برگزیده ها

مازندمجلس: منابع خبری کرد سوریه در خبری از بمباران بیمارستان عفرین توسط جنگنده‌های ترکیه‌ای خبر دادند که شمار تلفات آن به ۱۶ تن رسیده است، این در حالی است که ترکیه این خبر را تکذیب می‌کند.

مازندمجلس:  یگان‌های مدافع خلق کرد سوریه و دیده‌بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان این کشور از حمله هوایی ترکیه طی شب گذشته خبر دادند که در جریان آن بیمارستان اصلی عفرین بمباران شده و در آمار اولیه ۹ تن کشته شدند. گفته شده دو زن باردار در میان کشته شده‌ها هستند.
به گزارش نامه نیوز مسؤول اطلاع‌رسانی یگان‌های مدافع خلق کرد در عفرین گفت: بیمارستان هدف گرفته شده، تنها بیمارستان بزرگ منطقه بود در حالی که حملات هوایی و زمینی ترکیه به شهر ادامه دارد.
در این باره جوان محمد، رئیس بیمارستان عفرین به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت: بمباران ترکیه منجر به وارد آمدن خسارت‌های بسیار به بیمارستان شده به طوریکه این بیمارستان در حال حاضر قادر به خدمت رسانی نیست.
خبرگزاری رسمی سوریه گزارش داد، تعداد تلفات این بمباران به ۱۶ تن افزایش یافته، در حالی تعدادی نیز کودک بوده‌اند. در عین حال ده‌ها تن دیگر در اثر این حمله هوایی به بیمارستان زخمی شده‌اند.
این در حالی است که ارتش ترکیه در صفحه توییتر خود تاکید کرده که این اخبار عاری از صحت است.
صفحه نیروهای مسلح ترکیه افزوده است، عملیات "شاخه زیتون" در حالی ادامه دارد که هیچ خسارتی به غیرنظامیان و زیرساخت‌های عفرین وارد نمی‌کند!
این تکذیبیه ارتش ترکیه در حالی است که مقامات کرد در عفرین می‌گویند، ترکیه به بمباران هوایی و حملات توپخانه‌ای خود به شهر عفرین که منطقه‌ای پرجمعیت است، افزوده و این امر منجر به کشته شدن ده‌ها غیرنظامی در دو روز گذشته شده است.
این مقامات در بیانیه‌ای گفتند، شبکه آبرسانی اصلی عفرین قطع شده و آنکارا ساکنان را مجبور به ترک شهر می‌کند.
سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل نیز در تایید این اخبار گفت، گزارش‌های "بسیار نگران‌کننده‌ای" از عفرین واقع در شمال غرب سوریه درباره کشتار غیرنظامیان به دلیل حملات هوایی و زمینی و نیز گزارش‌هایی درباره ممانعت نیروهای کرد از خروج غیرنظامیان از عفرین به دستش رسیده است.
حملات ترکیه از ۲۰ ژانویه به منطقه عفرین در میان سکوت بین‌المللی و سازمان‌های انسان دوستانه منجر به کشته و زخمی شدن بیش از ۱۰۰۰ غیرنظامی و نابودی ده‌ها روستا و شهرک و مهاجرت هزاران غیرنظامی از روستاها و شهرک‌هایشان شده است.
عفرین ترکیه بیمارستان سوریه هوایی بمباران حملات غیرنظامی ده‌ها غیرنظامیان نیروهای افزوده درباره سازمان اخبار مقامات زمینی گذشته مدافع گزارش منطقه خبرگزاری ادامه بسیار