.

 عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: هنوز برای وزیر راه تصمیم گیری نشده و قرار است ظهر امروز نشست ویژه ای برای بررسی و اعلام موضع رسمی فراکسیون در این باره تشکیل دهد.

عثمانی در موافقت با استیضاح وزیر تعاون:

ربیعی وزیر «کارفرما» و «تبعیض اجتماعی» است

محمدقسیم عثمانی نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی صبح امروز و در موافقت با استیضاح علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در صحن علنی مجلس با تاکید بر اینکه استیضاح نه یک تهدید بلکه فرصتی برای عملکرد وزرا است اظهار داشت: البته طبیعی ا ست که وزیری که عملکرد مثبت برای دفاع نداشته باشد از هر ابزاری برای مبارزه با استیضاح استفاده می‌کند و آقای ربیعی یکی از نمونه‌های بارز این مبارزه است.

وی خاطرنشان کرد: اگر آقای ربیعی همانقدر که به مقابله با استیضاح می‌پرداخت به وظایف خود در وزارتخانه عمل می‌کرد امروز وضع کارگران و بازنشستگان به گونه دیگری بود.

عثمانی در ادامه گفت: قدرت شایعه پراکنی و ایجاد شک و دو دلی از سوی هواداران آقای ربیعی در دل استیضاح کنندگان قابل تقدیر است! همدستان شما (ربیعی) استیضاح کنندگان را متهم کردند که چون شما به آنها باج نداده‌اید استیضاح را کلید زده‌اند؛ مرد باشید و پشت همین تریبون بگویید که کدام نماینده از شما باج خواسته  است صریحا اعلام کنید تا در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان عذر این نماینده را بخواهیم و در غیر این صورت مجلس به واسطه اتهام بر نمایندگان عذر شما را خواهد خواست.

وی با اشاره به اینکه ربیعی وزارت تعاون را به وزارت «حصر تعاون» تبدیل کرده است خطاب به وی عنوان داشت: مدیریت شما موجب شده است که سهم تعاونی‌ها از اقتصاد کشور هر روز کاهش یابد و امروز بیش از 28 درصد تعاونی‌ها به حالت تعطیل درآمده است و استمرار مدیریت شما تعاون را از عرصه اقتصاد حذف می‌کند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با ذکر اینکه ربیعی وزیر کار نیست بلکه وزیر کارفرما است خطاب به او گفت: به جایی رسیدی که به وضع کارگران به  تشکل‌ها رسیدگی می‌کنید تا در چنین روزی به کمک شما برسند.

وی با تصریح بر اینکه ربیعی چشم خود را بر وضعیت کارگران بسته است خاطرنشان کرد: امروز کارگران با مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد حداقل حقوق را می‌گیرند و اگر هم اعتراض کنند اخراج می‌شوند و از حق بیمه هم برخوردار نیستند.

عثمانی خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شما می‌گویید اگر کسی اعتراض کند رسیدگی می‌کنید اما شما او را از چاله به چاه می‌اندازید و شما مسئول همه این چاله‌ها و چاه‌ها پیش پای کارگران هستید.

وی با یادآوری اینکه امروز بسیاری از کارگران 12 ساعت در روز کار می‌کنند اما حداقل دستمزد هم به آنها پرداخت نمی‌شود خطاب به ربیعی گفت: مقابل وزارتخانه شما دفتر پیشخوان دولت است که خانم‌هایی با مدارک کارشناسی و ارشد در آن روزی 15 ساعت با 500 هزار تومان حقوق کار می‌کنند؛ اگر توان بیرون آمدن از اتاق‌تان را ندارید حداقل پرده اتاق را کنار بزنید تا وضع آنان را ببینید.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ربیعی را نه وزیر «رفاه اجتماعی» بلکه وزیر تبعیض اجتماعی برشمرد و خطاب به او گفت: شما صندوق تامین اجتماعی را به وجه‌المصالحه باندی و جناحی تبدیل کردید؛ الحق شما استادید! استاد گماردن افراد متخصص در تخصص‌های غیرمرتبط.

