برگزیده ها

مازندمجلس: اعلام زمان دیدار ولیعهد عربستان و امیر قطر با رئیس‌ جمهوری آمریکا باعث شد تا ولیعهد ابوظبی با هدف اینکه آخرین نفری باشد که با ترامپ دیدار می‌کند، تاریخ ملاقاتش با وی را تغییر دهد.

مازندمجلس:
به گزارش نامه نیوز به نقل از رویترز، درحالیکه پیشتر اعلام شده بود، «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی قرار است روز سه‌ شنبه در واشنگتن با «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهوری آمریکا دیدار کند، رسانه های خبری تأئید کردند که پس از این دیدار «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر نیز در ۱۰ آوریل سال جاری میلادی مصادف با ۲۱ فروردین ماه دیدار مشابهی با ترامپ خواهد داشت.
امروز نیز یک مقام ارشد دولت آمریکا در این خصوص اعلام کرد: علیرغم اینکه پیشتر قرار بود «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی ۲۷ ماه مارس (۷ فروردین) با ترامپ دیدار کند، اکنون با توجه به تاریخ دیدار امیر قطر از واشنگتن درخواست کرده است تا با تغییر زمان قبلی، آخرین نفری باشد که با رئیس جمهوری آمریکا ملاقات داشته باشد.
این در حالیست که بر اساس اعلام این مقام ارشد دولت آمریکا، وی تا کنون زمان جدیدی برای دیدار خود با رئیس جمهوری آمریکا را تعیین و اعلام نکرده است.
گفتنی است، تنش بین قطر با ۴ کشور عربی به دنبال آن شدت گرفت که در ۵ ژوئن سال گذشته  میلادی عربستان، بحرین، امارات و مصر روابط دیپلماتیک خود با دوحه را قطع و مسیرهای هوائی و دریائی و نیز مسیرهای تبادلات زمینی کشورهای متبوعشان را به روی قطر بستند.
به دنبال این رویدادها، کشورهایی مانند لیبی، یمن و مالدیو، سنگال نیز روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند. 
کشورهای مذکور دوحه را به حمایت از تروریسم در منطقه متهم کرده اند؛ حال آنکه قطر تمام موارد طرح شده علیه خود را رد کرده است.
دیدار آمریکا اعلام ترامپ جمهوری رئیس ولیعهد دنبال دیپلماتیک مسیرهای فروردین روابط واشنگتن تغییر ابوظبی پیشتر عربستان میلادی