برگزیده ها
رفتار نمایندگان در استیضاح اخیر معدل مجلس را پایین آورد/ از مردم به خاطر تغییر موضع همکارانم عذرخواهی می‌کنم

مازندمجلس: عضو فراکسیون روحانیت مجلس با بیان اینکه من از تغییر موضوع همکارانم در مجلس به ضرر مردم در جریان استیضاح وزرا عذرخواهی می‌کنم، گفت: در این استیضاح به این نتیجه رسیدم که مردم بعضاً به جای اینکه در مجلس برای خودشان وکیل انتخاب کنند برای دولت وکیل انتخاب کرده‌اند و رفتار نمایندگان در استیضاح اخیر معدل مجلس را پایین آورد.

مازندمجلس:حجت‌الاسلام احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به رأی اعتماد مجدد مجلس به وزرای راه، کار و کشاورزی، گفت: من در جریان برگزاری جلسات استیضاح این سه وزیر به این نتیجه رسیدم که مردم بعضاً به جای اینکه وکیل برای خودشان در مجلس انتخاب کنند، وکیل برای دولت انتخاب کردند.

وی افزود: مجلس جای اعمال نظارت توسط وکیل‌الوکلا‌الرعیه است، اما در جریان استیضاح‌ اخیر بعضی از نمایندگان در لباس و در رداء وکیل‌الدوله حاضر شدند و رفتار کردند. نمایندگانی که در همه فراکسیون‌ها منسجم شده بودند که برای سلامت دولت و کمک به دولت و برای سالم‌سازی محیط اداری کشور و خدمت موکلین خودشان وزرا را استیضاح کنند با اعمال نفوذ‌هایی که کاملاً مشخص بود آنچنان تحولی در تصمیم نمایندگان ایجاد شد که هیمنه مجلس به هم ریخت.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: معتقدم مجلس باید در رأس امور باشد،‌ اما مجلسی در رأس امور است که اجزاء تشکیل‌دهنده آن 100درصد در خدمت نظام و مردم باشند و تلاششان پاکسازی دولت از انحرافات باشد و این مجلس است که در رأس امور است و اگر غیر از این باشد وکلای مجلس و اجزاء تشکیل‌دهنده آن ناکارآمدی خودشان را اثبات کرده‌اند.

آزادیخواه خاطرنشان کرد: در مورد استیضاح وزرای راه، کار و کشاورزی نه اینکه زحمات این وزرا نادیده گرفته شود، اما مجلس به این نتیجه رسیده بود که این وزرا باید استیضاح شوند و پیش‌بینی‌ها بر این بود که چون فراکسیون‌ها با هم برای این کار متحد شدند، استیضاح حداقل در یک مورد به نتیجه برسد، اما نفوذ جریان‌های دولتی و غیردولتی آنچنان در مجلس رخنه کرد که ارکان مجلس با زلزله‌های نفوذی‌ها به هم ریخت.

وی افزود: مردم چشم به مجلسی دوخته بودند و با کلی امید و آرزو رأی داده بودند که وکلای آنها از حق آنها دفاع کنند؛ ناکارآمدی‌ها را ترمیم کنند و وزرای شایسته برای دولت انتخاب کنند اما دریغ از یک قدم اقدم مؤثر در این راستا.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهارداشت: من از طرف همکاران خودم که در بحث استیضاح سریعاً موضع‌شان را به ضرر مردم تغییر دادند از ملت عذرخواهی می‌کنم، من به جای همکارانم که تشخیص‌شان بر این بود که در مقابل مردم تسلیم دولت شوند و حرکت به نفع مردم را متوقف کنند از مردم ابراز شرمساری می‌کنم. این حرکت، حرکتی بود که نمره و معدل مجلس را پایین آورد و برای بالا رفتن این معدل نمایندگان باید تلاش مضاعف کنند.

آزادیخواه در پایان خاطرنشان کرد: من شاهد بودم که بعضی از افراد مارک‌دار و مهم لیست امید بارها فریاد می‌زدند که وزرای کار و راه باید استیضاح‌شان رأی بیاورد و بیفتند اما همین افراد در روز استیضاح آنچنان در سکوت مرگبار فرو رفتند که همه را متحیر کرده بودند و ما نفهمیدیم که فریاد دیروزشان چه بود و سکوت امروزشان چه بود.

استیضاح وزرا آزادیخواه وزرای نمایندگان آنچنان نتیجه می‌کنم خودشان وکلای تشکیل‌دهنده اجزاء مجلسی خاطرنشان افراد گفت‌وگو روحانی اسلام فریاد روحانیت فراکسیون تغییر جریان کشاورزی همکارانم اینکه پایین رفتار فراکسیون‌ها اعمال افزود عذرخواهی