برگزیده ها
تنها متولی ورزش در استان مازندران

اختصاصی مازندمجلس: کم توجهی به مسائل ورزشی در استان، یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های جوانان و اهالی ورزش مازندران است.

اختصاصی مازندمجلس:

مقوله‌ی ورزش در مازندران توسط هیئت‌ها، باشگاه‌ها، تیم‌های ورزشی و ... به‌طور جدی پیگیری می‌شود اما آن‌طور که باید از سوی متولیان، جدیتی برای این امر دیده نمی‌شود و افکار عمومی با آدرس‌های غلط مواجه است.

استان مازندران به تنهایی دارای درصد زیادی از مدال‌آورن و افتخارآوران در حوزه‌های ورزشی گوناگون و نیز در مسابقات کشوری و بین‌المللی می‌باشد که عمده‌ی این افتخارآفرینی‌ها، ماحصل تلاش‌های فردی می‌باشد نه حمایت مسئولین امر.

اداره کل ورزش و جوانان به عنوان متولی و حامی اصلی ورزش در استان، وظایف مهمی برعهده دارد؛ ارائه تسهیلات ویژه به ورزشکاران و باشگاه‌های ورزشی و نیز تهیه و در اختیار گذاشتن برخی سالن‌ها از جمله مواردی است که باید توسط این اداره کل صورت گیرد.

در طول سال، هفته‌ای با نام تربیت بدنی و ورزش از ۲۶ مهرماه تا دوم آبان نام‌گذاری شده است؛ در طی این هفته متولی برگزاری همایش‌ها، برنامه‌های فرهنگی-ورزشی و نیز رسیدگی به باشگاه‌ها از جمله کارهایی است که باید از سوی این اداره لحاظ شود و نهاد دیگری به عنوان متولی مسئول نیست.

توجه به ورزش و تلاش بر توسعه آن در میان همه اقشار جامعه، به دلیل آثار سودمندی است که از این کار به دست می‌آید؛ چون ورزش عامل پیشگیری از بسیاری از معضلات اجتماعی است.

این اداره با اختصاص تسهیلات بانکی به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، می‌تواند زمینه‌ساز رونق تسهیلات ورزشی در استان مازندران شود درصورتی که همچنان در سطح استان شاهد برخی سالن‌های ورزشی غیر استاندارد و فرسوده هستیم که خود به تنهایی سبب دلزدگی علاقه‌مندان به ورزش در استانی ورزش‌دوست و ورزشکارپرور می‌گردد.

باید اشاره نمود که این نهاد به‌عنوان نهادی ورزشی، فرهنگی و اجتماعی با برنامه‌ریزی‌های بلند مدت در جهت افزایش سرانه‌ی فضای ورزشی و نیز حمایت از باشگاه‌های استان از جمله مرکز استان می‌تواند زمینه‌ساز درخشش و شکوفایی استعدادهای بومی در تمامی عرصه‌های ورزشی شود.

اداره کل ورزش و جوانان؛تنها متولی ورزش در استان مازندران