برگزیده ها

مازندمجلس: «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه در توییتی از ترکیب تیم «رابرت مولر» بازپرس ویژه تحقیقات در مورد دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 ایالات متحده انتقاد کرد و بار دیگر مدعی شد بین تیم وی و مسکو تبانی در کار نبوده است.

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوز وی در صفحه توییتر خود نوشت: چرا تیم مولر 13 دمکرات سرسخت دارد که برخی از حامیان اصلی «هیلاری کلینتون» هستند و تعداد جمهوریخواهان در این تیم صفر است؟ یک دمکرات دیگر به تازگی (به این تیم) افزوده شد، آیا کسی این امر را منصفانه می داند؟ و با این همه، هیچ تبانی در کار نیست.ترامپ در توییت دیگری اعلام کرد که «اندرو مک کابی» معاون سابق مدیر اداره پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) یادداشت هایی را برداشته است تا به پیشرفت برنامه کاری اش کمک کند. وی در این توییت نوشت: زمان بسیار اندکی را با اندرو مک کابی سپری کردم، اما زمانی که با من بود، هرگز یادداشت برداری نکرد. باور ندارم که وی یادداشت هایی را تنظیم کرده باشد، جز اینکه احتمالا بعدها به برنامه کاری اش کمک کرده باشد. همانند «جیمز کومی» (مدیر سابق اف بی آی) دروغگو. می توانیم این یادداشت ها را جعلی بنامیم؟این توییت پس از آن منتشر شد که «جف سشنز» دادستان کل آمریکا، مک کابی را به دلیل افشای اطلاعاتی به رسانه ها و گمراه کردن ماموران تحقیق کنگره، اخراج کرد. مک کابی که مقام شماره 2 اف بی آی بود، ظاهرا یادداشت هایی در توصیف تماس هایش با رئیس جمهوری آمریکا را در اختیار تیم رابرت مولر قرار داد. جیمز کومی که ترامپ وی را چندی پیش اخراج کرد، سال گذشته میلادی به کمیته ای از سنای آمریکا گفت که اندکی پس از برکناری اش، به یک دوست نزدیک خود اختیار داد محتوای یادداشتی را در اختیار رسانه ها قرار دهد تا زمینه تحقیقات بازپرس ویژه فراهم شود. کومی گفت: از دوستم خواستم محتوای این یادداشت را در اختیار یک خبرنگار قرار دهد. خودم به دلایلی این کار را انجام ندادم، اما از وی خواستم این کار را انجام دهد، زیرا تصور می کردم این امر احتمالا به انتصاب بازپرسی ویژه منتهی می شود. رئیس جمهوری آمریکا روز جاری (یکشنبه) در توییت دیگری جیمز کومی را به دروغگویی در زمان ادای سوگند در جریان پرسش و پاسخ در مورد منابع بی نام و نشان، متهم کرد.ترامپ در این توییت نوشت: نگاه کنید کومی در پاسخ به پرسشی در این مورد که آیا یک منبع ناشناس بوده اید یا فردی دیگر را به عنوان یک منبع ناشناس می شناختید، به هنگام ادای سوگند دروغ گفت.جیمز کومی به سناتورهای آمریکایی گفته که ترامپ بارها درصدد اعمال نفوذ بر تحقیقات اف بی آی در مورد مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برآمده است.وی به شرح تعاملات خود با ترامپ پرداخته، از جمله یک ضیافت شام در کاخ سفید که در جریان آن ترامپ به کومی گفته است به وفاداری وی نیاز دارد و از وی این انتظار را دارد. 
ترامپ آمریکا یادداشت توییت اختیار تحقیقات جمهوری محتوای خواستم سوگند رئیس ناشناس جریان اندکی دیگری دمکرات روسیه اندرو برنامه رسانه احتمالا اخراج