برگزیده ها
آقای آخوندی با عملکرد نارس خود ناکارآمدی‌اش را فریاد زده است

مازندمجلس: نماینده موافق استیضاح وزیر راه گفت: صریح‌تر از آنکه ما بگوییم خود آقای آخوندی با عملکرد نارسش ناکارآمدی و بی‌انگیزگی‌اش را فریاد زده است.

مازندمجلس:، عدل هاشمی‌پور نماینده مردم کهکیلویه و بویراحمد در موافقت با استیضاح آخوندی وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت: تردید نداشته باشیم که ملت ایران امروز و فردا منتظر اقدام شجاعانه و صادقانه همه ما در خانه ملت است. ملتی که چند ماه گذشته در همین خانه ملت شاهد عملکرد و رأی اعتماد وزرا بود با بصیرت، با فرهنگ بالایی که دارد همه برخوردهای ما را زیر نظر دارد.

وی افزود: ملت طرح سوال ما از وزرا را به راحتی متوجه است و مردم متوجه شده‌اند که سئوال ما از وزیر خیلی کارایی ندارد. ملت به خوبی می‌داند که دولت مقتدر، کارآمد، انقلابی و دارای روحیه جهادی از مجلس کارآمد و با صلابت سرچشمه می‌گیرد.

هاشمی‌پور ادامه داد: سئوال من از همکارانم این است آیا موقع آن فرا نرسیده که برای رفع مشکلات اقتصادی، معیشتی و بیکاری جوانان یک تصمیم قاطع بگیریم که به مدت 3 الی 4 سال وزیر دولت بتواند با تدبیر و برنامه‌ریزی تمام تلاش خود را برای تحقق برنامه توسعه خود در خانه ملت ابلاغ کند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: آقای دکتر آخوندی بنده در مکتبی به نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بزرگ شده‌ام و برخورد غیر اخلاقی را محکوم می‌کنم و از خدا می‌خواهم صادق باشم ، الان خیلی روان‌تر و صریح تر از آنچه بنده بخواهم در اثبات عدم کارآمدی و بی‌انگیزگی جناب آقای دکتر آخوندی نسبت به جایگاه و مسئولیت بسیار خطیر راه و شهرسازی سخن بگویم خود آقای آخوندی با عملکرد نارس و نارسای خود این ناکارآمدی و بی‌علاقگی و بی‌انگیزگی را فریاد زده است.

هاشمی‌پور گفت: ما در دوره تصدی او در این وزارت مهم که با جان و مال و حیثیت ملت و دولت ارتباط مستقیم دارد هم در دریا، هم آسمان و هم جاده و روی زمین و زیر زمین حادثه و سانحه و فاجعه‌های بزرگ داشتیم و او کوچکترین احساس مسئولیتی نداشت و مسئولیتی به گردن نگرفت حتی حاضر به یک عذرخواهی خشک و خالی هم نشد. 

این نماینده مجلس تصریح کرد: آقای دکتر؛ دیگر باید کجا اتفاقی بیفتد که ثابت شود شما برای این مسئولیت توانمندی، علاقه و احساس مسئولیت ندارید؟ آقای آخوندی ملت ایران قائله گنبد، کردستان، خوزستان و جنگ 8 ساله را پایان دادند اما تحمل بی‌عدالتی، ناکارآمدی و ملاحظه‌کاری‌های مدیران را ندارند.

وی تصریح کرد: در همه جای دنیا وقتی چنین اتفاقات و خطاهایی رخ می‌دهد بالاترین مقام دستگاه عذرخواهی می‌کند و یا استعفا می‌دهد. زیبنده بود آقای آخوندی این اقدام خداپسندانه را انجام می‌داد. نمایندگان محترم اگر ما از ازارهای قانونی و نظارتی خود استفاده نکنیم نمی‌توان امیدی به حل مشکلات داشت. 

هاشمی‌پور ادامه داد: در کشور ما مرسوم است که پس از بروز حادثه رده‌های پایین مقصر شناخته می‌شوند و مسئولان ارشد در حوزه اجرایی در حاشیه امن قرار می‌گیرند. باید فرهنگ صداقت نهادینه شود تا هرکس لیاقت دارد سکان را به دست بگیرد و هرکس ناکارآمد بود خودش کناره‌گیری کند.

وی خطاب به آخوندی گفت: جواب جنابعالی پیرامون حوادث اخیر کشور چیست؟ به ویژه مسافران سقوط هواپیمای مسافربری فکر می‌کنند جنابعالی باید یک پیمانکار را جذب کنید تا کوه دنا را به طور کامل با بولدوزر صاف کند تا ما بتوانیم در آنجا صاحب هواپیما شویم. طوری شده که الان کوه دنا مقصر معرفی می‌شود. یک لحظه فکر کنید که با گونی دست و پا و سر منتقل می‌کنند، آقای آخوندی چه کسی پاسخگو است؟

وی افزود: آقای ربیعی که رأی آورد و رفت به امید خدا، جنابعالی هم که رأی می‌آورید و می‌روید به امید خدا، پس تکلیف ما چیست؟ در حادثه هواپیمای آسمان کسی مقصر شده که از دنیا رفته، در خرم‌آباد که هواپیما سقوط کرد هم همینطور بود، در حوادث دریا و ریلی چه کسی مقصر شد؟ آیا با کسی برخورد کردید؟ 

هاشمی‌پور در پایان به مشکلات جاده‌ای حوزه انتخابیه‌اش اشاره کرد و از تأخیر در پروازها و وضعیت پیمانکاران ورشکسته انتقاد کرد.

آخوندی هاشمی‌پور وزیر حادثه مسئولیت تصریح جنابعالی نماینده مجلس مشکلات عملکرد احساس مسئولیتی عذرخواهی چیست؟ نکا وزرا هواپیما هواپیمای می‌دهد حوادث پایان بی‌انگیزگی اقدام فرهنگ شهرسازی فریاد موافقت استیضاح افزود متوجه برخورد ناکارآمدی ادامه کارآمد سئوال آسمان