برگزیده ها

مازندمجلس: سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: خدا از من نگذرد اگر بخواهم غیر از حقیقت بگویم. در بارشهای اخیر از ۳۰ کیلومتری تهران حتی یک مشت نمک در کنار جاده‌ها نبود و مردم ۸ تا ۱۰ ساعت در برف گرفتار شدند.

مازندمجلس: احد آزادی خواه در جلسه علنی بعدازظهر مجلس شورای اسلامی در جلسه استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی گفت: این سومین بار است که وزیر استیضاح می شود. چه خوب بود قدری نسبت به این مسئله توجه می شد تا مشخص شود با وجود زحماتی که ایشان در وزارت راه و شهرسازی متحمل می شوند چرا وکلای ملت برای سومین بار ایشان را استیضاح می کنند.
نماینده مردم ملایر با اشاره به شایعاتی در خصوص بی علاقگی آخوندی به  ادامه همکاری با دولت گفت شنیده ها حاکی از بی علاقگی آخوندی با ادامه همکاری با دولت دارد. حتی صحبت از استعفای ایشان نیز مطرح شده است. چرا وزیری که انگیزه‌ای برای کار در این وزارتخانه ندارد باید به عنوان و زیر در این مجموعه باقی بماند؟
سخنگوی کمیسیون فرهنکی مجلس حذف بدهی‌های وزارت راه و شهرسازی به پیمانکاران را ۱۲ هزار میلیارد تومان و پروژه های نیمه کاره تحت مدیریت این وزارتخانه را ۲۴۰ هزار میلیارد تومان ا علام کرد و با اشاره به بودجه این دستگاه اجرایی و همخوانی نداشتن آن با بدهی ‌ها و پروژه های نیمه کاره این وزارتخانه گفت: بودجه وزارت راه ۵۲۰۰ میلیارد تومان است تفاوت این بودجه با پروژه های نیمه کاره وبدهی به پیمانکاران چگونه پر می شود. وزیر وظیفه دارد جذب منابع و سرمایه کند اگر پول و سرمایه نیست، چرا به مردم قول انجام پروژه‌های نیمه کاره را می دهید؟
آزادی خواه مسکن مهر را پدیده‌ای بی نظیر اما دارای مشکلات متعدد برای ساکنان آن دانست و افزود: این مسکن از سال ۸۶ موجب خانه دار شدن بخشی از حاشیه نشینان شهرها شده است. و وزیر نیز از توجه وزارت راه به کیفیت مسکن سخن گفته بود اما در عمل هیچ اتفاقی نیفتاده است. آقای آخوندی گفتند در حال بررسی ادامه دادن یا ادامه ندادن این مسکن هستیم اما هیچ نتیجه‌ای از این بررسی‌ها اعلام نکردند.
وی خطاب به آخوندی یادآور شد: گفتید در اجرای طرح‌های دولت گذشته غرض شخصی ندارید و این پروژه‌هارا به اتمام می‌رساندید اما به اتمام نرساندید. هنوز زیرساخت‌های مسکن مهر فراهم نشده است. ناموس مردم در سرما و گرما کیلومترها طی می کند تا فرزندش را به مدرسه ببرد. بسیاری از ساکنان مسکن مهر در آرزوی یک مرکز درمانی به سر می برند حالا فضای سبز پیشکش.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: برای خانه دار شدن مردم گفتید صندوقی تشکیل می‌دهید تا این صندوق شش هفت برابر سپرده مردم را وام دهد. مردم، اگر از این ناحیه تسهیلاتی دریافت کرده‌اید اعلام کنید تا استیضاح‌مان را از وزیر راه پس بگیریم. وعده مسکن اجتماعی را دادید. این مسکن در کدام شهر ساخته شد؟ خبر انعقاد قرارداد خرید بیش از ۲۰۰ هواپیما از ایرباس و بوئینگ را دادید اما تنها ۷ فروند هواپیما به دستمان رسید بقیه چه شد؟ چرا حقایق را به مردم نمی گویید؟ سهم وزارت راه از ۱۶ هزار نفر جانباخته در تلفات جاده‌ای چقدر است؟
وزارت مسکن آخوندی وزیر ادامه استیضاح پروژه مجلس میلیارد بودجه تومان وزارتخانه شهرسازی همکاری دادید هواپیما نکا اتمام سومین اعلام علاقگی کمیسیون اشاره سرمایه پیمانکاران ساکنان گفتید