برگزیده ها
قیمت کالاهای اساسی تنظیم بازار/ توزیع روغن ۵ درصد پایین‌تر از قیمت بازار

مازندمجلس: معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: تامین کالاهای اساسی و ضروری برعهده شرکت بازرگانی دولتی ایران و شرکت پشتیبانی امور دام کشور است.

مازندمجلس:شهرام میرآخورلو در مورد  برنامه‌ سازمان حمایت برای کنترل و نظارت بر بازار شب عید گفت: به منظور ایجاد آرامش در فضای روانی جامعه و جلوگیری از هرگونه کمبود و افزایش غیرمنطقی قیمت کالا و خدمات و در راستای جلوگیری از بروز التهاب قیمت ناشی از تغییر مؤلفه‌های بازار مانند کاهش عرضه و افزایش تقاضا، مراتب طی دستورالعمل اجرایی طرح ویژه بازرسی و نظارت بر بازار کالا و خدمات به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شده است.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افزود: در بازه زمانی بهمن ماه 1396 تا پایان فروردین 1397 با اطلاع رسانی، هماهنگی، هم افزایی با دستگاه‌های ذیربط و برنامه‌ریزی و اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم برای نظارت و پایش مؤثر و به هنگام بر فرآیند تأمین و توزیع کالا و خدمات با قیمت مناسب به مصرف کنندگان، انجام گشت‌های مشترک، تسریع در رسیدگی به گزارش‌ها و شکایات مردمی و برخورد با تخلفات اقدام می‌شود.

وی همچنین در رابطه با تامین کالاهای اساسی از جمله برنج، روغن، گوشت، شکر و ... گفت: موضوع تامین کالاهای اساسی و ضروری باتوجه به اینکه تامین کننده اقلام اساسی و مایحتاج هموطنان بر عهده شرکت بازرگانی دولتی ایران و شرکت پشتیبانی امور دام کشور قرار دارد، لذا بر اساس دستورالعمل اجرایی توزیع اقلام اساسی و ضروری مشمول تنظیم بازار مصوب ستاد تنظیم بازار، مقرر شد، توزیع کالاهای اساسی از قبیل انواع برنج وارداتی با برندهای پرمصرف برنج هندی 1121، برنج هندی pr11 و برنج تایلندی هومالی به ترتیب با قیمت‌های 56000، 26000 و 39000 ریال به ازای هرکیلوگرم به مصرف کنندگان توزیع شود.

میرآخورلو بیان داشت: همچنین انواع روغن با توجه به احجام مختلف بر اساس تقاضای کمیسیون تنظیم بازار استان و 5 درصد پایین تر از قیمت حاشیه بازار پس از کسر تخفیفات توسط شرکت بازرگانی دولتی از طریق شبکه تعریف شده (فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تعاونی روستایی و تعاونی‌های مصرف محلی) در دسترس عموم قرار گیرد.

وی افزود: تأمین و توزیع گوشت مرغ منجمد با قیمت 62 هزار ریال به ازای هرکیلوگرم، تخم مرغ هر شانه به قیمت 126 هزار ریال و گوشت قرمز گوسفندی شقه 330 هزار ریال، نیم شقه ران 340 هزار ریال و نیم شقه دست 320 هزار ریال به ازای هرکیلوگرم با مدیریت شرکت پشتیبانی امور دام کشور انجام می‌شود.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افزود: لذا نظارت بر روند توزیع و کنترل شبکه پخش اقلام در مقاطع خرده فروشی همزمان از طریق بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها و بازرسان اصناف کنترل و در صورت مشاهده و احراز هرگونه تخلف گران‌فروشی، عرضه خارج از شبکه وفق قوانین و مقررات جاری با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی گفت: هموطنان به عنوان بازوی تاثیرگذار در حوزه اجتماعی به لحاظ وسعت پوشش مشهود و امکان حضور در جغرافیای گسترده منطقه‌ای می‌تواند برای مشارکت در بخش نظارت بر بازار، گزارش‌ها و شکایت‌ها خود را در خصوص تمامی کالاها و خدمات از طریق سامانه 124 واحد رسیدگی به شکایات مردمی سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها که در این ایام بصورت ویژه حالت آماده باش است، منعکس نمایند تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.
معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: همچنین از هموطنان عزیز تقاضا می‌شود به جهت هم افزایی در برخورد موثر با واحدهای متخلف، اهتمام ویژه در جهت خرید از واحدهای صحیح العملی که همواره همراه مصرف کنندگان بوده اند، داشته باشند. در همین راستا در بخش صنایع لبنی واحدهای متخلف به سازمان تعزیرات حکومتی جهت سیر مراحل قانونی معرفی شده اند و همراهی مصرف کنندگان از واحدهای صحیح العمل که نسبت به برگشت قیمت‌ها اقدام نموده‌اند، مورد تقاضاست.

ب

بازار سازمان رسیدگی توزیع اساسی نظارت تخلفات بازرسی حمایت خدمات کنندگان واحدهای معاون تنظیم کالاهای فروش افزود تولیدکنندگان برخورد همچنین هرکیلوگرم اقلام تامین مصرف‌کنندگان تجارت بازرگانی کنترل دولتی هموطنان جلوگیری گفت‌وگو پشتیبانی انواع میرآخورلو بازرسان ضروری متخلف هرگونه تأمین افزایی اجرایی سازمان‌های دستورالعمل گزارش‌ها اقدام تقاضا مردمی شکایات افزایش