برگزیده ها

مازندمجلس: نماینده مردم رشت در مجلس گفت: ما از دولت گلایه داریم چراکه فاصله بین رئیس دولت و رئیس مجلس بسیار زیاد شده است.

مازندمجلس: غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی صبح امروز چهارشنبه (23 اسفندماه 96) در جریان بررسی استیضاح محمود حجتی وزیر کشاورزی و در مخالفت با این استیضاح اظهار داشت: اینکه یک استیضاح دارای 46 بند است که در نوع خود بی‌سابقه است و جای تعجب دارد.
وی افزود: تولید محصولات کشاورزی در سال 92 مقدار 97 میلیون تن بود که در سال 96 به 122 میلیون تن رسید.
نماینده مردم رشت در مجلس تصریح کرد: تولید انواع محصولات کشاورزی از سال 92 تا 96 سالیانه 5 میلیون تن بود که مقدار قابل توجهی است.
جعفرزاده با اشاره به افزایش صادرات و کاهش واردات در بخش کشاورزی در دوران مدیریت محمود حجتی عنوان کرد: در این بخش ما در افزایش صادرات مقدار 5 میلیارد دلاری را شاهد بودیم و این یعنی یکی از عوامل رونق در این بخش.
وی با اشاره به کاهش واردات بخش کشاورزی در دوران مدیریتی حجتی گفت: این مقدار از 18 میلیون تن در سال 92 به 16 میلیون تن تقلیل یافته است.
«خرید تضمینی گندم از 4 میلیون تن به 9 میلیون تن رسیده است و همچنین افزایش 5 میلیون تنی در 5 سال اخیر آن هم در موضوع خرید تضمینی گندم بسیار چشمگیر به نظر می‌رسد.
نماینده مردم رشت در مجلس همچنین خاطرنشان کرد: همچنین نیاز به مصرف در کشور 2 میلیون تن برآورد شده است، همچنین ظرفیت جذب مواد خام در بخش کشاورزی بیشتر شده است.
جعفرزاده ادامه داد: بیش از 500 سردخانه در دوران مدیریتی آقای حجتی احداث شده است که نقش قابل توجهی در کاهش ضایعات دارد.
وی در بخش پایان سخنانش عنوان کرد: ما از دولت گلایه داریم چراکه فاصله بین رئیس دولت و رئیس مجلس بسیار زیاد شده است.

میلیون کشاورزی جعفرزاده مجلس همچنین مقدار دوران استیضاح افزایش نماینده تضمینی مدیریتی خرید رئیس عنوان بسیار اشاره تولید محمود محصولات توجهی صادرات گلایه واردات