برگزیده ها
چه خبر از نمایشگاه‌های هنری پایتخت

مازندمجلس: گالری‌ها و مرکزهای فرهنگی هنری تهران با برگزاری نمایشگاه‌هایی میزبان هنردوستان هستند.

مازندمجلس: به گزارش هنرنیوز ؛ ۱۸ عکس عباس کیارستمی از فضاهای خلق شده و بازدیدکنندگان موزه لوور، در کنار دیگر آثار این موزه مطرح جهانی روی دیوارهای موزه ملی به نمایش گذاشته شدند.

این مجموعه عکس، نماهایی هستند که کیارستمی در بازدیدهای متعددش از موزه لوور فرانسه در سال‌های ١٣٧٤ تا ١٣٩٠ ( ١٩٩٦ تا ٢٠١٢ میلادی) در تالارهای نقاشی و مجسمه‌های موزه لوورثبت کرده است.

همچنین یکی از آثار انتخاب شده از موزه‌ی لوور برای نمایش در موزه‌ی ملی ایران، نمایش یکی از آثار «رامبرانت»، نقاش مشهور هلندیِ از قرن هفدهم میلادی است که از ۱۴ اسفند به مدت 4 ماه در موزه‌ی ملی ایران به نمایش درآمده است.

نمایشگاه «لوور در تهران» منتخبی از آثار موجود در سالن‌های اصلی موزه لوور است که به دنبال تبادلات فرهنگی بین ایران و فرانسه و با حمایت مالی یک بانک خصوصی تا ١٨ خرداد ماه سال آینده در تهران و موزه ملی ایران برپاست.

موزه هنرهای معاصر تهران

این روزها موزه هنرهای معاصر تهران میزبان آثار علی‌اکبر صادقی ـ نقاش، تصویرساز، مجسمه‌ساز و انیماتور ـ است. در این نمایشگاه بیش از ۲۰۰ اثر هنری از آثار نقاشی، نقاشی دیواری، مجسمه، طراحی، طراحی روی شیشه، تصویرسازی و نیز فیلم‌های نادری از هنر پویانمایی از این هنرمند به نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه تا ۲۵ فروردین با برگزاری نشست‌هایی میزبان علاقه‌مندان به هنر است.

موزه طراحی

در نمایشگاهی که با نام «چکش و حراج» در موزه طراحی برگزار شده است، آثار هنرمندانی مانند همچون هانیبال الخاص، حسین محجوبی، مسعود عربشاهی، بهرام دبیری، مانی پتگر، نیکزاد نجومی، احمد نصرالهی، احمد وکیلی، حسینعلی ذابحی، مهدی حسینی، فرهاد گاوزن، کریم نصر، علی ندایی و... برای خریداران و علاقه‌مندان به نمایش گذاشته می‌شود.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۲ به موزه طراحی به نشانی تهران، خیابان انقلاب، نرسیده به میدان فردوسی، خیابان موسوی، کوچه محمدپور، پلاک ۹ مراجعه کنند و نمایشگاه آثار تا ۲۰ فروردین ۹۷ ادامه خواهد داشت.

گالری امکان

همچنین جمعه 25 اسفندماه گالری امکان میزبان نمایشگاه «نا تمام است درخت»، خواهد بود. در این نمایشگاه آثاری از فریدون آو، داوود امدادیان، شهریار توکلی، علی رضا، رعنا فرنود، عباس کیارستمی، علی گلستانه، فرشید ملکی و مهران مهاجر به نمایش درمی‌آید.

این نمایشگاه تا 17 فروردین به نشانی هفت تیر؛ کوچه آقا محمدی پلاک 77 برپا خواهد بود.

نگارخانه بهارستان

عکس‌هایی از تهران قدیم با نام «90 سالگی فتو تهامی» 25 اسفند در نگارخانه بهارستان افتتاح خواهد شد.

این عکس‌ها از آرشیو عکسخانه «فتوتهامی» انتخاب شده‌اند.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا 22 فروردین به بهارستان، پایین تر از خیابان کمال ملک، نرسیده به میدان بهارستان، پلاک ۶، طبقه اول مراجعه کنند.

برنا
نمایشگاه نمایش تهران فروردین ایران علاقه‌مندان طراحی خیابان کیارستمی بهارستان میزبان گذاشته موزه‌ی نقاشی نرسیده میدان نگارخانه گالری مراجعه بازدید معاصر هنرهای میلادی فرانسه می‌توانند اسفند نشانی