برگزیده ها
مجلس زمانی که به تجمیع وزارتخانه‌ها رأی داد باید فکر امروز را می‌کرد

مازندمجلس: نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در دولت قبل که به تجمیع وزارتخانه‌ها رأی داد فکر امروز را نکرد و امروز هیچ وزیری نمی‌تواند وزارت راه را اداره کند.

مازندمجلس:، سید احسن علوی نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی عصر امروز (سه‌شنبه 22 اسفند) و در مخالفت با استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات خوبی که در سال‌های اخیر در حوزه حمل و نقل صورت گرفته و اصلاح رویه‌های نادرست، گفت: از خود باید بپرسیم که آیا همه مشکلات حوزه راه کشور به یک وزیر بر می‌گردد؟

وی با تأکید بر اینکه هیچ ابر وزیری نمی‌تواند وزارتخانه‌ای را که در ادوار قبلی از تجمیع 4 وزارتخانه دیگر تشکیل شد اداره کند، اظهارداشت: اگر مرحوم دادمان وزیر اسبق راه خود در هواپیمای ساقط شده نبود او را استیضاح می‌کردند.

علوی از مقدس بودن قانون، رویه و آئین‌نامه‌ها در دنیا سخن گفت و اظهارداشت: ما چون در ایران قائم به فرد هستیم هر رئیس جمهوری که بر سر کار بیاید از او حمایت می‌کنیم و نتیجه آن شد که در دولت قبل که وزارتخانه‌ها را تجمیع کردیم فکر امروز را نکردیم.

نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی با ذکر اینکه وزارت راه 55 هزار نیرو و 17 هزار معاونت دارد، بیان داشت: بخش زیادی از این حوادث مربوط به وزیر راه نیست چرا که عمر متوسط هواپیما در دنیا 11، در کشورهای اقماری 6 و در ایران 23 سال است و ناوگان هوایی کشور فرسوده است. 

وی با اشاره به اینکه برای نوسازی ناوگان هوایی کشور در سال آینده 170 هزار میلیارد تومان نیاز است، افزود: ما صرفاً 5 هزار میلیارد تومان آن را تأمین کرده‌ایم و وزارت راه 165 هزار میلیارد تومان کسری دارد. بعلاوه سیستم کنترل ناوگان هوایی نیز فرسوده و نیازمند بودجه کلان است.

نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی با ذکر اینکه شاخص احداث آزادراه در سال‌های گذشته 100 کیلومتر در سال و امروز 300 کیلومتر است، گفت: رکورد ریلی کشور از 230 به 560 کیلومتر رسیده و در جابجایی هوایی هر 26 میلیون نفر به 33 میلیون نفر دست یافته‌ایم.

وزارت وزیر اینکه امروز مجلس هوایی تومان ناوگان کیلومتر شورای تجمیع استیضاح نماینده سنندج اسلامی میلیارد میلیون سال‌های وزارتخانه‌ها آخوندی اشاره مخالفت اظهارداشت فرسوده