برگزیده ها

مازندمجلس: دهها دموکرات کنگره آمریکا در نامه‌ای به رییس دفتر کاخ سفید اعلام کردند دسترسی داماد و مشاور رییس جمهوری آمریکا به اطلاعات محرمانه یک نگرانی امنیت ملی است و او یا باید استعفا دهد یا اخراج شود.

مازندمجلس: در نامه‌ دموکرات‌ها به ژنرال جان کلی، رییس دفتر کاخ سفید آمده است: هدف‌ ما از نگارش این نامه ابراز نگرانی درباره امنیت ملی مرتبط به ادامه دسترسی جارد کوشنر، داماد و مشاور امنیت ملی آمریکا به اطلاعات محرمانه و حضور او در کاخ سفید است. جارد کوشنر باید فورا استعفا دهد چنانچه اینگونه نشود ما معتقدیم این وظیفه شما به عنوان رییس دفتر کاخ سفید است که او را اخراج کنید.
در این نامه به گزارش‌های متعددی از تماس‌های کوشنر با مقام‌های خارجی اشاره شده از جمله گزارشی از واشنگتن پست که تاکید داشت چندین مقام خارجی به او به چشم ابزاری برای نفوذ نگاه می‌کردند. اعضای کنگره آمریکا همچنین تاکید کردند کوشنر باید فرم‌های دریافت مجوز قانونی را بارها ارسال می‌کرد، چرا که تماس‌های خارجی حذف شده داشته است.
هفته گذشته رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند: مجوز امنیتی کوشنر کاهش رتبه داشته است. این اعضای دموکرات کنگره می‌گویند کاهش رتبه امنیتی کوشنر کافی نیست و تضمین کافی وجود ندارد که از عدم استفاده کوشنر از چنین اطلاعاتی پیشگیری کنند.
به گفته این قانون‌گذاران به دلیل مشاهده هشدارهای متعدد غیرمنطقی است که به کوشنر اجازه داده شود تا هرگونه نفوذ مستقیم بر سیاست خارجی داشته باشد.
کوشنر خارجی کنگره تاکید امنیتی اعضای تماس‌های آمریکا اخراج داماد امنیت گزارش