برگزیده ها

مازندمجلس: وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که دیپلمات‌های انگلیسی به‌زودی از این کشور اخراج خواهند شد.

مازندمجلس:
به گزارش نامه نیوز به نقل از روسیاالیوم، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت: مسکو تصمیم گرفته در واکنش به اقدامات لندن علیه روسیه، دیپلمات‌های انگلیسی را اخراج کند و ما به‌زودی اخراج این دیپلمات‌ها را اعلام خواهیم کرد.
لاوروف اظهار داشت: ادعاهای انگلیس علیه روسیه وقیحانه و بی‌اساس است. واسیلی نبنزیا نماینده ما در شورای امنیت سازمان ملل مواضع و واکنش‌های ما به این ادعاها را را به‌شیوه‌ای دیپلماتیک اعلام کرد. ما خواستار ایجاد سازوکاری برای تحقیق بر اساس توافق منع اشاعه تسلیحات شیمیایی شدیم، اما نماینده انگلیس، این پیشنهاد ما را رد کرد.
وزیر خارجه روسیه گفت: اقداماتی که انگلیس علیه روسیه اتخاذ کرده نشان می‌دهد که این کشور نمی‌خواهد به تعهدات خود در خصوص "بریکست" عمل کند.
لاوروف در ادامه بر آمادگی مسکو برای همکاری با "مایک پومپئو" وزیر خارجه جدید آمریکا تأکید کرد و گفت: این حق طبیعی آن‌ها است و ما آماده همکاری با همه هستیم.
وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه کشورش تروریست‌ها را در سوریه از جمله در غوطه از بین خواهد برد، از واشنگتن خواست که از تروریست‌ها از جمله جبهة النصره حمایت نکند.
وی افزود: مهمترین چیز این است که ائتلاف بین‌المللی از حمایت تروریست‌ها مانند جبهـة النصره و سایر گروه‌های تروریستی که با النصره همکاری می‌کنند، دست بردارند و قطعنامه 2254 خواستار جدایی تروریست‌ها از عناصر مسلح است.
لاوروف درباره فروش سامانه اس‌ــ400 به ترکیه گفت: این امر خطری برای روسیه ندارد و نباید در قبال همسایگان سیاست‌هایی خصمانه در پیش گرفت.
روسیه لاوروف تروریست‌ها خارجه انگلیس همکاری اخراج النصره حمایت خواستار اعلام دیپلمات‌های انگلیسی به‌زودی نماینده