برگزیده ها

مازندمجلس: مراسم بزرگداشت روز شهید عراق و نیز سالروز شهادت آیت‌الله حکیم، عصر امروز (جمعه، ۲۵ اسفند) در بغداد و با حضور بیش از ۳۰ هزار نفر از طیف‌های مختلف مردمی در محل یادبود شهید گمنام این شهر برگزار شد.

مازندمجلس: سیدعمار حکیم رئیس تحالف ملی شیعیان عراق و رئیس جریان حکمت ملی در این مراسم که همزمان در ۱۶ استان این کشور نیز برگزار شد، با بیان این‌که با گرامی‌داشت خانواده‌های شهیدان، خواهان پاسداری، حمایت و تضمین حقوق آنان هستیم و باید یاد و خاطره شهداء در شهرها، کوچه‌ها و خیابان‌ها زنده باشد، یادآور شد: شهید محراب معلم فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی‌است که از یک دیدگاه اسلامی اصیل برخوردار است. همگان به رهبری و نقش محوری شهید محراب در جنبش اسلامی افتخار می‌کنند، اما این شما هستید که مرد عمل به برنامه‌ها و پروژه‌های او هستید و باید راه او را ادامه دهید.
به گزارش نامه نيوز، وی با اشاره به این‌که امروز عراق دارای ملتی است که آمادگی رویارویی با آینده را دارد، اظهار کرد: این فرصت در اختیار ما است که در میان کشورها و دولت‌های توسعه یافته قرار بگیریم. فرصت‌های تاریخی نیازمند عزم راسخ، توان، تلاش مستمر و ثبات قدم است.
رئیس جریان حکمت ملی عراق در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تحولات منطقه‌ای، با یادآوری این‌که اجازه نخواهیم داد عراق آوردگاه اختلافات منطقه‌ای شود، افزود: عراق یک کشور محوری و نقش‌آفرین است و چنین نیز باقی خواهد ماند. زیرا این کشور، خود برای پیش‌بردن منافع و حمایت از هم‌پیمانان خویش تواناتر و شایسته‌تر است.
حکیم با بیان این‌که ما می‌خواهیم درهای عراق در سطح منطقه‌ای باز باشد، گفت: روابط با برادران ایرانی و ترک ناپسند نیست.
به گزارش دفتر رسانه‌ای جریان حکمت ملی، وی ادامه داد: روابط با برادران عرب نیز خیانت نیست و روابط با دوستان در جامعه بین‌المللی موجب ناسازگاری نمی‌شود.
رئیس تحالف ملی شیعیان عراق با تاکید بر این‌که ملی‌گرایی، ما را به ایجاد روابط حسنه با دیگران فرا می‌خواند، تصریح کرد: ما از تلاش‌های کشورهای دوست و برادر برای ایجاد رابطه با عراق و همچنین تجدید روابط بر اساس منافع، دغدغه‌ها و چالش‌های مشترک، استقبال می‌کنیم.
حکیم با ذکر این نکته که ما جزیره‌ای دور افتاده در اقیانوس نیستیم، بلکه مردم کشوری هستیم که در مواجهه با شرایط منطقه‌ای پیرامون خود دلیر و بی‌باک است، خاطرنشان کرد: هر کشوری که قدمی مثبت به سوی عراق بردارد، شاهد علاقه وافر عراق برای ایجاد و تحکیم روابط و حمایت از چنین روابطی خواهد بود.
رئیس جریان حکمت ملی عراق در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت سیاسی و اجتماعی عراق، گفت: جوانان را در مرحله پیش رو فراموش نخواهیم کرد. آنان نقشی فعال و محوری در تشکیل دولت آینده و ساختن حکومت دارند.
روابط این‌که رئیس منطقه‌ای جریان محوری ایجاد حمایت نخواهیم منافع کشوری اسلام سیاسی سخنان برادران اشاره اجتماعی محراب هستیم شیعیان اسلامی هستید آینده تحالف گزارش ادامه دیگری