برگزیده ها
برگزاري مراسم روز بزرگداشت شهدا در وزارت كشور/ فرزند شهيد تندگويان: شهادت و شهادت طلبي یک جريان دائمي و هميشگي است

مازندمجلس: مراسم بزگداشت 22 اسفند روز شهدا با حضور فرزندان شهدا و ايثارگران و مدیران ارشد و کارکنان وزارت کشور برگزار شد

مازندمجلس: در اين مراسم كه با حضور تنی چند از فرزندان شهدای پیشگام و شهدای وزارت کشور و همچنین معاونان سياسي و توسعه مديريت و منابع وزير كشور، مشاوران، مديران كل و جمعي از كاركنان وزارت کشور در نمازخانه اين وزارتخانه برگزار شد، محمدمهدي تندگويان؛ فرزند شهيد بزرگوار محمد جواد تندگويان وزير اسبق نفت به نمايندگي از سوي فرزندان شاهد حاضر در مراسم با گراميداشت ياد شهداي انقلاب اسلامي، دفاع مقدس، شهداي ترور و شهدای مدافع حرم گفت: شهادت و شهادت طلبي جرياني دائمي و هميشگي است؛ چرا كه معتقديم با استمرار فضاي شهادت طلبي هرگز شكست نخواهيم خورد.
تندگويان با بيان اينكه شهداي گرانقدر براي ماندن در عهد خود با خداوند جان خود را فدا كردند افزود: عهد بستن ساده است اما ميزان پايبندي به عهد و پيمان خود با خداوند، خلوص اعمال هر يك از ما را مشخص خواهد كرد.
وي با اشاره به ايثار شهداي كربلا و لبيك به امام زمان خود براي ماندن بر عهدي كه با خدا بستند گفت: در زندگي هر يك از انسانها ثانيه‌هايي كوتاه اما بسيار اثر گذار وجود دارد كه اگر در اين فاصله به تصميمي قطعي براي ادامه راه برسيم، آينده خود را ساخته ايم. آينده اي كه مي تواند ما را در يادها جاودانه كند و يا در ورطه‌اي ديگر قرار دهد.
تندگويان افزود: قرار گرفتن در معرض تصميم گيري براي انتخاب راه هميشه اتفاق مي‌افتد؛ اما آنچه مهم است انتخاب بین ماندن بر پيمان خود با هر بهائي و يا غفلت و فراموشي است.
محمدمهدي تندگويان با اشاره به مناسبت 22 اسفند روز گراميداشت شهدا گفت:‌بسياري از فرماندهان شهيد در اسفندماه جان خود را بر پيمان خويش نهادند، اما این روزها یک نماد است و آنچه كار بزرگ شهدا را برجسته مي كند نوع نگاه آنها به وفاي به عهد و كسب رضايت خداوند است.
وي گفت:‌ به فرموده امام راحل (ره)‌ كارنامه شهدا نوراني و مشخص است اما كارنامه منسوبين شهدا دست خودمان است و بايد همواره عملكرد خود را نقد كنيم.
محمد مهدی تندگويان با تأكيد بر تكريم خانواده هاي معظم شهدا و ايثارگران به ويژه همسران مظلوم شهدا كه در تربيت يادگاران شهيدان از تمام توان خود مايه گذاشتند، افزود: در تمام كشورها هر كسي كه براي حفظ آرمان و  وطن خود جنگيده است مورد احترام و تكريم است و ما در كشورمان شهداي بزرگواري داشته ايم كه علاوه بر دفاع از كشور با اعتقادي قوي در راه انجام عهد خود با خدا بي تاب بودند و با شهادت خود به پيمان خود با خداوند عمل كردند.
وي در پايان همسران شهدا را از جمله مظلوم ترين قشرهاي جامعه توصيف كرد و افزود: از نظر من ايثارگر واقعي همسران شهدا هستند و بايد قدردان  اين الگوهاي ايثار در جامعه باشيم.
در ابتداي اين مراسم ياوند عباسي مشاور وزير كشور و مسئول هماهنگي امور ايثارگران در سخنان كوتاهي با اشاره به اشتغال 248 ايثارگر در وزارت كشور گفت:‌ حضور همسران 3 شهيد بزرگوار و 41 فرزند شهيد در بين كاركنان وزارت كشور، فضاي اين وزارتخانه را معطر كرده است و با افتخار اعلام مي كنيم كه يك چهارم كاركنان وزارت‌كشور از ايثارگران هستند.
وي با بيان اينكه برترين توصيف از واژه شهيد در قرآن مجيد بيان شده است گفت: بايد با يادآوري آرمان هاي متعالی شهدا و بازشناسي آن دريابيم كه آيا در همان مسيرحركت مي كنيم يا اينكه از آن اهداف فاصله گرفته ايم.
مشاور وزير كشور و مسئول هماهنگي امور ايثارگران گفت:‌ در بررسي وصيت نامه شهداي گرانقدر انقلاب اسلامي و دفاع مقدس يك گفتمان غالب بدست آمده است و آن عبارت است از؛ هنر انقلابي بودن و هنر انقلابي ماندن. گفتماني كه ثمره حفظ آن پيروزي در همه عرصه ها از جمله اقتصاد مقاومتي و مديريت ايثارگرانه خواهد بود.
برگزاری ضيافت نهار به افتخار فرزندان شهدا که با حضور مهندس سید حسین هاشمي قائم مقام وزير كشور دنبال شد، بخش پاياني مراسم امروز بود.

وزارت کشور یادواره شهدا شهید تندگویان مازندمجلس