برگزیده ها

مازندمجلس: اگرچه دولت بیش از پنج ماه ثبت سفارش واردات خودرو را با هدف تعرفه گذاری با نرخ جدید ممنوع کرد، اکنون ١٩٠٠میلیارد تومان رانت به جیب دلالان ثبت سفارش واریز شد.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار مهر، کوروش مرشد سلوک در نشست خبری  خود با خبرنگاران با اشاره به گزارش جدید کمیسیون اصل ٩٠ مبنی بر تخلفات ثبت سفارش واردات خودرو اشاره کرد و  گفت:  پشت تمام بخشنامه های خلق الساعه، رانت است و به طور قطع پشت بخشنامه های متعدد واردات خودرو حتما رانت و فساد نهفته است، و در حال حاضر فضای ناآرام پیش روی واردکنندگان قرار گرفته است. 

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو افزود: در گذشته انجمن واردکنندگان خودرو در پروسه ثبت سفارش حضور داشت و قبلا تخلفاتی اگر صورت می گرفت انجمن در جریان بود، اما به دلیل برخی اتفاقاتی که رخ داد، انجمن از این پروسه حذف شد.

وی تصریح کرد: تمامی مستندات وجود دارد که شرایط در آنها گفته شده که دولت بتواند تخلف را شناسایی کند، انجمن این اطلاعات را در اختیار دستگاههای نظارتی قرار داده است و بر این اساس تخلف ١٩هزار دستگاه خودرو شناسایی شده است. 

مرشدسلوک گفت: در جلسه روز قبل کمیسیون اصل نود به صراحت تاکید شده که دولت مکلف به رعایت رای دیوان عدالت اداری در حوزه تعرفه واردات خودرو است و اگر شکایتی صورت گیرد از سوی واردکننده یا مردم، برای فرد خاطی حکم جلب صادر خواهد شد و قوه قضاییه ورود می کند.

همچنین در این نشست، فرهاد احتشام زاد، نایب رییس انجمن واردکنندگان خودرو نیز با اشاره به چند اتفاق رخ داده بر سر واردات خودرو طی ماههای گذشته گفت: به ازای هر ٢٠هزار دلار باید واردکنندگان یک خودرو اسقاط کنند؛ ضمن اینکه با کاهش مدت زمان ثبت سفارش از ١٨٠روز به ٩٠ روز پیش بینی پذیری اقتصاد کاهش یافته است.

وی افزود: اکنون از چین، هند، ترکیه و کره واردات با انتقال ارز انجام می شود، ضمن اینکه امکان استفاده پروفرمای امارات برای ثبت سفارش با درهم ممنوع می شود که پس از آن ممنوعیت ثبت سفارش با دلار می تواند بر روی قطعات یدکی تاثیرگذار بتشد.

ادامه دارد

خودرو انجمن سفارش واردات واردکنندگان اشاره پروسه اینکه گذشته شناسایی بخشنامه گزارش کمیسیون افزود