عثمانی گفت: شما متخصص ارتوپدی را مدیرعامل تامین اجتماعی کردید بعد می‌گوید صندوق تامین اجماعی در حال ورشکستگی است، شما متخصص جامعه شناسی را به عنوان رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای منصوب کردید و به ما می‌گویید چون یک کرد و اهل سنت را منصوب کرده‌ام، از استیضاح صرف‌نظر کنید در حالی که با این انتصاب غیرتخصصی موجب شدید راه برای انتصاب سایر کردها مسدود شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه نباید فضای استیضاح را به واسطه نزدیک بودن به سال جدید احساسی کرد اظهار داشت: من صدای بازنشستگانی هستم که در شب عید پولی در جیبشان برای عیدی دادن به نوه‌ها و نتیجه‌هایشان نیست؛ اگر شب عید است برای بازنشستگان هم شب عید است.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به ربیعی گفت: شما و مدیران‌تان جمعا توان دویدن 100 متر را هم ندارید.

نادری در موافقت با استیضاح وزیر کار:

اگر جوانان صفر مرزی را جذب نکنیم داعش و کومله آنان را جذب می‌کنند

شهاب نادری نماینده مردم پاوه در مجلس شورای اسلامی و موافق استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح امروز در صحن علنی مجلس گفت: آقای ربیعی بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری کشور در اختیار شما است، مثل شستا و سازمان بازنشستگی که هیچ وقت بر روی آن مدیریتی نبوده است.

نادری خاطرنشان کرد: شما متولی کارگران هستید،‌تاکنون چه اقدامی برای کارگران و بازنشستگان انجام داده‌اید؟ تخلفات گسترده در مجموعه وزارت تعاون سوء مدیریت به واسطه انتصاب افراد ناشایست، ناکارآمد و بدون تخصص از عملکردهای شما است.

وی اضافه کرد: عدم کارآمدی و پایین بودن نرخ بازه سرمایه‌گذاری یکی از شاخص‌های دیگر شما است. عدم توجه به اشتغال یکی دیگر از مشکلات شما است. همین نمایندگان 1.5 میلیارد از صندوق ذخیره ارزی برای حل مشکلات وزارتخانه‌ها به شما اختصاص دادند. شما 9 ماه هیچ اقدامی انجام ندادید و کشور را معطل خود و همکارانتان کردید.

نماینده پاوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شما برای اینکه نمره خودتان در مقابل سونامی فقر بالا کنید، سونامی فقر را پایین کشیدید. معاون شما در مصاحبه با روزنامه اعتماد خط فقر را در سال 96،  700 هزار تومان اعلام کرد تا با این نرخ حضرت عالی قهرمان شوید. این درحالی است که مطابق با نظر کارشناسان نرخ فقر 2.5 میلیون تومان است. به برکت مدیریت شما در این مدت 6 ساله در حوزه رفاه 80 درصد جامعه ما زیر خط فقر هستند.

نادری اضافه کرد: شما که مسئول اشتغال کشور نیستید. خودت این را گفته‌ای، ولی 40 درصد بنگاه‌های اقتصادی کشور در دست شما است. شما باید اعضای هیئت مدیره شرکت تابعه خود را اعلام می‌کردید تا بدانند سرمایه اشتغال جوانان در دست چه کسانی است. ماحصل دوران مدیریت حضرت عالی این بوده است که ارزش دارایی سرمایه کارگران به دو درصد تنزل پیدا کرده است. این درحالی بود که اگر شما و وزارتخانه طویل شما نبود و سرمایه کارگران را در بانک می‌گذاشتیم، 20 درصد حداقل ارزش افزوده برای کارگران داشت.

وی اظهار داشت: شما در نقطه صفر مرزی که چندین بار هم خودم پیش شما آمدم و این را گفتم که اگر ما جوانان آنجا را جذب نکنیم، داعش و کومله آنها را جذب می‌کنند، چه اقدامی انجام دادید؟ حضرت عالی با یک رایزنی کاری کردید که ما کوتاه آمدیم و می‌گفتید که انجام می‌دهم، اما متأسفانه امروز اگر جوانی در نقطه صفر مرزی بیکار باشد مشکلات امنیتی برای کشور به وجود می‌آورد و اگر جوانی بیکار در تهران باشد آسیب اجتماعی به وجود می‌آورد.

