برگزیده ها

مازندمجلس: رمضانعلی سبحانی فر عضو ناظر مجلس در شورای عالی فضای مجازی در مورد احتمال فیلترینگ تلگرام در سال آینده گفت: «متأسفانه یک فرد ناآگاهی اقدام به انتشار خبری کرده است در حالی که اگر خبری در این مورد وجود داشته باشد باید از خود مجموعه بیرون بیاید.»

مازندمجلس: امروز حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین در مجلس اعلام کرد که فیلترینگ تلگرام در سال 97، در شورای عالی فضای مجازی تصویب شده است. کمی بعد روابط عمومی این شورا خبر را تکذیب کرد. رمضانعلی سبحانی فر، عضو ناظر مجلس در این شورا هم می‌گوید: « متأسفانه یک فرد ناآگاهی اقدام به انتشار خبری کرده است در حالی که اگر خبری در این مورد وجود داشته باشد باید از خود مجموعه بیرون بیاید اما به هر حال باید تلاش زیادی کنیم تا بخش خصوصی در این زمینه فعال شود و کاربران از پیام‌رسان‌های خارجی به پیام‌رسان داخلی منتقل شوند.»
  او ادامه می‌دهد: «عصر حاضر، عصر ارتباطات است و پیام‌رسان‌های مجازی نقش زیادی در رونق ارتباطات دارند. بسیاری از کسب‌وکارها هم در همین فضا جریان دارند و یا از این طریق بسیار صرفه‌جویی می‌کنند. به همین دلیل هم لازم است که ما در داخل کشور هم زیرساخت‌های فعالیت پیام‌رسان‌های داخلی را فراهم کنیم.»
 سبحانی فر می‌گوید: «اهمیت فعال کردن بخش خصوصی درزمینهٔ ساخت شبکه‌های پیام رسان داخلی به قدری بوده که 140 میلیارد تومان وجوه اداره شده برای آن تصویب کرده و در اختیار وزارت ارتباطات گذاشته‌ایم.»
 او اگرچه بر لزوم فراهم شدن زیرساخت‌ها تأکید می‌کند اما جلب اعتماد مردم را عامل مهم‌تری می‌داند و می‌گوید: «در عین حال که باید نسبت به ساخت شبکه‌های پیام‌رسان امن داخلی اقدام کنیم باید قدم‌های بزرگی هم برای جلب اعتماد مردم برداریم تا وقتی که مردم به ما و به این شبکه‌های داخلی اعتماد نداشته باشند هرقدر هم از نظر فنی پیشرفت کنیم فایده ندارد. چند وقت پیش که چند روزی تلگرام فیلتر بود دیدیم که سایر پیام‌رسان‌ها با استقبال مواجه نشدند.»
 سبحانی فر ادامه می‌دهد: «الآن به قدری تکنولوژی پیشرفت کرده که اقدامات بازدارنده فنی دیگر جواب نمی‌دهند. مردم اگر بخواهند در تلگرام یا هر پیام‌رسانی فعالیت کنند به راحتی می‌توانند از فیلترشکن استفاده کنند. پس ما باید کاری کنیم که آنها در پیام‌رسان‌های داخلی یک مزیتی نسبت به نمونه‌های خارجی پیدا کنند و از طرفی به آنها اعتماد کنند.»

منبع: اعتمادآنلاین
داخلی پیام‌رسان‌های اعتماد شبکه‌های می‌گوید شورا ارتباطات تلگرام دارند فعالیت پیشرفت می‌دهد  سبحانی فراهم خصوصی تصویب مجازی کاربران اقدام زیادی پیام‌رسان خارجی سبحانی ادامه