برگزیده ها

مازندمجلس: برخی از اعضای هیات دولت در حمایت از وزیر راه و شهرسازی در جلسه بررسی استیضاح عباس آخوندی حضور یافتند.

مازندمجلس: در حالی که نمایندگان مجلس از ساعت هشت صبح امروز به منظور برگزاری جلسه استیضاح وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در صحن علنی تشکیل جلسه دادند از ساعت ۱۴ امروز نیز در جلسه نوبت بعد از ظهر جلسه استیضاح عباس آخوندی وزیر راه  و شهرسازی را برگزار کردند.
با این حال نکته حائز اهمیت در دقایق ابتدایی این جلسه فضای راکد و تا حدودی رخوت‌ناک جلسه علنی نوبت بعد از ظهر بود. به نظر می‌رسد نمایندگان با توجه به فشار سنگین جلسه نوبت صبح تا حدودی دچار خستگی شده‌اند که این مساله علاوه بر آنکه در نطق استیضاح کنندگان نمود یافته حتی در لابلای صندلی‌های مجلس نیز قابل رویت است به نحوی که بر خلاف جلسه صبح که هر گوشه مجلس تعدادی از نمایندگان مشغول گفت‌وگو با یکدیگر بودند با آغاز جلسه نوبت بعد از ظهر عمده نمایندگان از روی صندلی خود جلسه استیضاح را دنبال می‌کنند.
در این فضای آرام بعد از ظهری مجلس اما اقدام یکی از نمایندگان که چند میوه به سمت خبرنگاران و عکاسان پرتاب کرد جالب توجه بود. روح الله حضرت پور پس از خوش و بش کردن با یکی از عکاسان که در جایگاه خبرنگاران حضور داشت به سمت میزش رفت و دو عدد پرتقال با خود آورد و برای این عکاس پرتاب کرد و پس از دقایقی شوخی و خنده به سمت صندلی خود بازگشت.
از دیگر نقاط حائز اهمیت در جلسه استیضاح عباس آخوندی عدم حضور اعضای هیات دولت در ابتدای جلسه بود. به این ترتیب در حدود ۳۰ دقیقه ابتدایی جلسه آخوندی تنها دولت مرد حاضر در صحن علنی مجلس در میان انبوه نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود.
با این حال با سپری شدن حدود ۳۰ دقیقه ابتدایی ابتدا حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور، حجت الاسلام شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در صحن حاضر شدند و در ادامه برخی دیگر از اعضای دولت از جمله سیدمحمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور و محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در میان نمایندگان حضور یافتند.
همچین اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری نیز در صحن علنی مجلس حضور یافت.
بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت و سیدعلیرضا آوایی وزیر دادگستری نیز در ادامه نشست علنی نوبت بعد از ظهر در جمع نمایندگان مجلس حضور یافتند.
مجلس نمایندگان وزیر استیضاح آخوندی عکاسان ابتدایی پرتاب اسلامی جمهور معاون یافتند دقیقه ادامه حدودی جایگاه شهرسازی امروز اهمیت خبرنگاران صندلی اعضای