برگزیده ها

مازندمجلس: دیپلمات سابق انگلیس تاکید کرد، کسانی که صدام را متهم به داشتن سلاح کشتار جمعی می‌کردند، اکنون پوتین را به استفاده از عامل اعصاب «نوویچوک» در انگلیس متهم می‌کنند.

مازندمجلس:

به نقل از سایت النشرة، کریگ مورای، سفیر سابق انگلیس در ازبکستان که از سایت تولید نوویچوک، گاز اعصاب در ازبکستان بازدید کرد، اظهار داشت: تمامی آزمایش‌های ویژه شوروی سابق با کمک آمریکا منحل شدند.
مورای تاکید کرد: کسانی که صدام را به داشتن سلاح کشتار جمعی متهم می‌کردند، همان کسانی هستند که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه را به استفاده از ماده سمی «نوویچوک» برای حمله به مردم در انگلیس متهم می‌کنند.
پیشتر جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس در مقاله‌ای که در روزنامه گاردین منتشر شد، با اشاره به اینکه اقدام پیش‌دستانه پلیس و تلاش‌های پارلمان هرگز نه به عدالت و نه امنیت ملی کمکی نخواهد کرد، نسبت به آغاز جنگی سرد با روسیه هشدار داده بود.
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیشتر تاکید کرده بود، روسیه و پیش از آن اتحاد جماهیر شوروی سابق هیچ گونه ماده شیمیایی به نام نوویچوک تولید نکرده‌اند.
زاخارووا افزود: هرگز در خاک اتحاد جماهیر شوروی و یا روسیه آزمایش‌ها و تحقیقاتی در خصوص این ماده انجام نشد.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه احتمال داد که کشورهای تولیدکننده این گاز انگلیس، اسلوواکی، جمهوری چک، سوئد و آمریکا باشند.
روسیه انگلیس نوویچوک شوروی پیشتر زاخارووا سخنگوی جماهیر اتحاد خارجه وزارت جمهوری تاکید اعصاب استفاده پوتین مورای ازبکستان آمریکا تولید کسانی