برگزیده ها

مازندمجلس: روزنامه آرمان نوشت: تاکنون بارها و بارها مقامات سعودی از قدرت ایران و مقابله با آن سخن گفته‌اند. گاهی از آمریکا و گاه از رژیم صهیونیستی درخواست یاری داشته‌اند، اما همواره از قدرت ایران در منطقه خاورمیانه نگران بوده‌اند.

مازندمجلس:
در گزیده ای از این گزارش آمده است: اخیرا محمد بن سلمان ولیعهد سعودی اظهار داشته که ایران به لحاظ قدرت نظامی و اقتصادی با عربستان برابر نیست. در این راستا درست مشخص است که ولیعهد عربستان در دوگانگی قرار گرفته است. 
به گزارش نامه نیوز او سابق بر این از خطر ایران سخن به میان آورده، اما اکنون ارتش ایران را جزء پنج ارتش بزرگ جهان اسلام نمی‌داند. اظهارات بن‌سلمان موجب واکنش‌هایی از سوی برخی مقامات از جمله حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهور، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه و امیر عبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی شد.
**ایران سلاح هسته‌ای بسازد، می‌سازدولیعهد عربستان سعودی در اظهاراتی گمراه کننده اعلام کرد که اگر ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد ما نیز بمب هسته‌ای می‌سازیم. محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در گفت‌وگو با شبکه سی‌بی‌اس با تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه ایران، در عین حال مدعی شد ایران از رقبای عربستان محسوب نمی‌شود، ارتش ایران جزو پنج ارتش بزرگ کشورهای اسلامی هم نیست، اقتصاد عربستان از ایران بزرگتر است. 
ایران تا برابر شدن با عربستان بسیار فاصله دارد. این در حالی است که بنابر آمارهای رسمی بین‌المللی ارتش ایران در زمینه‌های بسیار به هیچ‌وجه قابل مقایسه با عربستان سعودی نیست و برتری غیرقابل انکاری دارد. از تفاوت کادرها و نفرات گرفته تا توانایی‌های تکنولوژیک مبتنی بر دانش بومی.
**عدم اعتماد به نفسمشاور رئیس‌جمهور در واکنش به اظهارات اخیر ولیعهد عربستان، مشکل او و مسئولان سعودی را نه ایران بلکه عدم اعتماد به نفس دانست. 
حسام‌الدین آشنا در کانال تلگرامی خود نوشت: ولیعهد اشتباه می‌کند؛ مشکل او نه جوانی است نه ایران؛ مشکل او عدم اعتماد به نفس و عدم التزام به سند 2030 است. او باید بداند که نمی‌تواند هم اتمی بشود، هم یمن را بمباران کند و هم شبکه‌های تروریسم تکفیری را تامین مالی کند و هم 700 میلیارد سلاح بخرد، امادر عین حال اقتصاد منهای نفت هم داشته باشد. مشاور رئیس جمهور در ادامه آورده: ایران خود را ملزم به دفاع از کعبه در مقابل پیشروی خزنده صهیونیسم می‌داند و این عربستان است که باید موضع خود در مقابل اسرائیل را روشن کند. در دیدگاه بسیاری از مسلمانان کسانی که نتانیاهو آنها را متحدان رژیم صهیونیستی در مقابل ایران می‌خواند صلاحیت دفاع از قدس و کعبه را ندارند.
**رجزخوانی جاهلیسخنگوی وزارت امور خارجه نیز در واکنش به گفته‌های محمد بن سلمان، گفت: سخنان او ارزش پاسخگویی ندارد چرا‌که وی خام‌اندیشی متوهم است که جز به تلخی و دروغ سخن نمی‌گوید و سیاست و کیاست را جز در درشت‌گویی بی‌هنگام و از سر بی‌تدبیری نمی‌داند. 
بهرام قاسمی گفت: ایران برای همه همسایگان خود و کشورهای جهان و ملل مختلف صرف نظر از مساحت، قدرت نظامی و اقتصادی و حتی اعتبارشان در داخل و خارج، احترام قائل است و همواره به منطقه‌ای قوی، امن و باثبات به جای کشوری قوی اندیشیده است؛ از این‌رو دعوت به گفت‌وگو و مدارای جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه به خصوص برخی بداندیشان و معاندان لجوج، از روی کرامت و عقلانیت و تدبیر ناشی از تجربه، دانایی، فرهنگ و تمدن دیرینه و با نظرداشت مصالح جهان اسلام و در راستای صلح، ثبات و امنیت در منطقه و جهان است. سخنگوی وزارت امور خارجه سخنان فاقد درایت و مملو از عصبیت ناروای ولیعهد عربستان را یادآور جاهلیت بدوی خواند که تنها رجزخوانی‌های تهی‌مایه دوران جاهلی را به اذهان متبادر می‌سازد. 
قاسمی تاکید کرد: بهتر است کشوری که بیش از 3 سال در مقابل مردم تحت محاصره و بی‌سلاح و بی‌دفاع یمن به زانو درآمده و مقاومت آنان خواب از چشمانش ربوده است، از اندازه ارتش و اقتصاد خود دم نزند و همچنان با تقدیم داشته‌های مالی مردم خود برای خرید سلاح‌های زیبا سرگرم باشد و وارد کننده امنیت باقی بماند و در مقابل بزرگتر از خود؛ آنهم کشور مقتدری چون ایران حد سخن و کلام نگه دارد که دانایان از دیرباز گفته‌اند: سکوت به ز پریشان گفتاری است.دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در ارتباط با اظهارات اخیر ولیعهد عربستان درمورد ایران در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت: «اظهارات محمد بن سلمان علیه ایران مقتدر ناشی از توهم قدرت کسب شده از طریق کودتای آل‌سلمان در عربستان سعوی است. اگر اندکی عقلانیت در ریاض کنونی حاکم بود در باتلاق یمن و بحرین غرق نمی‌شدند و به عصای پوسیده ترامپ تکیه نمی‌کردند».
ایران عربستان ولیعهد مقابل سعودی رئیس اسلام اظهارات سلمان هسته‌ای اسلامی خارجه اعتماد اقتصاد کشورهای وزارت واکنش سخنان اقتصادی بسیار بزرگتر کشوری منطقه گزارش نظامی امنیت عقلانیت برابر گرفته مشاور دوگانگی سخنگوی قاسمی دستیار بین‌الملل گفت‌وگو کننده آورده نمی‌داند رئیس‌جمهور