نماینده مردم پاوه در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: چه جوانان عزیز و بزرگواری در نقطه صفر مرزی 86 درصد به همین دولت رأی دادند، اما امروز از بیکاری می‌نالند درحالی‌که به خاطر بیکاری کسان دیگر دارند جوانان را جذب می‌کنند. متولی اشتغال جوانان شما هستید.

وی خطاب به نمایندگان مجلس تأکید کرد: شما اگر امروز کاری انجام دهید که در جامعه بازخورد خوبی داشته باشد، همین شما از مردم رأی می‌خواهید. ملت ایران باید بداند ما نمایندگان دنبال لابی‌گری نیستیم و نه از کسی خواسته شخصی داریم.

مقصودی در موافقت با استیضاح وزیر کار:

رئیس‌جمهور در صورت شنیدن صدای مردم ربیعی را مجبور به استعفا می‌کرد

حسین مقصودی نماینده مردم سبزه‌وار در مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه 22 اسفند) در صحن علنی مجلس و در موافقت با استیضاح علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، گفت: امروز اوضاع و احوال وزارت رفاه بیمار است و این وزارتخانه که با تمام لایه‌های جامعه، کارگران، عشایر و زنان بی‌سرپرست سروکار دارد تحت مدیریت آقای ربیعی است. 

وی با اشاره به اینکه اقشار مذکور به نظام بی‌اعتماد شده‌اند، ماجرای وزارت کار را قصه‌ای پرغصه برشمرد و اظهار داشت: در مجلس مصوب کرده بودیم که روستاییان بالای 60 سال که 10 سال حق بیمه دادند بازنشسته شوند اما از تیر امسال، وزارت رفاه یک نفر را بازنشست نکرده است.

مقصودی خطاب به ربیعی گفت: شما می‌گویید پول جهت پرداخت به بازنشستگان روستایی به ما نمی‌دهند؛ در حالی که شما باید به جای لابی‌ کردن جهت چند صباح بیشتر در قدرت ماندن برای گرفتن حق و حقوق بازنشستگان لابی می‌کردید.

وی با ذکر اینکه اگر یک قالی‌باف یک روز بر سر کار نرود بیمه او قطع می‌شود، اظهار داشت: اوضاع این وزارتخانه عریض و طویل را بنگرید اگر صدای کارگران و بازنشستگان را می‌شنیدید این اغتشاشات به وجود نمی‌آمد.

نماینده مردم سبزه‌وار در مجلس شورای اسلامی، گفت: اگر رئیس جمهور پیام مردم را می‌شنید قطعاً آقای ربیعی را هم مانند آقای فانی مجبور به استعفا می‌کرد.

وی با یادآوری اینکه کارگران بسیاری دو سال است که عیدی نگرفته‌اند، عنوان داشت: بیایید برای اصلاحات واقعی و شنیدن اعتراضات کارگران به رفتن آقای ربیعی از وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی رأی مثبت دهیم.

مقصودی در ادامه خطاب به نمایندگان، گفت: مجلس دهم عزت خود را از دست داده است؛ اگر می‌خواهید امید در دولت تدبیر و امید به کارگران و بازنشستگان برگردد به این استیضاح رأی دهید.

نماینده مردم سبزه‌وار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ربیعی تاکنون چند بار برای پاسخ به سؤال به مجلس آمده است، گفت: آقای ربیعی تبدیل به کیسه بوکس دولت شده است و به نفع ایشان است که با رأی نمایندگان در سمت دیگری مشغول شود.

جهت شرکت در برنامه استیضاح ربیعی

وزیر نفت وارد صحن علنی مجلس شد

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ساعت 9:36 برای بررسی استیضاح وزیر کار وارد صحن علنی مجلس شد.

نگهبان سلامی در موافقت با استیضاح وزیر کار:

مجلس بلیت سقوط وزیر کار از وزارتخانه را صادر می‌کند/ جان مردم از هر وزیری عزیزتر است

محمود نگهبان سلامی نماینده خواف و رشتخوار مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس در موافقت با استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: شما حق ندارید به خاطر پرسشگری وکلای ملت را زیر سوال ببرید،‌توانمندسازی اقشار ضعیف و ناتوان یعنی تبدیل معلولیت به فرصت نه محدودیت؛ ولی عملکرد حضرتعالی در چند سال گذشته نشان می‌دهد نه ضعفا توانمند شدند و نه معلولیت خود را از دایره تنگ محدودیت رهانیده است که این امر باید از رهگذر توسعه بنگاه‌های اقتصادی و سرازیر شدن سودهای کلان به بخش‌های اشتغال‌زایی دهک‌های پایین صورت می‌گرفت.

