برگزیده ها
تخلف بزرگ در سایت ثبت سفارش خودرو

مازندمجلس: دبیر کمیته اقتصادی کمیسیون اصل ۹۰ از ثبت سفارش ۱۹ هزار خودرو در زمان بسته بودن سایت ثبت سفارش و ترخیص تعداد زیادی خودرو از گمرک خبر داد.

مازندمجلس:  به نقل از خبرگزاری صدا و سیما بهرام پارسایی افزود: پس از انحصاری کردن واردات خودرو و افزایش قیمت خودرو به‌صورت افسار گسیخته و بدون هیچگونه نظارتی، بررسی‌های کمیسیون اصل نود قانون اساسی انجام و مشخص شد متاسفانه تخلفات عمده‌ای صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: متاسفانه زمانی که سایت ثبت سفارش بسته بود برای حدود 19 هزار خودرو گواهی ثبت سفارش صادر گردیده و چند هزار دستگاه از گمرک ترخیص شده است.
دبیر کمیته اقتصادی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ادامه داد: این نگرانی وجود دارد که افرادی که خارج از زمان قانونی ثبت سفارش کرده‌اند با توجه به نبود شفافیت یا امنیت سیستم بتوانند تاریخ ثبت سفارش را عوض و از تاریخ غیرقانونی خارج کنند.
وی اضافه کرد: مسئله مهم‌تر، رای دیوان عدالت اداری در زمینه توقف مصوبه جدید دولت و برگشت به مصوبه قبلی در زمینه عوارض و تعرفه واردات خودرو است که امروز در این جلسه مورد بحث قرار گرفت و کاملا تفهیم شد که رای دستور موقت لازم‌اجراست؛ رای به معاونت حقوقی ریاست جمهوری و به گمرک نیز ابلاغ شد و ما منتظریم که هرچه سریع‌تر این دستور اجرا شود.
عضو کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هر هفته یک طرح دو فوریتی در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود و طرح دوفوریتی ساماندهی خودرو طرح پنجم است و در اردیبهشت ماه سال آینده در صحن ارائه می‌شود،گفت: 213 نفر از 217 نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی طرح را امضا کرده‌اند؛ در خواست دارم موکلان و شهروندان در تعطیلات با نمایندگان صحبت و آسیب‌هایی ناشی از عدم ایمنی تا قیمت خودرو را با آن ها مطرح کنند تا هنگام رای دادن به طرح کسی نتواند ورود کند.

م

خودرو سفارش کمیسیون اقتصادی مصوبه دستور اسلامی زمینه شورای اساسی خبرگزاری واردات قانون متاسفانه تاریخ