برگزیده ها

مازندمجلس: یک نشریه انگلیسی جزئیات جدیدی درباره نشست مناقشه برانگیز میان یکی از حامیان مالی اصلی ترامپ در زمان انتخابات ریاست جمهوری و یک الیگارش روسی که در ژانویه 2017 در جزایر سیشل برگزار شد را فاش کرده است که نقش امارات در این پروسه را نشان می‌دهد.

مازندمجلس:

به نقل از روزنامه دیلی میل، اریک پرینس، بنیانگذار شرکت امنیتی بدنام بلک واتر یکی از میلیاردرهایی است که از حامیان مالی انتخاباتی دونالد ترامپ بوده است. پیش از این فاش شده بود که او در ژانویه 2017 در زمانی که ترامپ در حال تحویل گرفت قدرت در آمریکا بود، نشستی با یک بانکدار روس نزدیک به کرملین به نام کریل دیمیتریف در جزایر سیشل داشته است.
رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده تحقیقات ارتباط ترامپ با روسیه در حال تحقیقات مجزایی درباره این نشست است چراکه ادعا شده این نشست تلاشی برای برقراری یک کانال مخفیانه میان کرملین و تیم انتقال قدرت ترامپ در آن زمان بوده است.
پیش از این اریک پرینس این ادعا را رد کرده و گفته بود که صرفا بر حسب اتفاق بعد از آنکه به این جزایر سفر کرده بود تا در آنجا با محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی ملاقات کند پایش به این نشست باز شده بود.
با این حال روزنامه دیلی میل فاش کرد که در نشستی که پرینس و دیمیتریف حضور داشته‌اند ظاهرا خود محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی و حاکم دوفاکتوی امارات متحده عربی نیز حضور داشته است.
در عین حال دیلی میل فاش کرد که در این نشست حمد المزروعی، مسئول ارشد اطلاعاتی بن زاید و در عین حال محمد دحلان فلسطینی که از او به عنوان رابط شخصی ولیعهد ابوظبی با کرملین و ولادیمیر پوتین یاد شده نیز حضور داشته‌اند.
حمد المزروعی، رئیس دوفاکتوی سرویس اطلاعاتی امارات متحده عربی محسوب می‌شود و محمد دحلان، نفر دوم جنبش فتح در گذشته و مشاور کنونی بن زاید است که تسلط کامل به زبان روسی دارد. با این حال هنگامی که پرینس در کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا درباره این نشست شهادت داد هیچ صحبتی از حضور این دو نفر نکرد.
ماه گذشته میلادی همچنین فاش شده بود که در این نشست یک تاجر لبنانی–آمریکایی به نام جورج نادر که به عنوان یک کارشناس خاورمیانه روابط نزدیکی با دولت ترامپ دارد نیز در این نشست حاضر بوده است.
گفته شده که نادر بعد از آنکه در ماه ژانویه به هنگام ورود به آمریکا از سوی مقام‌ها متوقف شده و یک احضاریه دریافت کرد، در حال حاضر مشغول به همکاری با مولر است.
دیلی میل گزارش داد که یک منبع خبری نزدیک به بن زاید و یک قانونگذار کویتی دارای دسترسی به اطلاعات مربوط به امارات متحده عربی حضور این دو نفر در نشست مذکور را تایید کرده‌اند.
منبع نزدیک به بن زاید گفت: حمد المزروعی ناظر بر همه این اتفاقات است و این افراد ناظر بر یکسری عملیات‌های محرمانه مهم هستند.
در آوریل سال گذشته واشنگتن پست رخداد این نشست در ژانویه 2017 را فاش کرد. در آن زمان گفته شد که این نشست تلاشی از سوی امارات برای ایجاد یک کانال ارتباطی مخفی بین دولت ترامپ و کرملین بوده است.
پرینس در زمان کمپین انتخابات ریاست جمهوری 2016 مبلغ 250 هزار دلار به تیم ترامپ کمک مالی کرده بود و گفته شده که به استیو بنن، مشاور ارشد سابق ترامپ در کاخ سفید نزدیک است و در عین حال خواهرش به نام بتسی دووس وزیر آموزش در دولت ترامپ است.
پرینس ابتدا به قانونگذاران آمریکایی شهادت داده بود که به این جزایر رفته تا با محمد بن زاید دیدار کند و بعد از آن از طریق او به دیمیتریف، دوست نزدیک پوتین معرفی شده است.
این بنیانگذار بلک واتر خطاب به کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا همراه با سوگند شهادت داده بود که این شاهزاده اماراتی صرفا برای "فرصت‌های تجاری" از او دعوت کرد تا دیداری با هم داشته باشند و در این نشست "چند تن از برادران او به همراه یک هیات همراه" حضور داشتند.
پرینس همچنین به این کمیته گفت که بعد از آن با دیمیتریف دیدار کرد که اماراتی‌ها به او گفتند این دیدار باید انجام شود و این دو نفر به بحث درباره روابط آمریکا–روسیه از جمله در حوزه تجارت پرداختند اما حتی کارت‌های تجاری خود را بعد از این مذاکرات مبادله نکردند.
پرینس همچنین حضورش به عنوان نماینده تیم انتقال قدرت ترامپ در این نشست را رد کرده و صرفا آن را یک برخورد اتفاقی در قسمت مشروب فروشی هتل توصیف کرد که بیشتر از 30 دقیقه طول نکشیده است.
با این حال پرینس هرگز اشاره‌ای به حضور محمد دحلان فلسطینی و المزروعی در این نشست نکرده بود.
براساس گفته منابع نزدیک به رهبران امارات، المزروعی نقش دست راست بن زاید را داشته و رئیس غیررسمی سازمان اطلاعات وی محسوب می‌شود و دسترسی فراوانی به تکنولوژی‌های جاسوسی پیشرفته دارد.
این منابع گفتند که او محور یک طرح امارات برای اعمال نفوذ در کشورهای دموکراتیک غربی و همچنین کشورهای همسایه امارات در حوزه خلیج‌فارس بوده است.
یک منبع یکسری پیام‌های متنی را فاش کرده که در آنها نشان داده می‌شود که المزروعی برای آنکه بر روند انتخابات پارلمانی کویت تاثیر بگذارد، سیاستمداران این کشور را تهدید به انتشار تصاویر برهنه از آنها در شبکه‌های اجتماعی کرده است.
ترامپ پرینس امارات نزدیک المزروعی کرملین اطلاعات همچنین دیمیتریف آمریکا گذشته عنوان متحده کمیته همراه ابوظبی شهادت دیدار دحلان جزایر ژانویه ولیعهد درباره یکسری انتخابات دسترسی روابط روزنامه نشستی داشته‌اند کشورهای منابع گفتند تجاری دوفاکتوی نمایندگان کانال فلسطینی بنیانگذار اطلاعاتی پوتین محسوب تحقیقات انتقال مشاور تلاشی گزارش