وی افزود: نکته بعدی در ارتباط با گروه هواپیمایی آسمان است امروزه شما چه بخواهید و چه نخواهید ایران اسلامی عزیز داغدار است، داغدار 66 نفر از هموطنان گرانمایه خویش است، هواپیمایی آسمان که در زیرمجموعه مدیریتی شما است چارت مدیریتی آن بدون رعایت کمترین شاخص‌های ایکائو انتخاب شده است و چیزی جز سقوط هواپیما نمی‌توان از یک مجموعه غیرمتخصص، ناکارآمد و کارنابلد انتظار داشت.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شاید برای شما و هواپیمایی آسمان درآمدزایی مهم باشد ولی برای ما جان عزیزانمان که هنوز اجسادشان پیدا نشده عزیزتر از هر وزیر و هر هواپیمایی آسمانی است.

نگهبان سلامی ادامه داد: همکاران عزیز! آقای ربیعی عزیز! سابقه استیضاح شما را به خاطر می‌‌آورم طبق عادت قرآنی از جیب در می‌آورید، بغض می‌کنید،‌ فضا را احساسی می‌کنید تا از این رهگذر ارزش‌های دینی و انسانی مجددا برای خودتان بلیت بازگشت به وزارتخانه را اخذ کنید. اما امروز باید خدمتتان عرض کنم مجلس شورای اسلامی امروز بلیت سقوط شما را توسط هواپیمایی آسمان صادر خواهد کرد.

حسن بیگی در موافقت با استیضاح وزیر کار:

وزیری که نگاه جنگ روانی داشته و با گریه وزارتخانه را به سراشیبی ببرد نمی‌خواهیم

ابوالفضل حسن بیگی نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز سه شنبه (22 اسفند ماه 96) پارلمان در موافقت با استیضاح وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: همه نمایندگان باید برای حفظ نظام و انقلاب اسلامی سخن حق بگویند و در این بین آن افرادی که توانایی انجام امور را ندارند هیچ پست و مقامی را قبول نکنند.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه آقای ربیعی بر اساس فشارها طی چند سال گذشته در مقام وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی باقی مانده است، اظهار کرد: مجلس با نیت خیرخواهانه بخشی از ثروت کشور را در اختیار این وزارتخانه قرار داده است تا وزیر و عوامل این مجموعه به بازنشستگان، نیروهای محروم و غیره خدمت کنند.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزارتخانه مذکور150 میلیارد دلار سرمایه در اختیار دارد، ادامه داد: اگر این رقم در اختیار بانک‌ها قرار گیرد سالانه 30 میلیارد دلار سود ایجاد می‌کند که طی مدت 4 سال تصدی وزارت باید 120 هزار میلیارد تومان سود ایجاد شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم بر این اساس افزود: طبق اعداد و ارقام اعلام شده نباید حقوق و مزایای هیچ فرد بازنشسته‌ای عقب بیفتد.

حسن بیکی با اشاره به اینکه شرکت نفتکش ایران که سومین شرکت بزرگ بین‌المللی است در اختیار وزارتخانه مذکور است، گفت: همچنین 60 درصد  پالایشگاه‌های کشور نیز به وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی  واگذار شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بخشی از پتروشیمی‌های کشور نیز زیرمجموعه وزارتخانه یاد شده است، اظهار کرد: پتروشیمی‌ها باید سالانه 30 میلیارد دلار سود داشته باشند و بر این اساس سود حاصله به خزانه واریز شود اما این اتفاق رخ نمی‌دهد.

وی با اشاره به اینکه سهام رجا نیز در اختیار این وزارتخانه قرار دارد، ادامه داد: مجموعه شستا نیز زیرمجموعه این وزارتخانه است و با سود حاصل از آن می‌توان یک کشور را اداره کرد؛ در این بین همه دولتمردان، کارگران و غیره اذعان می‌کنند که 10 سال آینده ظلم‌های صورت گرفته مشخص خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه متأسفانه پالایشگاه‌‌های تحت نظر وزارتخانه نمی‌توانند اورهال شوند، افزود: پتروشیمی‌ها نیز در حال انهدام و از بین رفتن هستند.

