برگزیده ها
رأی ناپلئونی وزیر کار شکست فراکسیون امید بود/ وقتی ربیعی ماند استیضاح‌کنندگان حجتی و آخوندی هم ناامید شدند

مازندمجلس: نماینده سبزوار در مجلس گفت که رأی ناپلئونی وزیر کار، شکست لابی‌های قوی دولت،‌ فراکسیون امید و شخص عارف و پزشکیان بود.

مازندمجلس:حسین مقصودی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس استیضاح علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی را به گونه‌ای مدیریت کرد که به آخر سال بیفتد، گفت: ما مرداد 96 تقاضای این استیضاح را به هیات رئیسه ارائه دادیم اما در قبال آن اقدامی صورت نگرفت از این رو بار دیگر در دی ماه آن را پیگیری کردیم و درنهایت آخر اسفند آن را در دستور گذاشتند.

* دلایل تعویق استیضاح خلاف واقع بود

وی با تصریح بر اینکه همه دلایل عنوان شده در طول این چند ماه جهت به تعویق انداختن بررسی استیضاح وزیر تعاون از جمله از حد نصاب افتادن امضاها خلاف واقع بود، گفت: در ایام منتهی به استیضاح نیز همه لابی‌ها در داخل و خارج از مجلس دست به دست هم دادند که استیضاح رای نیاورد.

مقصودی با اشاره به اینکه وزیر کار با احساسی کردن فضای مجلس در نوبت آخر دفاع خود با یک رای ناپلئونی مجددا از نمایندگان رای اعتماد گرفت،‌گفت: ابقای آقای ربیعی در وزارت کار شکست تخصص و مردم‌داری در مقابل پوپولیسم و دروغ و شایعه بود.

* استیضاح دوباره کلید خواهد خورد

وی اظهار داشت: در صورتی که رئیس‌جمهور در سال آینده نیرویی جوان‌تر را جایگزین آقای ربیعی در وزارت کار نکند شک نداشته باشید که دوباره استیضاح وی و البته این بار به صورت قوی‌تر کلید خواهد خورد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی، گفت: آقای ربیعی در دفاعیات خود در روز استیضاح مرتب می‌گفت من چهار دهه است که در خدمت انقلاب هستم؛ در صورتی که در همه کشورها مدیران نهایتاً پس از 30 سال از سمت‌ها کنار می‌روند.

* هنوز پیام اغتشاشات را نگرفته‌اند

وی اضافه کرد: حکمی که طی دیروز یا امروز برای معاون پارلمانی وزارت کار از سوی آقای ربیعی خورده شده است نشان می‌دهد که ایشان هنوز پیام مردم و پیام اغتشاشات اخیر را نگرفته است چرا که اگر این پیام را دریافت کرده بود نیروی جوان‌تری را بر سر کار می‌گذاشت.

مقصودی در بخش دیگری از این گفت‌وگو ابراز داشت: البته از جهت دیگر استیضاح آقای ربیعی و رأی ناپلئونی وی پیروزی استیضاح کنندگان در مقابل لابی‌های قوی دولت،‌ فراکسیون امید و شخص آقایان عارف و پزشکیان بود، بویژه آقای عارف که در حوزه‌ای دخالت کرد که کارگران در آن نارضایتی فراوان دارند.

* وقتی وزیر کار ماندگار شد، استیضاح‌کنندگان حجتی و آخوندی هم ناامید شدند

وی درباره استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و محمود حجتی وزیر کشاورزی آن خاطرنشان کرد: در نشست‌هایی که آقایان عارف و پزشکیان برای استیضاح‌ها برگزار می‌کردند عمده حاضران بر این باور بودند که آقای ربیعی می‌افتد اما پس از آنکه وی بعد از لابی قوی دولت ماندگار شد استیضاح کنندگان آقای حجتی و آخوندی هم ناامید شدند؛ نمونه آن آقای وکیلی نماینده تهران که قرار بود درمورد استیضاح وزیر راه صبحت کند اما پس از آنکه استیضاح آقای ربیعی رای نیاورد منصرف شد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر استیضاح آقای ربیعی رای می‌آورد، آقای حجتی هم صددرصد می‌افتاد و آقای آخوندی هم به احتمال 95 درصد نمی‌توانست رای اعتماد نمایندگان را داشته باشد اما با ابقای وزیر کار حامیان استیضاح دو وزیر دیگر نیز در تصمیم خود سست شدند.

استیضاح ربیعی آخوندی مقصودی نماینده وزارت اینکه پزشکیان شورای اسلامی رئیس سبزوار شورا اسلام ناپلئونی ناامید صورتی دوباره البته مقابل اغتشاشات ماندگار کنندگان آقایان تعاون پارلمانی استیضاح‌کنندگان فراکسیون گفت‌وگو اشاره دلایل اعتماد نمایندگان نیاورد تعویق ابقای