برگزیده ها
واردات محصولات تراریخته امنیت غذایی کشور را نشانه رفته است/ وزیر هیچ اراده‌ای برای حل مشکلات کشاورزان ندارد

مازندمجلس: نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واردات محصولات تراریخته سلامت و امنیت غذایی کشور را نشانه رفته، گفت: متأسفانه هیچ اراده‌ای در وزارت کشاورزی و شخص آقای وزیر برای حل مشکلات بخش کشاورزان وجود ندارد.

مازندمجلس:، صدیف بدری در موافقت با استیضاح وزیر کشاورزی در نشست علنی امروز مجلس (چهارشنبه 23 اسفند 96)، گفت: مشکلات بخش کشاورزی را چه در تذکرات کتبی و شفاهی، چه در نطق‌هایم در مجلس و چه در دیدار با شخص وزیر به وی گوشزد کرده‌ام اما متأسفانه هیچ اراده‌ای در وزارت جهاد کشاورزی و شخص آقای حجتی در جهت رفع این مشکلات دیده نمی‌شود. 

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی در سال‌های گذشته در توزیع اعتبارات عملکرد مناسبی نداشته‌ است و علیرغم وجود قوانین روشن و صریح و تأمین مالی مورد نیاز در بخش مدیریت این منابع و توزیع امکانات در بین استان‌های کشور شاهد تبعیض و بی‌عدالتی که محصول سوءمدیریت شخص وزیر است هستیم. 

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در بحث بازاریابی محصولات کشاورزی شاهد خام‌فروشی هستیم، سهم میزان تولید محصولات با سهم میزان درآمد و ارزش افزوده محصولات با یکدیگر همخوانی ندارد و این امر باعث شده است تا کمترین میزان درآمد عاید کشاورزان، دامداران، روستاییان و عشایر کشور شود. 

بدری خاطرنشان کرد: عدم سرمایه‌گذاری مناسب در صنایع تبدیلی و صنایع بسته‌بندی و برندسازی باعث شده است تا در محصولات صادراتی نیز کمترین میزان ارزش افزوده نصیب کشور شود.

وی افزود: صنایع تبدیلی و بسته‌بندی مرتبط با این محصولات بسیار ضعیف است و این امر باعث شده است که علاوه بر عدم نفوذ در بازار حوزه قفقاز و روسیه شهرهای کوچک و روستاها به سرعت از جمعیت خالی شوند. آقای حجتی شما که در دولت‌های مختلف وزیر جهاد کشاورزی بودید بیشترین نقش و کوتاهی را در خالی شدن روستاهای کشور از سکنه و کاهش جمعیت از 70 درصد به کمتر از 25 درصد فعلی هستید و باید پاسخگو باشید. 

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متأسفانه در تولید و صادرات محصولات کشاورزی آشفتگی حاکم است و در طول سال‌های گذشته هیچ اقدام مناسبی در این باره انجام نشده است و برای صادرات تولیدات کشاورزی به کشورهای همسایه وزارت کشاورزی هیچ برنامه‌ای نداشته و ندارد. 

بدری خاطرنشان کرد: با وجود تولیدات مناسب داخلی متأسفانه به دلیل سوءمدیریت و برنامه‌ریزی‌های وزارت کشاورزی و گاهی به دلیل وجود رانت برای افراد خاص نسبت به واردات محصولات کشاورزی و دامداری به ویژه در ایام برداشت تولیدات کشاورزی مجوز واردات از کشورهای خارجی داده می‌شود. از سوی دیگر واردات محصولات خطرناک تراریخته بدون ضابطه در حال انجام است که سلامت و امنیت غذایی کشور را نشانه رفته است. 

وی افزود: آقای حجتی شما هر وقت خواستید محصولات تولیدی کشاورزان را خریداری کنید با قیمت پایین و پرداخت قسطی این کار انجام شده است و در مقابل آن در پرداخت وام و تسهیلات با بهره بالا وام داده‌اید و با جرایم سنگین توسط بانک‌ها کمر کشاورزان و دامداران را شکستید. 

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای حجتی شما و دیگر دولتمردان، کشاورزان، دامداران و عشایر و روستانشینان را به خاک سیاه نشاندید و با سوءمدیریت و بی‌تدبیری و بی‌حالی خود باعث مرگ آنان شدید.

بدری در پایان خاطرنشان کرد: بیایید یک بار دیگر با اعتماد به جوانان نخبه نسل دومی و نسل سومی انقلاب عرصه مدیریت کشور را از افرادی تکراری و خسته خالی کنیم. 

کشاورزی محصولات وزیر کشاورزان مجلس میزان وزارت واردات اظهار اسلامی نماینده شورای صنایع اسلام شورا تولیدات سوءمدیریت خاطرنشان دامداران اردبیل ندارد مشکلات متأسفانه افزود بسته‌بندی جمعیت تراریخته تبدیلی استیضاح صادرات نشانه پرداخت کشورهای اراده‌ای امنیت غذایی عشایر موافقت گذشته توزیع هستیم مناسبی سال‌های تولید مدیریت کمترین افزوده درآمد مناسب