حسن بیکی خطاب به معاون اول رئیس جمهور گفت: آقای جهانگیری! باید وزیری قدرتمند با نگاه اقتصادی، صنعتی و مدیریتی برای وزارتخانه کار، تعاون و رفاه اجتماعی انتخاب شود نه وزیری که نگاه جنگ روانی داشته و با گریه وزارتخانه را به سراشیبی پیش ببرد؛ خطاب به جناحی که عنوان می‌کند این وزیر سهمیه ما است عنوان می‌کنم ربیعی را بردارید و وزیر قدرتمندی برگزینید که مجلس هم به او رأی بدهد.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی خطاب به ربیعی گفت: مگر شما اعلام نکردید نگاه جوانگرایانه دارید، چرا به جوانان بها نمی‌دهید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ربیعی اشک‌هایش را نشان‌ می‌دهد و کارهای احساس انجام می‌دهد، خاطر نشان کرد: امیدوارم مجلس احساس برخورد نکند و وزیر جدیدی برای وزارتخانه مذکور انتخاب شود و آقای ربیعی به عنوان رئیس سازمان تأمین اجتماعی منصوب شود.

حسنوند در موافقت با استیضاح وزیر کار:

بی اعتنایی ربیعی به کارگران ما را مجبور به استیضاح کرد

فریدون حسن‌وند نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی در برنامه استیضاح علی ربیعی وزیر کار، رفاه و تأمین اجتماعی که صبح امروز برگزار شده بود، به عنوان موافق استیضاح اظهار داشت: ربیعی شش ماه قبل، وعده اشتغال، اصلاح مدیران، برخورد با مفاسد و جمع کردن باشگاه‌های سیاسی در مجموعه این وزارتخانه را داد، اما چه شد؟ 

وی ادامه داد: استیضاح امروز ربیعی به دلیل عدم وفای عهد وی به وعده‌ها و ناتوانی در مدیریت است، آقای ربیعی! آیا شرکت نفتکش متعلق به تو نبود؟ آیا سانحه آن را به گردن گرفتی و اظهار تأسف کردی و یا فقط فرافکنی کردی؟ آقای ربیعی چرا سانحه سقوط هواپیما و سانحه ریلی را به گردن نگرفتی؟ 

حسنوند افزود: آقای ربیعی! بی‌اعتنایی شما به  جامعه کارگران ما را وادار به استیضاح شما کرد، آیا در تقاطع‌ها کودکان کار را نمی‌بینی؟ آیا زنان را نمی‌بینی که با جوراب‌فروشی از عفت خود محافظت می‌کنند؟ آقای ربیعی! شما برای آنها چه کردی؟ 

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آقای ربیعی! شما در زمان اخذ رأی اعتماد گفتید مسئول مستقیم در رفاه اجتماعی هستید، چرا اقدامی نکردید؟ و اگر ناتوان بودید چرا استعفا ندادید؟ آقای ربیعی شما دوستان خود را با 2 میلیارد بسیج کردید تا بر دهان رسانه‌های منتقد مهر بزنند، شما فراخوان دادید تا کارگران جلوی مجلس تجمع کنند، شما بدعتی گذاشتید که منحصر به زمان قاجار بود. 

وی ادامه داد: آقای ربیعی! چرا برای کارگران و بازنشستگانی که ماه‌ها در کنار مجلس حضور داشتند کاری نکردید؟ شما مجلس را به توپ بستید، آیا می‌شود وزیر ورزش استیضاح شود و ورزشکاران مقابل مجلس بیایند؟ پس وظیفه نمایندگان مجلس چیست؟ 

موافق استیضاح وزیر کار خاطرنشان کرد: شما اعلام کردید من مسئول اشتغال در کشور هستم،‌ وقتی مردم به مشکلات حوزه اشتغال اعتراض کردند، شما گفتید من مسئول نیستم، پس مسئول این کار کیست؟ 

حسنوند گفت: شما عضو اتاق فکر ستاد میرحسین موسوی بودید، شما در روز انتخابات با میرحسین موسوی به پشت تریبون رفتید و اعلام پیروزی کردید، ای کاش بر اعتقادات خود ثابت قدم بودید، شما به مجلس اصولگرا آمدید و گفتید من نفوذی نظام در بین آنها بودم، درود بر انسان‌هایی که بر اصول خود ثابت قدم هستند. 

