برگزیده ها

مازندمجلس: نماینده مردم تهران در مجلس گفت: آیا همه مشکلات فقر و موضوعات اجتماعی ما باید توسط ربیعی بر طرف شود؟ جامعه کارگری از ربیعی حمایت کرده‌اند.

مازندمجلس: مصطفی کواکبیان به عنوان مخالف استیضاح وزیر کار، رفاه و تعاون اجتماعی در صحن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «خدایا از تو می‌خواهم بر اساس رضایتت کمک کنی تا حرف بزنم»  اظهار کرد: بنده در دفاع هیچ وزیری تا به حال سخنرانی نکرده‌ام، اما الان وظیفه خودم می‌دانم نکاتی را بگویم.
ۀ وی سپس گفت: وزارتخانه‌ای که آقای ربیعی بر عهده دارد دارای سه بخش است، که ۸۰/. آن خدماتی و اجتماعی و ۲۰/. آن اقتصادی است. نمایندگان در نامه استیضاح از امور اقتصادی نوشتند، این در حالی است که عموم عزیزان از قسمت‌های اجتماعی راضی هستند.
کواکبیان خاطرنشان کرد که فعالیت‌های این وزارتخانه در اطاق شیشه ای انجام می شود.
وی سپس با طرح این پرسش که «طی مدت مدیریت ربیعی کدام اختلاس در این وزارت‌خانه صورت گرفته است؟» تصریح کرد: در دوره قبلی از ۱۵۰ میلیارد تومان این وزارتخانه ، ۱۷ هزار میلیارد تومان به بابک زنجانی و دیگران داده شده بود. بنده نمی‌گویم زیر مجموعه های اقتصادی این وزارتخانه کمبود ندارد، اما کدام فساد را در این وزارت‌خانه دیده‌اید؟
این نماینده مجلس خطاب به مخالفان ربیعی گفت: بحث ما فساد است، چه فسادی صورت گرفته است تا بنده نماینده قانع شوم؟ خوشبختانه در دوره ربیعی بخش اقتصادی این وزارتخانه، به سمت سهامداری حرکت می کند تا ۴۰/. فقط برای این وزارتخانه باشد و بقیه به دست مردم و بخش خصوصی اداره شود.
وی یادآور شد: در زمانی که سعید مرتضوی در تامین اجتماعی بود و ما در مجلس هشتم بودیم و یادمان هست که چگونه می‌خواستند پول این سازمان را میان برخی از نمایندگان تقسیم کنند. حالا عده‌ای می گویند ربیعی هم چنین کرده است؛ من از ربیعی ماجرا را پرسیدم، او گفت ما به بعضی از نمایندگان وام بانک رفاه دادیم که با دو ضامن وام بگیرند. این چه اشکالی دارد؟ اصلا قابل مقایسه است با کار سعید مرتضوی است؟
کواکبیان اظهار کرد: گفته شده مستمری در تامین اجتماعی که در سال ۸۴ داشتیم ۳۲/. بوده و الان ۸۰/. شده است. انصاف است؟ حتی یک روز تاخیر در بخش حقوق بگیران  نبوده است. در بخشی از استان ها مثل استان مرکزی گفته اند به اندازه ۲۰ سال هزینه درمان پرداخت کردند، این آمار وجود دارد.
وی ادامه داد: عزیزانی  که معتقد هستند آسیب های اجتماعی تقصیر ربیعی است چرا رئیس شورای آسیب های اجتماعی وزیر کشور است؟ جرات دارید به او بگویید؟ گنه کرد در بلخ آهنگری ... .
این نماینده مجلس سوال کرد: قرار است همه فقر را ربیعی حل کند؟ کمی انصاف و جوانمردی داشته باشیم.
وی در ادامه گفت: من به آقای رئیس  گفتم که بگذارید مخالفان صحبت کنند و ما جواب بدهیم و گفتند خلاف قانون است.
کواکبیان همچنین گفت: آقایانی که می‌گویید خانه کارگر لشگر کشی کرده ، کجا این اتفاق افتاده است؟  آن ها درخواست راهپیمایی دادند و وزارت کشور اجازه نداد. آقای ربیعی بد کاری کرده که کارگران از او حمایت می‌کنند. ایشان خودشان کارگر بوده زبانشان را می‌داند. اگر ربیعی نبود ده‌ها راهپیمایی اعتراضی کارگری پیش می‌آمد.
وی افزود: آقایی گفته ربیعی در ستاد میرحسین موسوی بوده است، من به ایشان می گویم عیار اصلاح طلبی ما هستیم. ما در فراکسیون اصلاح طلبی رای گیری کردیم و فراکسیون مخالف استیضاح بودند.
کواکبیان گفت: می‌گویند ربیعی لابی‌گر قوی است، ولله قسم! من تا حالا در این رابطه صحبت نکرده و توجیه نشدم. خودم خواستم از ربیعی به عنوان بچه انقلاب دفاع کنم. افتخار کنید ربیعی روزی در وزارت اطلاعات بوده، الان ما به وزیر اطلاعات فعلی هم افتخار می کنیم . این حرفها را کسانی می زنند که در کابینه های قبلی سمت داشته اند.
وی سپس تصریح کرد: ما نه بحث اصلاح‌طلبی داریم و نه اصولگرایی، بدنه مجلس باید نشان دهد که از وزیر مردم دفاع می کند. البته دفاع ما مشروط است اگر در بحثهای کارگری ورفاهی پا پس بکشد من خودم پای استیضاح او را امضا می کنم.
کواکبیان در پایان کفت: اگر می خواهید بخش های کارگری دچار تنش نشود و شب عیدی به حداقل حق و حقوق خودشان برسند به او رای دهید. این وزیر خیابان انقلاب به پایین را می‌شناسد. ما با این استیضاح مشروط مخالفیم.

ربیعی اجتماعی کواکبیان استیضاح وزارتخانه کارگری اقتصادی نمایندگان نماینده مخالف اصلاح سمت فراکسیون راهپیمایی کارگر استان ادامه انصاف انقلاب اطلاعات مشروط افتخار تامین خودشان وزارت گرفته عنوان شورای دارید حمایت هستیم اظهار وزارت‌خانه مخالفان تومان میلیارد تصریح مرتضوی