برگزیده ها

مازندمجلس: درپی انتشار اخباری مبنی بر مسمومیت جاسوس سابق روس در انگلیس، دولت روسیه سفیر انگلیس را فراخواند.

مازندمجلس:  به دنبال اتهام دست داشتن مسکو در مسمومیت یک جاسوس سابق این کشور در انگلیس، دولت روسیه سفیر انگلیس را فراخوانده است.

وزارت امور خارجه روسیه امروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که مسمومیت "سرگئی اسکریپال" کارمند سابق اداره مرکزی اطلاعات روسیه بهانه‌ای برای آغاز فعالیت‌های گسترده با هدف بی‌اعتبار کردن مسکو و آسیب رساندن به اعتماد بین المللی به این کشور بعنوان میزبان بازی‌های جام جهانی فوتبال سال 2018 شده است.
دیپلمات‌های روس یادآور شدند که پیشنهاد «تحریم بازی‌های جام جهانی» نه تنها از سوی رسانه‌ها و خبرنگاران، بلکه از سوی مقامات رسمی لندن، از جمله وزیر امور خارجه و رئیس کمیته امور بین الملل پارلمان انگلیس نیز مطرح شده است. در حالیکه مقامات مسکو یکبار دیگر تاکید می کنند که چنین اتهامات تحریک‌آمیزی صرفا ناشی از توهم روس هراسی بوده و تنها نتیجه آن تیره تر شدن روابط بین دو کشور و آسیب رساندن به عرصه ورزش جهان است.
"ترزا می" نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه رسما اعلام کرد که دولت انگلیس به این نتیجه رسیده که مسئولیت مسمومیت "سرگئی اسکریپال" مستقیما متوجه روسیه است. به گفته وی، این جاسوس سابق روس و دخترش "یولیا" به وسیله «ماده فلج کننده اعصاب» که در روسیه تولید شده، مسموم شده بودند.
انگلیس روسیه مسمومیت جاسوس مقامات جهانی وزیر بازی‌های نتیجه سرگئی خارجه اعلام اسکریپال رساندن