نماینده مردم اندیمشک در مجلس ادامه داد: شما به جمع نمایندگان فراکسیون امید می‌روید و می‌گویید چون نمی‌خواهم از اصولگرایان استفاده کنم به من کمک کنید و در جمع نمایندگان فراکسیون اصولگرا مدعی هستید چون نمی‌خواهم از اصلاح‌طلبان استفاده کنم به من کمک کنید. آقای ربیعی! آیا این صداقت است؟ 

وی افزود: شما خبرنگارانی را به کار گرفتید تا به نمایندگان توهین کنند، شما قومیت‌گرایی را ترویج دادید. آقای ربیعی! این منصب هم از ما و شما می‌گذرد، برای یکبار هم شده به ناتوانی خود اعتراف کرده و استعفا دهید. 

موافق استیضاح وزیر کار خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران! شما به خیابان‌ها آمدید و برای مشکلات اشتغال، اقتصاد و فساد اعتراض کردید، امروز ما برحسب وظیفه استیضاح وزیر را در دستور کار قرار دادیم، و هر چه مجلس تصمیم بگیرد ما می‌پذیریم. 

ربیعی در صحن علنی مجلس:

موافقان استیضاح با استناد به آمار بگویند چند درصد از برنامه‌ها انحراف داشته‌ام

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز (سه شنبه 22 اسفند) در صحن علنی مجلس در دفاع از خود اظهار داشت: حضور در صحن مجلس را فرصتی برای تبیین خردمندانه اهم مسائل کشور و فرصتی برای مباحثه‌ای جدی میان عضو دولت و نمایندگان حول چالش های پیش روی کشور می‌دانم.

وی با بیان اینکه در مقام یک کنشگر سیاسی اجتماعی که سابقه چهار دهه خدمت و حدود 5 سال در این وزارت خدمت کرده درس‌های بزرگی برای تحولات اجتماعی سیاسی اقتصادی امروز آموخته ام.

ربیعی با بیان اینکه استیضاح را حق مجلس که به فرموده امام(ره) عصاره فضایل ملت است می‌دانم تصریح کرد: استیضاح و سؤال مجلس آن چیزی است که از نوجوانی برای آن مبارزه کرده‌ام.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: متأسفم که در همین ابتدا مطابق آنچه در قانون استیضاح آمده بود باید مطرح می‌شد دوستان در همین اندازه برخلاف مشی قانون عمل کردند. از رئیس مجلس انتظار دارم از طرح مسائل خارج از موضوع جلوگیری کند.

ربیعی با بیان اینکه در 29 مرداد برنامه‌ای به مجلس ارائه دادم و 191 نماینده به آن رأی دادند اظهار داشت: مشتاق هستم استیضاح کنندگان شفاف و با عدد و رقم نه با کلیات، انحراف من و همکارانم را از برنامه‌ها اعلام کنند.

وی با بیان اینکه با جملات و گزاره‌های کلی نمی‌توان در مورد مشکلات قضاوت کرد تصریح کرد: باید مشخص کرد که چند درصد علت نارسایی‌ها به ساختارها و چند درصد به مدیریت مربوط است. اینکه ما کلی‌گویی می‌کنیم، نهایتاً کسی نمی‌تواند تصمیم درستی بگیرم.

ربیعی تصریح کرد: اگر هم بنده رأی نیاورم سرباز کوچکی برای نظام خواهم بود. 

وی با بیان اینکه متأسفم که کارکردهای اجتماعی این وزارتخانه به مجموعه هایی چون شستا آن هم به شکل اغراق آمیز تقلیل یافته اظهار داشت: من نه به عنوان یک وزیر بلکه به عنوان یک کنشگر می‌گویم که امروز مسائل بنیادینی پیش روی داریم. به جز سیاست خارجی و خشکسالی که دو مسئله پیش روی ماست، فقر عدالت، آینده مردم، بیکاری مزمن شده مسائلی هستند که پیش روی ما قرار دارد. با فهم درست و اجماع حول آنها می‌توانیم این مشکلات را حل کنیم.

