برگزیده ها

مازندمجلس: در بحبوحه کمپین ضد روسیه که با اتهام‌زنی به مسکو بابت مسموم کردن جاسوس سابق در انگلیس بالا گرفت، دبیرکل ناتو تاکید کرد روسیه در حال محو کردن خط صلح و تخاصم از طریق حملات هیبریدی است و متعهد شد که این ائتلاف همچنان به واکنش ادامه دهد.

مازندمجلس:

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو با اشاره به حادثه پیش آمده برای افسر اطلاعاتی سابق روسیه که در انگلیس دچار مسمومیت شد، گفت: حمله در انگلیس بخشی از الگوی رفتاری جسورانه روسیه طی سال‌های گذشته است.
استولتنبرگ تلاش برای قتل سرگئی اسکریپال، جاسوس سابق روسیه که در لندن به سر می‌برد را چالشی برای امنیت این ائتلاف خواند و تاکید کرد ناتو آماده دفاع از اعضایش مقابل هرگونه تهدید از جمله تهدیدات سایبری و هیبریدی است. دبیر کل ناتو به خبرنگاران در بروکسل تاکید کرد: این نقض قوانین و مقررات است که برای امنیت همگی ما اهمیت ویژه‌ای دارد.
رهبر ناتو همچنین خاطرنشان کرد دوشنبه با بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس دیدار می‌کند تا حمله به این جاسوس سابق در خاک انگلیس را مورد بررسی قرار دهد. استولتنبرگ به انگلیس اطمینان داد که می‌تواند روی همبستگی ناتو حساب کند اما تاکید کرد که لندن هیچ درخواست رسمی‌ برای کمک در امر تحقیقات نداشته است.
ترزا می، نخست وزیر انگلیس ۱۴ مارس اعلام کرد ۲۳ دیپلمات روسی را بر سر این جریان از انگلیس اخراج خواهد کرد و تاکید کرد لندن تمام تماس‌های عالی‌رتبه با مقام‌های  دیپلماتیک در مسکو را به حالت تعلیق در می‌آورد. سفارت روسیه در لندن این موضع‌گیری ترزا می را غیرقابل قبول، کوته‌بینانه و غیرقابل توجیه خواند. سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه هم تاکید کرد مسکو در اقدامی تلافی‌جویانه دیپلمات‌های انگلیسی را اخراج می‌کند و در ادامه کرملین خاطرنشان کرد تمامی اتهامات انگلیس علیه روسیه جزو اقدامات تحریک‌آمیز است.
انگلیس روسیه تاکید استولتنبرگ می‌کند غیرقابل خارجه اخراج خواند سرگئی جاسوس امنیت خاطرنشان