برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کشور‌های اروپایی نباید مسئله موشکی ایران را با برجام یکی کنند و باید بدنبال انجام تعهدات خود و آمریکا نسبت به این توافق باشند.

مازندمجلس: علی لاریجانی امروز بعدازظهر امروز (شنبه ۲۶ اسفند) در دیدار با یوسف بن علوی وزیرخارجه عمان، اظهار داشت: نقش عمان و سلطان قابوس درمنطقه همیشه مفید و مثمرثمر بوده است و بین دوکشور ایران و عمان همیشه رابطه دوستانه و صمیمانه‌ای برقرار بوده است.شرایط امروز منطقه در حالت ناآرامی قرار دارد و کشور‌های منطقه و سایر کشور‌ها باید به این مسئله آگاه باشند که نباید به این شرایط دامن زد.
رئیس قوه مقننه تصریح کرد: اکنون که مسئله موشکی ایران باعث دغدغه خاطر برخی از کشور‌ها شده است باید گفت که دلیل این همه هراس چیست و این تکنولوژی موشکی از ۳۰ سال پیش در اختیار ما قرار دارد و مسئله جدیدی نیست و نکته بعدی اینکه جمهوری اسلامی ایران به سوی کدام کشور موشک پرتاب کرده است.
وی تاکید کرد: حضور ایران درکشور‌هایی مانند عراق و سوریه به درخواست خود دولت‌ها و برای کمک به آن‌ها بوده است و همیشه هم راه حل سیاسی را برای رفع مشکلات پیشنهاد داده است. ایران نسبت به این توافقنامه پایبند بوده است و این تعهد تازمانی پابرجا خواهد بود که طرف‌های دیگر نیز به تعهدات خود پایبند باشند.
 تاکید وزیر خارجه عمان بر لزوم ارتقا سطح روابط اقتصادی و تجاری
همچنین دیدار وزیر خارجه عمان گفت: زمینه‌های مناسبی برای گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین ایران و عمان وجود دارد و باید سطح این روابط مانند روابط سیاسی افزایش پیدا کند. برخی از کشور‌ها از سیاست‌های دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی ایران هراس دارند، اما برای این دلهره دلیلی وجود ندارد، زیرا در چنین شرایط بحرانی که بر منطقه حاکم است، ایران حق دارد که برای حفظ امنیت کشورش قدرت نظامی داشته باشد.
یوسف بن علوی اظهار داشت: درخصوص حضور جمهوری اسلامی ایران در سوریه نیز بار‌ها تاکید داشته ایم که هیچ کشوری نمی‌تواند بدون درخواست و میل دولت آن کشور در آنجا نیرو داشته باشد و ایران برای کمک و به درخواست خود آن دولت در آنجا حضور دارد. ما هم معتقدیم که باید مسائل را از طریق مذاکرات سیاسی حل کرد و نظامی گری و کشتار مردم بی گناه نمی‌تواند به ایجاد صلح و آرامش در جهان کمک کند.
وی ابراز امیدواری کرد تا کشور‌هایی که جنگ را راه حل رفع مناقشات می‌دانند از روش‌های دیگری برای حل آن استفاده نمایند و با کمک یکدیگر تروریسم را نابود کنند. کشور عمان علاقمند است تا سطح روابط بازرگانی خود را با ایران افزایش داده و از طریق گسترش خطوط ریلی، سطح مبادلات اقتصادی را بالا ببرد.
ایران روابط مسئله موشکی درخواست جمهوری سیاسی اسلام اقتصادی کشور‌ها اسلامی شرایط همیشه امروز خارجه منطقه دیدار گسترش افزایش نمی‌تواند نظامی پایبند تاکید لاریجانی مانند سوریه باشند اظهار