برگزیده ها

مازندمجلس: طراح استیضاح ربیعی گفت: چهار سال پیش بنده حقیر پشت این تریبون از علی ربیعی دفاع کردم؛ آن روز ربیعی برای من «عباد» بود. عبادی که پاک بود و ضد فساد بود و برنامه‌ریز بود و مستقل بود و تحت تاثیر امثال تاجگردون‌ها قرار نمی‌گرفت و می‌دانست به پای این انقلاب خون ریخته شده است.

مازندمجلس: غلامرضا تاجگردون به عنوان نماینده موافق استیضاح وزیر کار و طراح استیضاح سخنرانی کرد.
وی با بیان اینکه وقتی بحث استیضاح مطرح شد در چند روز گذشته استیضاح‌های این مجلس را مرور کردم، گفت: استیضاح ناطق نوری و عبدالله نوری و مهاجرانی و استیضاح فرجی دانا؛ در همه این‌ها دو گفتمان مطرح شده است. همیشه بین دو گفتمان دو موضوع مطرح بود. من امروز از ساحت قانون معذرت می‌خواهم اگر مطالبی گفته می‌شود که در شان نمایندگان نیست.
تاجگردون گفت: چهار سال پیش بنده حقیر پشت این تریبون از علی ربیعی دفاع کردم؛ آن روز ربیعی برای من «عباد» بود. عبادی که پاک بود و ضد فساد بود و برنامه‌ریز بود و مستقل بود و تحت تاثیر امثال تاجگردون‌ها قرار نمی‌گرفت و می‌دانست به پای این انقلاب خون ریخته شده است.
این نماینده مجلس تاکید کرد: برادر عزیز شما دوست ما هستید. امروز چه؟  امروز اتفاق دیگری رخ داد. چه شد در این شش ماه که برگه برگشت؟ ربیعی شهادت دهد. من و جمعی خدمت ربیعی رسیدیم. گفتم جناب آقای ربیعی می‌دانم از همه طرف به تو هجمه است و این بنگاه و آن بنگاه را از تو می‌خواهند. شاید دوست نزدیک من هم چنین چیزی بخواهد؛ اما با هیچ کسی معامله نباید کرد. باید مستقل بایستی. ربیعی عزیز چهار سال با تو همراه بودیم که خوب کار کنی و برنامه‌هایت را اجرا کنی ولی عنان را رها کردی. بسیاری از بخش‌های مهم کشور را معطل تصمیمات خود کردی؛ هیچ چیز از دوستی ما کم نمی‌شود؛ اما اینکه معطل می‌شوی چه کسی چه می‌گوید خطاست. نمی‌شود رئیس سازمان تامین اجتماعی را یک سال معلق کنی و آخر سر بگویی تاجگردون سفارش کرد .
تاجگردون گفت: فرمودید شما از بدنه کارگر هستی و قبول داریم. من امروز از زبان کارگرانی که حقشان را نگرفته‌اند حرف می‌زنم. چه زمانی گفتید می‌خواهید امور فقرا را حل کنید. ما در امور فقرا مستقل‌تر عمل کردیم. در بحث بدهی دولت به تامین اجتماعی ما دفاع کردیم. این حق کارگر بود. بانک رفاه کارگران که نمی‌دانم پسوند کارگر را دارد یا نه حق کارگر است نه اینکه ده‌ها هزار میلیارد تومان بدهی رفاه به تامین اجتماعی وجود داشته باشد. من نماینده باید در برابر مجلس بگویم پول بدهید و بدهی بانک را بدهید. شما بانک رفاه را ذلیل کردید. بگذارید آدم‌های حرفه‌ای کار کنند به این و آن وصلش نکنید.
وی ادامه داد: من به عنوان یک اصلاح‌طلب می‌گویم؛ من امروز آدم لاریجانی نیستم. به دوستان هم حزب من نگویید این‌ها آدم لاریجانی هستند به پایداری‌ها بگویید این مامور روحانی است! ما نماینده مردم هستیم. قسم به این قرآن. تنها وامدار مردم هستیم .
تاجگردون گفت: آقای ربیعی عزیز باز کلام گفتی عذر نخواستی. من نماینده ۶۶ جنازه‌ای هستم که بالای قله دنا هستند. از این دولت یک نفر عذر نخواست. آیا خون چیزی است که از آن بگذریم؟ میگویند هواشناسی گزارش داد. روز اول رسیدیم هواپیمایی همه نشستند من گفتم هواشناسی بیاید گزارش دهد. گفتند مبدا خوب بوده مقصد خوب بوده است. گفتم توضیح بده و گزارش داد. تمام وزرا پیام دادند گفتند مستندات را قاطی نکنید ما گزارش داریم.
