برگزیده ها
1300میلیارد تومان زیان بانک دی به‌جای اعلام به حسابرسی، تصویب شده است

مازندمجلس: رئیس هیئت تحقیق و تفحص از بنیاد شهید گفت: مجمع بانک دی به جای اینکه 1300 میلیارد تومان زیان بانک را به حسابرسی ویژه اعلام کند، آن را امضا و تصویب کرده است.

مازندمجلس:احمد خجسته نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه بیش از 50 نماینده مجلس به قوه قضاییه و درخواست جهت رسیدگی هرچه سریعتر به 36 پرونده در تحقیق و تفحص از بنیاد شهید، گفت: می‌خواهیم تکلیف 5 هزار میلیارد تومان پول بانک دی تعیین شود.

وی با ذکر اینکه این 5 هزار میلیارد تومان غیرقابل وصول است، اظهار داشت: ما 6 سال است که به رئیس بنیاد شهید اعلام می‌کنیم که به داد بانک دی برسند اما سال گذشته در مجموع 1300 میلیارد یعنی هر سهمی بالای 200 تومان ضرر داشته است.

خجسته افزود: مجمع بانک دی به جای اینکه این زیان را به حسابرسی ویژه اعلام کند تا علت زیان شناسایی شود آن را امضا و تصویب کرده است و با توجه به گزارش‌هایی که به دستمان آمده در سال 96 به ازای هر سهم 500 تومان زیان صورت گرفته است که در مجموع با زیان سال گذشته 710 تومان می‌شود.

 نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مقصر اصلی در وضعیت امروز بانک سازمان بنیاد شهید است که نظارت مناسب انجام نداده است، گفت: تهاتر تضامین تسهیلات، یکی از تخلفات صورت گرفته از سوی بانک دی است.

تومان اینکه بنیاد خجسته میلیارد گذشته گرفته شورا اسلام مجموع شورای اعلام گفت‌وگو حسابرسی تصویب همدان نماینده اسلامی