برگزیده ها
آقای آخوندی! چرا به جان مهندسین افتاده‌اید/سطح کنونی کار و تحرک وزرای دولت در سطح انتظارات مردم نیست

مازندمجلس: نماینده مردم بوکان در مجلس با بیان اینکه امروز کشور نیاز به تحرک دارد و باید موتور محرکه دولت به کار بیافتد، گفت: این سطح از کار و تحرک هرگز در سطح انتظارات مردم نیست و این وزیران هستند که باید با تحرک‌بخشی در حوزه‌های عمرانی و اقتصادی باعث تحقق فضای بهتری شوند.

مازندمجلس:، محمد قسیم عثمانی نماینده مردم بوکان در مجلس در صحن علنی مجلس و به عنوان موافق استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی خطاب به وی اظهار داشت: بفرمایید در حوزه مسکن چه کار خاصی انجام شده است مسکن مهر علی‌رغم همه مشکلات اجرایی و کیفی حداقل باعث شد که طیف قابل توجهی از مردم که هرگز به مسکن دست پیدا نمی‌کردند صاحب مسکن و خانه شوند.

وی افزود: ولی دولت تدبیر که قرار بود مسکن اجتماعی را جایگزین نماید بعد از 5 سال غیر از سکوت در حوزه مسکن اجتماعی چه اتفاق و اقدام مهمی انجام داده است.

عثمانی خطاب به آخوندی تصریح کرد: شما متصدی مسکن کشور هستید و رکود حاکم بر بازار مسکن گردش مالی کشور را با مشکل مواجه کرده است و مشکل مؤسسات مالی و اعتباری نیز که به ناحق امروز دامن دولت را گرفته است حاصل رکود همین بخش است که به دنبال رکود مسکن بیش از 500 شغل دیگر به خواب رکود فرو رفته‌اند.

نماینده مردم بوکان در مجلس خطاب به وزیر راه،  مسکن و شهرسازی با بیان اینکه طرح‌های جامع شهری با مشکلات جدی مواجه است، خاطرنشان کرد: متأسفانه زمین‌های بایری که هنوز ساخته نشده‌اند براساس رانت‌ و لابی‌گری به محدوده شهرها اضافه می‌شوند اما لکه‌های جمعیتی که دهها سال است ساخته شده‌اند چون مدافع، لابی‌گر و زمین خالی و مالک بزرگی ندارند جز مستضعفین و کسانی که دسترسی ندارند آنها را به محدوده اضافه نکرده‌اند و این عین ناعدالتی است و قرار است شما در این حوزه ایجاد عدالت کنید.

وی افزود: چرا به جان مهندسین افتاده‌اید اگر کارفرما خود ناظر خود را انتخاب کند چیزی از نظارت باقی می‌ماند؟ کارفرما ناظری را انتخاب می‌کند که سخت نگیرد و اصول را رعایت نکند و این دستور جنابعالی باعث می‌شود نظارت که جدی‌ترین مشکل ما در ساخت مسکن است آسیب جدی ببیند.

عثمانی ادامه داد: ما سازمان مردم‌نهاد نظام مهندسی داریم که هیچ بار مالی برای دولت ندارد ولی چرا با بخشنامه‌های مکرر باعث می‌شوید که نظام مهندسی کشور لطمه بخورد.

نماینده مردم بوکان در مجلس خطاب به آخوندی تصریح کرد: شما دستور دادید که کارکنان شهرداری اجازه نقشه نداشته باشند و ما این را تحسین می‌کنیم ولی شورای روستایی که هیچ درآمدی ندارد چون مهندس است نمی‌تواند داخل شهر نقشه بکشد و سؤال اینکه این کجایش درست است. شورایی که اساسناً دسترسی به شهر ندارد و در عمران شهری جایگاهی ندارد و حق شورایی و حق  جلسه هم به او نمی‌دهند دارید تنها محل درآمدش را هم می‌بندید و این خلاف منش تدبیر دولت است.

وی گفت: امیدواریم در آینده بشنویم که این بخشنامه‌های جنابعالی مورد اصلاح و تجدیدنظر قرار می‌گیرد.

این نماینده موافق استیضاح وزیر راه خطاب به وی تصریح کرد: عدم رعایت عدالت در طرح‌های هادی روستایی یکی از مشکلات است شهرستانی که اهل چانه‌زنی بیشتر باشد و نماینده‌ای که از شما بیشتر سؤال کند بیشتر طرح هادی به او تخصیص می‌دهید و بیشتر برایش طرح هادی طراحی می‌کنید و روستاهای بیشتری را برایش پوشش می‌دهید ولی نمایندگانی که با شما همراهند و احساس می‌کنند سؤالات مکرر از دولت وقت دولت را می‌گیرد مورد کم توجهی و بی‌مهری قرار می‌گیرند.

عثمانی با بیان اینکه به موجب قانون باید محدوده طرح‌های هادی روستایی هر 10 سال یک بار بازنگری شوند، گفت: متأسفانه بنیاد مسکن جلوی این کار را گرفته و به مردم می‌گوید اگر می‌خواهید طرح‌تان بازنگری شود از مردم پول بگیرید و با پول مردم طرح هادی را بازنگری کنید. آیا به نظر شما این کار صحیح است؟

وی در پایان خطاب به اسحاق جهانگیری خاطرنشان کرد: امروز کشور نیاز به تحرک دارد و باید موتور محرکه دولت به کار بیافتد و شرایطی که اکنون وجود دارد با خواست مردمی که به روحانی و دولت تدبیر امید رأی داده‌اند فاصله دارد و این سطح از کار و تحرک هرگز در سطح انتظارات مردم نیست و این وزیران شما هستند که باید با تحرک‌بخشی در حوزه‌های عمرانی و اقتصادی باعث تحقق فضای بهتری شوند.

مسکن عثمانی آخوندی بیشتر مجلس نماینده وزیر ندارد روستایی محدوده طرح‌های اینکه تصریح مشکلات بوکان استیضاح تدبیر بازنگری رعایت جنابعالی دستور نظارت می‌گیرد می‌دهید برایش کارفرما شورایی بخشنامه‌های مهندسی ساخته شهرسازی توجهی افزود موافق انتظارات مهندسین افتاده‌اید اجتماعی مواجه اضافه ندارند دسترسی متأسفانه خاطرنشان امروز گرفته عدالت