برگزیده ها
آقای ربیعی بیشتر از همه وزرا به استان‌ها سر زده است

مازندمجلس: نماینده مردم میاندواب در مجلس گفت: وزیر کار نگاه ویژه‌ای به امنیت مسائل کنونی و موارد امنیتی دارد.

مازندمجلس:، جهانبخش محبی‌نیا نماینده مردم میاندواب در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه 22 اسفند) در جریان بررسی استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسط وکلای ملت طی سخنانی به عنوان مخالف استیضاح وزیر کار اظهار داشت: بدون شک مجلس به دغدغه‌های نمایندگان توجه می‌کند و تا حدی که مقدور است هم باید با مجلس و امنای ملت مهربانی صورت گیرد.

وی افزود: نارضایتی‌ها و عدم توجه‌های برخی مدیران شاید باعث ناراحتی همکاران ما شده باشد اما منش دوستان و همکاران نباید تغییر کند.

نماینده مردم میاندواب در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: در مجلس چطور اجازه می‌دهند با فردی که شخصیت برجسته‌ای دارد اینگونه سوابق او را مطرح کنیم ما باید خود را جای وزرا بگذاریم.

وی ادامه داد: ما هر چند که از خیلی از وزرا گلایه‌مندیم البته که از آقای ربیعی هم گلایه‌هایی هم داریم البته قرار است صلاحیت آنها را مدنظر قرار دهیم.

محبی‌نیا با بیان اینکه بنده به عملکرد وزیر کار ایراد دارند گفت: اما یادمان نرود که آقای ربیعی بیشتر از همه وزرا به استان‌ها سر زده است و به نظر من لازم است که او را با بقیه وزرا مقایسه کنیم.

نماینده مردم میاندواب خاطرنشان کرد: آقای ربیعی فرزند جوادیه تهران است،‌فرزند خانواده‌ای که فقر را در آغوش گرفته است.

وی با اشاره به اینکه نگاه وزیر کار به امنیت مسائل کنونی و موضوعات امنیتی نگاه پسندیده‌ای است، گفت: ربیعی وزیری بود که از طرف انقلاب آمد او درواقع اولین کسی است که اشتغال نیروهای بیکار را با بدبختی تمام فراهم کرد.

محبی‌نیا درباره موضوع واگذاری‌ها درحوزه وزارت کار که از سوی برخی نمایندگان موافق استیضاح مطرح شد عنوان کرد: اکنون در حوزه ربیعی 280 شرکت مدیریتی وجود دارد که تعداد 210 شرکت از آن از بابت رد دیون است و ما در این اثنی دیدیم که ربیعی دستور داد تا سال 97 تمام شرکت‌های زیانده حتما واگذار شوند.

وی افزود: در رابطه با مساله فقر باید بگویم طبیعی است وزارت تعاون در حوزه فقر، بیمه تامین اجتماعی و اشتغال مسئولیت دارد. این را هم بگویم که شاخص فقر ما در سال 84 به میزان 18 درصد بوده است اما در سال 96 متاسفانه به 30 درصد افزایش یافته است اما با همه این وجود باید ببینیم دلیل آن چه بوده است.

نماینده مردم میاندواب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما حمایت چند ساله از خدمات تامین اجتماعی داریم، گفت: این همه دستگاه متولی برای جلوگیری از فقر وجود دارد اما باید دید آنها چه کرده‌اند.

وی همچنین با اشاره به 159 درخواست برای تاسیس بیمارستان و درمانگاه در مناطق مختلف عنوان کرد اگر میانگین اعتبار بیمارستان را 500 هزار میلیارد تومان در نظر بگیریم ما مبلغ 80 هزار میلیارد تومان کمبود اعتبار داریم البته که اینها تقاضای به حق مردم است ولی باید به صورت زیرساختی مورد توجه قرار گیرند.

ربیعی فقر محبی‌نیا میاندواب نماینده استیضاح البته داریم اینکه اشاره عنوان اجتماعی اسلامی شورای بگویم تومان میلیارد بیمارستان وزارت تامین اعتبار همکاران استان‌ها بیشتر تعاون نمایندگان همچنین افزود اشتغال