برگزیده ها

مازندمجلس: نایب رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ضمن دفاع از عملکرد فراکسیون امید در حفظ انسجام تشکیلاتی در جریان استیضاح سه وزیر کابینه دوازدهم گفت که قرار نیست در میدان اصولگرایان بازی کنیم.

مازندمجلس: محمدرضا تابش اظهار کرد: خوشبختانه دوستان ما در فراکسیون امید همگی عضو یک یا چند رکن از ارکان فراکسیون یعنی هیات رئیسه، شورای مرکزی یا مجمع عمومی هستند و در مورد استیضاح کار شایسته و خوبی انجام شد که انسجام فراکسیون و پایبندی به کار تشکیلاتی را نشان داد. به نظرم همه فرآیندها هم طی شد یعنی ما هم به تکلیف شرعی و قانونی و سوگندی که یاد کردیم عمل کردیم و هم نتیجه را به مشورت گذاشتیم.
وی با اشاره به برگزاری جلسات هیات رئیسه شورای مرکزی و مجمع عمومی فراکسیون امید با وزرای رفاه، راه و کشاورزی افزود: نهایتا آنچه رای اکثریت و خرد جمعی بود مبنای تصمیم قرار گرفت و دوستان استیضاح کننده هم به رای فراکسیون تمکین کردند و انسجام تشکیلاتی هم حفظ شد که اقدامی قابل تقدیر است.
تابش درباره اینکه چرا در زمان امضای استیضاح هماهنگی بین استیضاح کنندگان و فراکسیون وجود نداشته یادآور شد: این نقصی است که در آئین‌نامه وجود دارد و در واقع کسی موظف نیست برای استیضاح با فراکسیون هماهنگی کند بلکه هر کس بر اساس تکلیف شرعی و قانونی‌اش اقدام به استیضاح می‌کند.
نماینده مردم اردکان در مجلس ادامه داد: متاسفانه سه استیضاح اخیر در یک فرجه زمانی کوتاه و بعد از خستگی مفرط به دلیل طولانی‌ شدن بررسی بودجه مطرح شد و هیات رئیسه بنا به اصرار برخی نمایندگان استیضاح را اعلام وصول کرد. البته در همین فرجه زمانی کوتاه ما کمیته‌های تخصصی تشکیل دادیم و در شورای مرکزی، هیات رئیسه و مجمع عمومی بررسی‌هایمان را انجام دادیم و به نتیجه رسیدیم.
نایب رئیس فراکسیون امید با بیان اینکه نتیجه استیضاح سه وزیر اسنجام تشکیلاتی فراکسیون امید را نشان داد، افزود: البته ممکن است آقایان پارسایی، رجبی، صادقی، حسین زاده و وکیلی که مصر بودند استیضاح را انجام دهند از نظر شخصی در افکار عمومی متضرر شده باشند یا هجمه‌ای به آنها صورت گرفته باشد. ولی آنها جوانمردی کردند و به کار تشکیلاتی پایبند ماندند.
تابش با بیان اینکه استیضاح اخیر وزرا ترکیبی از نمایندگان اصولگرا و اصلاح طلب بود، گفت: البته اصولگرایان ترکیب غالب استیضاح بودند به عنوان مثال در استیضاح آقای آخوندی از ۳۳ نفر ۱۱ نفر از ما و ۲۲ نفر از اصولگرایان امضا کننده استیضاح بودند. در واقع ما در (کلید خوردن) استیضاح‌ها فراکسیونی وارد نشدیم. اگرچه ما نسبت به دولت نقد بسیاری داریم اما به هر حال عده‌ای می‌خواستند سه وزیر با عیار اصلاح طلبی خیلی بالا، بالا و متوسط کابینه را ترک کنند اما قرار نیست ما در زمین اصولگرایان بازی کنیم.
وی در پایان گفت: ما منافع و مصالح خودمان، اتحاد با دولت در عین انتقاد به آن و مسائل راهبردی خود را ادامه می‌دهیم و قرار نیست جاده صاف کن باشیم تا دولتی مثل دولت‌های نهم و دهم سر کار بیاید که مطلوب اصولگرایان باشد.

استیضاح فراکسیون رئیس اصولگرایان عمومی تشکیلاتی رئیسه مرکزی البته اینکه نتیجه شورای شورا نمایندگان دادیم کوتاه اصلاح وزرا کننده تکلیف انسجام دوستان کردیم افزود ادامه هماهنگی زمانی