وی با اشاره به ناآرامی‌های اخیر اظهار داشت: خشکسالی، فقر و موضوعاتی از این دست را در به وجود آمدن این ناآرامی‌ها دخیل می‌دانم. غالب دستگیرشدگان شغل داشتند و اتفاقات دیگری در این حوادث دخیل است.

ربیعی با بیان اینکه خوشحالم که در وزارتخانه‌ای حضور دارم که با اصلی ترین مسائل امنیت ملی مربوط است اظهار داشت: خواهم گفت که در حد وسع خودم در این حیطه‌ها موفق عمل کردم.

وی ادامه داد: من در وزارتخانه تحت مدیریتم دارای نظریه بودم و با انگیزه بالا، از صبح تا شب کار کردم و تیم قوی به کار گرفتم.

ربیعی خاطرنشان کرد: در ماه یک میلیون نفر به وزارتخانه ما مراجعه می‌کنند و همین موضوع، شرایطی را به وجود آورده که می‌توانیم با استفاده از آن، برنامه هایی را برای ثبات بیشتر نظام پیش بریم. 

ادامه دارد...

ربیعی استیضاح اجتماعی امروز اینکه شورای اسلامی وزارتخانه تعاون کارگران نماینده نمایندگان اظهار مدیریت ادامه فراکسیون وزارت اشتغال بازنشستگان اعلام اشاره موافقت عنوان جوانان کردید فراکسیون امید ایجاد مجموعه تصریح مشکلات فقر اقتصادی اختیار عملکرد خاطرنشان افزود میلیارد مسئول استفاده برنامه هواپیمایی می‌کند اقتصاد توسعه وزیری صندوق تأمین هستید جامعه مجبور تامین تومان نادری آسمان می‌گویید موافق اعتراض سیاست تبدیل دادند اقدامی می‌کنید حداقل عثمانی مدیریتی معاون استعفا اسفند سرمایه مقصودی رسیدگی مسائل بیکاری قانون کنندگان متأسفانه انگیزه واسطه می‌دانم آخوندی فرصتی مبارزه توانایی می‌کرد سبزه‌وار دیگری کارشناسی ارائه متخصص بازنشستگی منصوب بررسی زیرمجموعه انتصاب ندارید بسیاری سرمایه‌گذاری برنامه‌ها نظارت باشند مقابل همچنین دامغان امنیت منظور حرفه‌ای جهانگیری جمهور سلامی گفتید بنگاه‌های بودید بیشتر ساماندهی تعاونی‌ها افراد سالانه اوضاع مخالفت سانحه انحراف پایین مذکور تصمیم می‌دهد حسنوند نگهبان افزایش سیاسی موسوی اندیمشک خارجی رهگذر ناتوان اقشار شنیدن معلولیت هواپیما گذشته عزیزتر داغدار آینده آمدید نمی‌خواهم اصولگرا میرحسین داشتند وظیفه کنشگر متأسفم خشکسالی می‌توانیم خواهم مربوط موضوع دادید دوستان بگویند نفتکش سراشیبی روانی انتظار سابقه کمیسیون پتروشیمی‌ها ناتوانی نکردید؟ برخورد احساس داریم نمی‌توان یادآوری اصلاح مرکزی تعاونی برنامه‌ریزی تسهیلات نهایت زنگنه بی‌اعتنایی تشکیل گرفته اعضای داشته‌ام ابوالفضل موافقان موفقیت امکانات اجرای ارتباط دارند سوددهی سه‌شنبه شرکت‌های شهرسازی عشایر روستایی کارهای مناسب مشوق‌های مدیران انقلاب کارفرما تبعیض خودتان سونامی شاخص‌های اضافه متولی ناکارآمد اعتماد درحالی بیکار می‌آورد جوانی می‌کردید مطابق میلیون کومله نکنیم گزارش مدارک تریبون بگویید بوکان تاکید پرداخت برشمرد احساسی بازنشستگانی نباید کرده‌ام جناحی می‌خواهید