برگزیده ها

مازندمجلس: مهدی کروبی ۱۰ سال پیش در چنین روزی گفت: جمهوری اسلامی کشور ماست و ما باید یک حضور جدی در عرصه داشته باشیم.

مازندمجلس: 10 سال پیش در چنین روزی هشتمین انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شد. انتخاباتی که دو سال بعد از روی کار آمدن دولت احمدی نژاد برگزار می شد و دولت وقت تمام تلاشش را کرد تا حامیانش را در خانه ملت صاحب کرسی کند.
حجت الاسلام مهدی کروبی که چهار سال بود ریاست مجلس را به حدادعادل واگذار کرده بود در کسوت دبیرکل حزب اعتماد ملی  در چنین روزی گفت: براي ما فرقي نمي‌كند كه چند نماينده‌مان وارد مجلس شوراي اسلامي شوند، چون جمهوري اسلامي كشور ماست و ما يك جريان فكري هستيم، يك حزب هستيم و بايد يك حضور جدي در عرصه داشته باشيم.
کروبی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در آن روز گفت: ميزان ناظران حزب اعتماد ملي در پاي صندوق‌هاي راي و برگزاري انتخابات مطلوب گفت: واقعيت اين است كه من نمي‌دانم تعداد ناظران حزب اعتماد ملي در پاي صندوق‌هاي راي چه تعداد است؛ چراكه مسوول ستاد انتخابات ما در كل كشور فرد ديگري است. دبيركل حزب اعتماد ملي افزود: البته امروز كه در حزب حضور پيدا كردم، عده‌اي از دوستان گزارش مي‌دادند كه اجازه ندادند برخي از ناظران حضور پيدا كنند يا اين‌كه خود ناظران ما حضوري فعال نداشتند؛ مثلا برخي از دوستان مي‌گفتند كه اجازه ندادند ناظران در پاي صندوق‌هاي راي در برخي از حوزه‌ها حضور پيدا كنند. وي با بيان اين‌كه " ما هم نگران هستيم و هم اميدوار" گفت: نگراني ما از اين بابت است كه عده‌اي خودسر بخواهند دخل و تصرفي انجام دهند و از طرفي ديگر با توجه به صحبت‌هايي كه با مجموعه‌ دوستان در وزارت كشور انجام داده‌ايم و قول‌هايي كه آن‌ها براي صيانت از آراء داده‌اند، اكنون اميدواريم و در نشستي كه امروز نيز با دوستان وزارت كشور در حاشيه‌ بازديد از ستاد انتخابات داشتيم آن‌ها نيز بار ديگر به ما اطمينان دادند و صحبت‌هاي‌شان اميدواركننده بود.
او هم‌چنين در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با بيان اين‌كه "ما از شوراي نگهبان تشكر و قدرداني مي‌كنيم" گفت: ولي واقعيت اين است كه مجموعه‌اي از نيروهاي خوب حزبي ما رد شده‌اند، با آن‌كه نه در قضيه تحصن بوده‌اند و نه در قضيه امضاء و بيرون از مجلس بودند و در واقع مجموعه‌اي از نيروهاي دسته اول ما رد شدند و من در مصاحبه‌اي كه داشتم گفتم كه رقيب ما با نيروهاي دسته اول خود وارد عرصه شده است ولي در جريان انتخابات مقداري از نيروهاي دسته اول ما رد شده‌اند و ما با نيروهاي دسته دوم‌مان وارد شده‌ايم؛ لذا اگر آن‌ها پيروز شدند نبايد تصور كنند كه خيلي قوي بودند، چراكه مجموعه‌اي از دوستان ما رد شده‌اند. دبيركل حزب اعتماد ملي همچنين در پاسخ به سوالي درباره تاثير نتايج انتخابات مجلس هشتم بر فعاليت‌هاي اين تشكل در جريان انتخابات رياست جمهوري دهم گفت: ما در جريان انتخابات رياست جمهوري دهم حضوري محكم و جدي خواهيم داشت و براي ما فرقي نمي‌كند كه چند نماينده‌مان وارد مجلس شوراي اسلامي شوند، چون جمهوري اسلامي كشور ماست و ما يك جريان فكري هستيم، يك حزب هستيم و بايد يك حضور جدي در عرصه داشته باشيم.
 توصیه کروبی برای بازگشت پیرموذن به کشور
کروبی در این مصاحبه ای که سال 86 در جمع خبرنگاران داشته است به حواشی آن دوران پاسخ می دهد. یکی از این حواشی مصاحبه‌ي پيرموذن با رادیو آمریکا بود. او در این رابطه گفت: باور كنيد كه سر من آن‌قدر شلوغ بود كه واقعا نمي‌دانم ايشان چه چيزي گفته‌اند و چه مطالبي مطرح شده است، ولي اصل مساله مصاحبه با راديو آمريكا كار اشتباه و بدي بوده است. البته بايد فضا به گونه‌اي باشد كه وي به كشور بيايد و به صورت مناسب مسائل مورد بررسي قرار گيرد تا مشخص شود كه واقعا قضيه چه بود.
انتخابات اسلام اعتماد هستيم نيروهاي ناظران دوستان جريان شورا اسلامي کروبی جمهوري شوراي آن‌ها اين‌كه صندوق‌هاي مجموعه‌اي شده‌اند ندادند اجازه حضوري واقعا مصاحبه رياست وزارت حواشی چراكه برگزار نمي‌كند نماينده‌مان گزارش نگهبان اسلامی شورای باشيم واقعيت البته امروز دبيركل ديگري نمي‌دانم تعداد عده‌اي