برگزیده ها

مازندمجلس: صادق زیباکلام با اشاره به محکومیت‌اش از سوی دادگاه انقلاب، گفت: روز گذشته رای دادگاه به من ابلاغ شد و حسب قانون 20 روز برای اعتراض زمان دارم و من قطعا به رای صادره اعتراض خواهم کرد.

مازندمجلس: صادق زیباکلام اظهار کرد: به دنبال مصاحبه‌ای که با رادیو «دویچه وله» آلمان پیرامون ناآرامی‌ها و اغتشاشات دی‌ ماه داشتم، دادسرای فرهنگ و رسانه با تشکیل پرونده‌ای من را به تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب علیه نظام، متهم کرد. پرونده در دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی مورد رسیدگی قرار گرفت. 21 اسفند ماه دادگاه با حضور نماینده دادستان برگزار شد و روز بعد آن یعنی 22 اسفند ماه، رای به من ابلاغ شد.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به عناوین اتهامی در پرونده‌اش مبنی بر تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب علیه نظام، گفت: بر اساس ماده 500 قانون مجازات اسلامی دادگاه می‌تواند به متهم از سه ماه تا یک سال حبس بدهد، اما در حکم صادره برای من 18 ماه در نظر گرفته شده، در حقیقت 6 ماه بیشتر لحاظ شده است. دلیل این موضوع نیز اینگونه گفته شد من پرونده‌ای مشابه با موضوع مصاحبه با دویچه‌وله داشتم و چون در آن پرونده محکومیت قطعی داشتم، این موضوع را تکرار جرم محسوب کرده و 6 ماه اضافه به علت تکرار جرم بوده است.
زیباکلام خاطرنشان کرد: بر اساس رای دادگاه، دو سال از فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی منع شده‌ام، یعنی انجام مصاحبه با رسانه‌های داخلی و خارجی، نوشتن مقالات و شرکت در اجتماعات؛ البته صدور چنین احکامی سابقه داشته است. علاوه بر این موارد، من را دو سال از حضور در فضای مجازی منع کرده‌اند، البته این موضوع برای اولین بار اتفاق افتاده است. تا آنجایی که می‌دانم برای اولین بار است که قانون می‌گوید فردی نباید در فضای مجازی حضور داشته باشد.


دادگاه موضوع داشتم مصاحبه تکرار البته اولین مجازی قانون اسفند پرونده‌ای زیباکلام تبلیغ اکاذیب پرونده سیاسی