برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور از تریبون نماز جمعه به عنوان یک تریبون فراجناحی یاد کرد و گفت: تریبون نماز جمعه به هیچ وجه نباید در حد منازعات و نگرش‌های جناحی تنزل پیدا کند.

مازندمجلس: حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد علی‌اکبری در نشست خبری گردهمایی منطقه ای ائمه جمعه استان‌های کرمانشاه ، لرستان، همدان و کردستان که امروز (۲۴اسفند) در استانداری کرمانشاه برگزار شد، از تریبون نماز جمعه به عنوان تریبون فراجناحی یاد کرد و افزود: تریبون نماز جمعه به هیچ وجه نباید در حد منازعات و نگرش های جناحی تنزل پیدا کند.
علی‌اکبری با اشاره به برنامه‌ریزی و نقشه‌پردازی برای ارتقای کیفیت نمازهای جمعه کشور در سال نو، گفت: نمازهای جمعه در طول سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی منشا آثار و خدمات قابل توجهی بوده‌اند که با نگاه دوباره به این آثار و نتایج آن‌ها در شهر های مختلف می‌توان برای افزایش این آثار در آینده برنامه‌ریزی کرد.
وی ادامه داد: در برنامه داریم تا در یک زمانبندی مشخص در افق 1404 به ارتقای کیفی نمازهای جمعه پرداخته که این مهم در دو جلوه پررنگ تر کردن حضور اقشار مختلف و نسل جوان در نمازهای جمعه خود را نشان خواهد داد که این کار نیازمند یک طراحی دقیق و حساب شده و علمی است و باید سند روشنی در این زمینه تدوین شود. به برکت نمازهای جمعه خیلی از مشکلات مردم و گره‌های شهرهای مختلف باز شده و امید است با یک نگاه آسیب شناسانه در کنار بیشتر کردن نقاط قوت، شاهد رفع کاستی‌ها باشیم.
وی افزود: «جوان‌سازی فکر و نگاه بهتر در کنار برنامه‌ریزی برای حضور بیشتر ائمه جمعه جوان در تریبون های نماز جمعه در اولویت است»، ائمه جمعه باید خود را با جامعه جوان هماهنگ کرده تا فاصله ها کمتر شده و شاهد حضور پررنگ‌تر جوانان در نمازهای جمعه باشیم. اگر نسل جوان حس کند پاسخ بخشی از سوالات خود را می تواند با شرکت در نمازهای جمعه بگیرد قطعا در نمازهای جمعه شرکت خواهد داشت و رسیدن به این مهم به یک بسته برنامه ای نیاز دارد.
نمازهای تریبون برنامه‌ریزی مختلف برنامه اسلام باشیم بیشتر ارتقای افزود جناحی منازعات جامعه هماهنگ علی‌اکبری کرمانشاه