برگزیده ها

مازندمجلس: استاندار ریف دمشق با اشاره به خروج قریب الوقوع 25 هزار غیر نظامی از غوطه شرقی تأکید کرد که 100 اتوبوس دیگر آماده انتقال افراد غیر نظامی است که از این منطقه خارج می‌شوند.

مازندمجلس: «علاء ابراهیم» استاندار ریف دمشق اعلام کرد که امنیت هشت هزار نفر از کسانی که روز گذشته از غوطه شرقی خارج شدند، تأمین شده است.
به گزارش نامه نيوز، ابراهیم به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که انتظار میرود شمار کسانی که از غوطه شرقی خارج می‌شوند به 25 هزار نفر برسد.
استاندار ریف دمشق تأکید کرد که این افراد در داخل مراکز اسکانی که دولت سوریه در نظر گرفته، مستقر خواهند شد.
وی تصریح کرد که تا کنون مرکز اسکان «حرجله» پذیرای 2200 غیر نظامی بوده و غذا و پوشاک کافی در اختیار آنان قرار گرفته است.
ابراهیم همچنین اعلام کرد که دو مرکز دیگر برای افراد غیر نظامی در نظر گرفته شده است: یک مرکز در «الدویر» و یک مرکز دیگر در «عدرا البلد» و این مراکز دارای سه مدرسه هستند و آبرسانی و برق رسانی به آن انجام شده است.
این مسئول سوری در پایان خاطر نشان کرد که حکومت سوریه برای کسانی که از غوطه خارج شده اند، همه امکانات را در نظر گرفته و 100 اتوبوس را برای انتقال افرادی که جدیدا خارج میشوند، آماده کرده است.
ارتش سوریه از 6 اسفند ماه جاری عملیات آزادسازی غوطه شرقی دمشق را کلید زده و همچنان به عملیات خود ادامه می‌دهد.
همزمان با عملیات ارتش سوریه در این منطقه، غیر نظامیان سوری نیز از گذرگاه «حموریه» در حال خروج هستند و وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که امروز حدود 20 هزار نفر از این منطقه خارج خواهند شد.
روز گذشته نیز قریب به 13 هزار نفر موفق شدند خود را از محاصره تروریستها رها کنند و از غوطه شرقی خارج شوند.

گرفته سوریه عملیات کسانی اعلام ابراهیم خواهند نظامی منطقه افراد استاندار گذشته می‌شوند مراکز