برگزیده ها

مازندمجلس: نخست وزیر انگلیس درباره موضوع مسمومیت جاسوس سابق روس‌تبار و دخترش در این کشور گفت: تهدید به جان کسانی که در انگلیس زندگی می کنند را تحمل نمی کنیم.

مازندمجلس:
به گزارش نامه نیوز به نقل از گاردین، «ترزا می» نخست وزیر انگلیس در اظهاراتی پیرامون مسمومیت «سرگئی سکریپال» جاسوس سابق روس‌تبار و دخترش در «سالزبری» واقع در این کشور گفت: تهدید به جان کسانی که در انگلیس زندگی می کنند را تحمل نمی کنیم.
نخست وزیر انگلیس امروز شنبه در سخنرانی در اجلاس بهاری حزب محافظه‌کار این کشور موسوم به «توری» در این خصوص گفت: واکنش امروز روسیه (مقابله به مثل مسکو در اخراج ۲۳ دیپلمات انگلیسی) واقعیت مسأله را تغییر نمی دهد.
وی در ادامه ادعا کرد: روسیه قوانین بین المللی و کنوانسیون منع گسترش تسلیحات شیمیایی را آشکارا نقض کرده و لذا لندن اقدامات تنبیهی بیشتری علیه این کشور در نظر خواهد گرفت.
«ترزا می» ادامه داد: برای متلاشی کردن شبکه جاسوسی روسیه در انگلیس اقداماتی را انجام داده‌ ایم.
گفتنی است تنش‌ها از روز چهارم مارس و همزمان با مسمومیت «سرگئی سکریپال» جاسوس دوجانبه سابق و دخترش بالا گرفت.
انگلیس با نشانه گرفتن انگشت اتهام خود به سمت روسیه، ضمن تعلیق روابط دیپلماتیک در سطوح بالا، ۲۳ دیپلمات روس را اخراج کرد- اقدامی که ساعاتی پیش با مقابله‌به‌مثل مشابه مسکو همراه بود.
لازم به ذکر است، «گاوین ویلیامسون» وزیر دفاع انگلیس دو روز پیش و در اوج تنش های دیپلماتیک میان لندن- مسکو، اقدام به فحاشی علیه روسیه کرد و اعلام کرده بود: روسیه باید دهانش را بسته و گم شود!
فحاشی ویلیامسون درحالی صورت گرفت که وی به بهانه مسمومیت سکریپال، از ساخت یک مرکز تسلیحات شیمیایی برای مقابله با جنگ‌افزارهایی از این نوع، خبر داد.
انگلیس روسیه سکریپال مسمومیت تسلیحات ادامه دیپلمات دیپلماتیک فحاشی ویلیامسون اخراج شیمیایی امروز زندگی کسانی سرگئی جاسوس تهدید دخترش مقابله