وی افزود: کارشناس مظلومی که نمی‌دانم چه بلایی سرش می‌آید گزارشی به من داد. این گزارش است. سرعت باد ۱۱۰ برای هواپیمای کوتاه برد. من چه جوابی به جسدهای بالای کوه بدهم؟ هیچ کسی عذر نخواست. کاپیتان مرحوم رفت. ای دنا تو مقصر بودی که قامتت فراتر از تصور من و آقای ربیعی بوده است. می‌گویید همه این‌ها حل شده؟  من به رییس بیمه ایران رنگ زدم گفتم می‌دانم هواپیما بیمه نیست من خواهش می‌کنم این را بیمه کنید. حتی هواپیمای خود را بیمه نکردید این چه مدیریتی است؟  از در و دیوار ما بالا می‌روند و قوم و همه چیز را بسیج کردی که استیضاح نشوی. بله من لر هستم  چرا روزنامه‌های معلوم الحال را بسیج می‌کنی که بگویند این لر است؟ من افتخار می‌کنم.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه افزود: ما از حق شما کوتاه نیامده و از حق مردم هم کوتاه نخواهیم آمد. من درباره مردمانی که مردند، حرف دارم. من درباره زنان سانچی و دختران یتیمی که برای آنها گریه می‌کنی، گریه می‌کنم. مسئله ما فقط سانچی و دختر یتیم نیست. مهمترین مسئله من قداست شما و دولت است.
تاج‌گردون با بیان اینکه من از دولت و وزیر ذلیل بدم می‌آید، اظهار داشت: من بدم می‌آید وزیری در مقابل تاجگردون و پزشکیان ذلیل می‌شود و کرنش می‌کند. من بدم می‌آید از اصلاح‌طلبی که برای پست کرنش کند. من این گونه اصلاح‌طلب نیستم. خدا مرا لعنت کند که با این دولت و رئیس‌جمهور - که نه به حرف من و نه له حرف تو گوش نمی‌کند - مصالحه کنم که ربیعی بیفتد و کسی دیگر بیاید. آقای ربیعی سال‌ها است که این گله با گرگ آشنا است.
وی ادامه داد: گفتید یک و نیم میلیارد دلار برای اشتغال بدهید و مجوزش را از رهبری گرفتیم. من نماینده یک استان مظلوم هستم. ما پس‌فردا مقابل رهبری برویم چه بگوییم که از شما مجوز گرفتیم ولی کاری نکردیم. ما عکس نمی‌خواهیم بلکه فیلم و روند می‌خواهیم و آن روند را شما نگفتی. ما ساختار می‌خواهیم. من ناراحت هستم و می‌دانی چقدر دوستت دارم ولی بدان راه شما راه صواب دولت جمهوری اسلامی نیست.
این نماینده مجلس با بیان اینکه چرا همکاران پاک مرا از اصولگرا و اصلاح‌طلب در جامعه بدنام می‌کنید، تصریح کرد: ای ملت باور نکنید. لکه‌ای باج‌خواهی، وام‌خواهی و سوءمدیریت از جانب من دیدید، بگو. هر آنچه از من سوال کردی مشورت دادم و اگر فکر کردم سرکارم هستم، مشورت ندادم.
تاج‌گردون با اشاره به مصاحبه عارف خاطرنشان کرد: صداوسیما میلش کشید و با آقای دکتر عارف مصاحبه کرد و او را نشان داد. صداوسیما از آقای عارف سوال می‌کند و ایشان می‌گوید وقت استیضاح نیست. برعکس! الان زمان استیضاح است. خانواده‌ای از مظلومان هواپیما زنگ زد و گفت عید ما را خراب کردند. عید را باید مردم و مظلومان باشیم و آنهایی که در میان ما نیست.
ربیعی تاجگردون استیضاح نماینده امروز گزارش اینکه کارگر می‌آید اجتماعی بدهید کوتاه می‌کنم اصلاح‌طلب نکنید تامین این‌ها لاریجانی نیستم رهبر هواپیمای سانچی درباره مظلومان می‌کنی هواپیما صداوسیما مصاحبه مشورت می‌خواهیم رهبری می‌کند مسئله تاج‌گردون مقابل گرفتیم ادامه بنگاه می‌گوید داریم می‌دانم رسیدیم عنوان گفتمان مستقل گفتید کردیم هواشناسی بیاید گفتند نخواست بالای نمی‌دانم میلیارد هستیم افزود