برگزیده ها

مازندمجلس: شبکه فاکس‌نیوز گمانه‌زنی‌های چند روز اخیر درباره تغییرات در کاخ سفید از جمله برکناری مشاور امنیت ملی ترامپ را تایید کرد.

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوز شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز به نقل از چند منبع آگاه، گمانه‌زنی‌های چند روز اخیر درباره تغییرات قریب‌الوقوع در کاخ سفید را تایید کرد.
به گفته این منابع، زودترین تغییر در کاخ سفید با برکناری «هربرت مک‌مستر» مشاور امنیت ملی ترامپ اتفاق خواهد افتاد و به احتمال قوی، «جان بولتون» نماینده تندرو اسبق آمریکا در سازمان ملل جایگزین وی خواهد شد.
مک‌مستر پس از رکس تیلرسون، وزیر خارجه عزل‌شده ترامپ، دومین حامی کلیدی باقی ماندن آمریکا در برجام است که قرار است از سِمت خود برکنار شود.
این منابع همچنین گفته‌اند که «جان کلی» رئیس کارکنان کاخ سفید نیز پس از مدتها اختلاف داخلی با ترامپ، جای خود را به «میک مولوانی» مدیر دفتر بودجه کاخ سفید خواهد داد. او دومین نفری است که از ابتدای ریاست جمهوری ترامپ از این سِمت کنار گذاشته می‌شود.
در ادامه این تغییرات که این منابع از آن تحت عنوان 'حمام خون ترامپ در کاخ سفید' یاد کرده‌اند، «ریک پری» وزیر انرژی دولت ترامپ جایگزین «شولکین» در وزارت امور کهنه‌سربازان خواهد شد و «ری واشبورن» رئیس یک شرکت بزرگ سرمایه‌گذاری برون‌مرزی نیز به جای او به وزارت انرژی خواهد رفت.
گفتنی است ترامپ روز سه‌شنبه در اقدامی غیرمنتظره، رکس تیلرسون وزیر خارجه خود را نیز از مقام خود برکنار و «مایک پمپئو» رئیس سازمان جاسوسی سیا را برای جایگزینی او معرفی کرد.
ترامپ رئیس جایگزین منابع انرژی وزارت مک‌مستر دومین خارجه برکنار هربرت سازمان تیلرسون آمریکا بولتون شولکین کهنه‌سربازان تغییرات مولوانی کارکنان