برگزیده ها

مازندمجلس: محمد جواد ظریف با تشریح جزئیاتی از دستگیری دو تروریست انتحاری در کشورمان اعلام کرد همکاری‌های اطلاعاتی امنیتی میان تهران و اسلام‌آباد افزایش یافته است.

مازندمجلس:  به گزارش نامه نیوز به نقل از جیو تی وی، محمد جواد ظریف در مصاحبه با «حامد میر»تحلیلگر مشهور پاکستانی اعلام کرد: دو تروریست انتحاری که روز گذشته قصد ورود به خاک ایران را داشتند با همکاری پاکستان دستگیر شدند.
وزیر خارجه ایران در برنامه «کاپیتال تاک» تاکید کرد: دستگیری کلبهوشن یادیو، جاسوس هندی نیز با همکاری اطلاعاتی میان ایران و پاکستان انجام شده است.
وی افزود: اجازه نمی‌دهیم خاک ایران علیه پاکستان استفاده شود و دشمنان پاکستان از ایران به عنوان پناهگاه  خود استفاده کنند.
ظریف گفت: مدتی است همکاری‌های اطلاعاتی و امنیتی میان تهران و اسلام آباد افزایش یافته است و همین امر سبب امنیت بیشتر در منطقه شده است.
وی تاکید کرد: ما به نقش سازنده پاکستان در برقراری روابط دوستانه میان ایران و عربستان احترام می‌گذاریم و هنگامی که نواز شریف به قصد میانجیگری میان تهران و ریاض به ایران سفر کرد ما از تلاش وی استقبال کردیم.
وزیر خارجه کشورمان گفت: نواز شریف در سفر مشابه به ریاض با استقبال سعودی‌ها روبرو نشد و همین مسئله سببایجاد مانع در گفت وگوی صلح میان دو کشور شد.
وی اضافه کرد: برای حل مسئله کشمیر آماده همکاری هستیم و در آینده نیز حمایت خود را از مسلمانان مظلوم کشمیری دریغ نخواهیم کرد.
پیش از سفر ظریف به پاکستان احزاب افراط‌گرا با حمایت آل سعود تلاش می‌کردند تا با ایجاد جنجال و تنش در رسانه‌ها اوضاع را علیه ایران متشنج کنند ولی موفق به این کار نشدند.
پاکستان همکاری استفاده اطلاعاتی تهران استقبال حمایت مسئله تاکید خارجه دستگیری عربستان تروریست انتحاری پاکستانی روابط