برگزیده ها

مازندمجلس: داریوش قنبری معاون پارلمان شهردار تهران ضمن تکذیب اخبار مربوط به استعفای نجفی گفت که از حمایت اعضای شورای شهر تهران به خصوص محسن هاشمی اطمینان دارند.

مازندمجلس: گروه سیاست نامه نیوز: شایعات در مورد استعفای محمد علی نجفی شهردار تهران در روزهای اخیر بالا گرفته و خبرهای ضد و نقیضی به گوش می رسد. برخی اعضای شورای شهر همچون حسن رسولی، حجت نظری،زهرا نژاد بهرام خبر را تکذیب کرده اند اما احمد مسجد جامعی این خبر را تایید کرده است. کار از رسانه های اصولگرا گذشته و حتی خبرگزاری ایرنا نیز به نقل از منبع آگاه ماجرای استعفای نجفی را تایید کرده است. آقای شهردار و نزدیکان او اما همچنان بر ایستادگی خود پافشاری می کنند. نجفی و معاون پارلمانی او اصرار دارند که این حرف ها شایعه است. داریوش قنبری معاون پارلمانی شهردار تهران در گفت و گو با نامه نیوز این جوسازی ها را اقدامی در راستای تخریب نجفی دانست.

*آقای نجفی ماجرای استعفا را تکذیب کردند اما برخی هنوز اصرار دارند که خبر حقیقی است. مثلا آقای مسجد جامعی تایید کرده اند.
این فضاسازی های از سوی رسانه های اصولگرا و منتقدان ایجاد شده و اخیرا به قدری شدت گرفت که خود من هم داشت باورم می شد. با این حال صبح از دفتر آقای شهردار خبر گرفته و اطمینان یافتم که استعفایی در کار نیست.
*می فرمایید شایعه سازی است، به نظر شما هدف از این شایعات چیست ؟
دو هدف دارند . نخست تخریب آقای شهردار و دوم متزلزل کردن پایه های مدیریت شهری.
*این شایعات از کجا نشات گرفته است؟
 کسانی که با آمدن آقای نجفی منافع خود را در خطر دیده اند، این رویکرد را دارند. کار امروز هم نیست و از همان ابتدای منصوب شدن آقای نجفی این شیوه را در پیش گرفتند.  به دنبال این هستند که با این جوسازی ها او را تخریب و تا جایی که می توانند در مدیریت شهری تزلزل ایجاد کنند.
*نگران نیستید که موفق شوند؟خیر، به نظر می رسد که تیم رقیب در شایعه سازی نیز خیلی عاقلانه رفتار نمی کند. حتی یک شایعه پراکنی درست و حسابی هم نمی کنند. شایعات ضعیفی از جمله اینکه شهردار همزمان با زلزله به کیش رفته، بیمار است یا عکس هایی در کار است و ... موضوعاتی نیست که قابل باور بوده و آن ها را به هدفشان برساند. 
 *ارزیابی شما از فضای شورای شهر چیست؟ اعضای این شورا این به تعبیر شما شایعات را باور کرده اند؟فضای شورا کاملا به نفع آقای نجفی است. با قاطعیت میگویم که همان 21 نفری که در ابتدا از شهردار حمایت کرده بودند هنوز هم بر سر موضع خود هستند.
*در این خصوص اطمینان دارید؟ به نظر می رسد برخی از اعضا با رفتن آقای نجفی موافق هستند. کاملا مطمئن هستیم. همین دو روز قبل جلسه ای با نمایندگان شورا داشتیم و حمایت خود را مجددا اعلام کردند.
*حتی آقای هاشمی؟ گفته می شود که ایشان موافق حذف آقای نجفی بوده و احتمالا شهردار بعدی خواهد بود؟
این ها شایعه است. آقای هاشمی یکی از حامیان جدی شهردار تهران هستند و ما در حمایت او هیچ شکی نداریم.
شهر شهردار شایعه شایعات شورا حمایت دارند تخریب گرفته تایید تهران معاون پارلمانی مدیریت اصرار اطمینان جوسازی ایجاد ماجرای موافق شورای پراکنی هاشمی استعفایی مطمئن حسابی استعفای رسانه جامعی تکذیب اعضای اصولگرا