برگزیده ها
ساماندهی معابر کوله‌بری، ملوانی و مناطق آزاد در سال آینده/ طی ۳ سال قبل کالای مکشوفه قاچاق در بازار عرضه نشد

مازندمجلس: معاون برنامه‌ریزی اقتصادی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: امیدواریم با تکمیل طرح رجیستری در سال آینده و ساماندهی معابر کوله‌بری و کالای ملوانی و ساماندهی مناطق آزاد، گام‌ بلندی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز برداریم.

مازندمجلس:، علیرضا گلستانی امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز امروز 4 وظیفه اساسی سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، نظارت و هماهنگی را برعهده ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گذاشته است. 

معاون برنامه‌ریزی اقتصادی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه در راستای این وظایف با کمک کارشناسان عضو ستاد و حتی کارشناسان بیرون از ستاد برنامه‌ای 5 ساله در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز تدوین شد که در این برنامه 4 رویکرد اصلی پیشگیری، تشدید مبارزه، مدیریت تقاضا و ممانعت از بازگشت کالاهای قاچاق به سطح عرصه مورد توجه قرار گرفت. 

وی با بیان اینکه تا سال 1392 بیش از 90 درصد کشفیات در حوزه‌‌ پرونده‌های زیر 10 میلیون تومان بود، گفت: خواست مسئولان عالی نظام این بود که کشفیات قاچاق از سطح خرد به سطح کلان برود و در راستای تحقق این موضوع در ستاد برنامه‌ریزی شد. 

گلستانی بیان داشت: از سال 1393 تاکنون هیچ گونه بازگشت کالای قاچاق مکشوفه به سطح عرضه نداشته‌ایم. 

معاون برنامه‌ریزی اقتصادی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: بعد از تصویب برنامه پنج‌ساله دستگاه‌ها و استان‌ها صاحب برنامه سالانه شدند و امروز هر دستگاه به تفکیک وظیفه خود را می‌دانند و لیست اقداماتی که هر دستگاه باید انجام دهد، را مشخص کرده‌ایم. 

وی با بیان اینکه بالا رفتن حجم کشفیات، افزایش کشف پرونده‌های کلان و سازمان یافته، کاهش حجم قاچاق و افزایش امحای کالای کشف شده حاصل این برنامه‌ریزی‌ها بوده است، گفت: تا جایی که از ابتدای برنامه تا امروز شاهد کاهش 50 درصدی حجم قاچاق کالا و ارز بوده‌ایم و با اجرای موفق برنامه‌ها از برنامه 5 ساله جلوتر هستیم. 

گلستانی با بیان اینکه در برنامه ششم مجلس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را موظف کرده بود که سالی 10 درصد قاچاق را کاهش دهد، گفت: اما الان به رقم بیشتری از برنامه تعیین شده دست یافته‌ایم. 

وی افزود: امیدواریم با تکمیل طرح رجیستری در سال 97 و ساماندهی معابر کوله‌بری و کالای ملوانی و ساماندهی مناطق آزاد در سال آینده گام‌های بلندتری در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز برداریم. 

ب

قاچاق مبارزه برنامه برنامه‌ریزی امروز کالای اینکه کشفیات معاون راستای اقتصادی ساماندهی گلستانی پرونده‌های افزایش دستگاه کارشناسان بازگشت مکشوفه کوله‌بری معابر ملوانی مناطق آینده وظیفه